Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@16:29:24 GMT

استارتاپ‌ها حامی ورزش

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۲۹۱۹

استارتاپ‌ها حامی ورزش

هفته گذشته اولین دوره از مسابقات چوگان جام الوکامپ با حمایت الوپیک برگزار شد. مهدی نایبی مدیرعامل الوپیک در نشست خبری که ظهر چهارشنبه با حضور دبیر فدراسیون چوگان و بازیکن لژیونر این تیم برگزار شد، گفت: اولین دلیلی که ما تصمیم گرفتیم روی ورزش چوگان سرمایه‌گذاری کنیم، ایرانی بودن و مهجور ماندن این ورزش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین دوره جام الوکاپ

او درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تداوم این جام، گفت: هدف‌مان این است که به‌صورت دوره‌های سالانه آن را برگزار کنیم، در دوره اول تجربیات خوبی داشتیم، البته مشکلاتی هم وجود داشت که از آن‌ها درس گرفتیم.

استارتاپ‌هایی که برندهایشان شناخته‌شده است، با حمایت از ورزش‌های این‌چنینی می‌توانند مسئولیت اجتماعی خود را انجام بدهند، ما قدم اول را برداشتیم تا شرکت‌های دیگر نیز به سمت حمایت از این ورزش بیایند.

او در خصوص حمایت جامعه استارتاپی از ورزش‌های این‌چنینی گفت: قصد داریم فرهنگ استارتاپی را در ایران راه بیندازیم، شاید دلیل اصلی انتخاب این ورزش، در ابتدا علاقه شخصی بود اما منطق پشت قضیه،

این بود که با حس مثبتی که مردم نسبت به برندهای جدید دارند توجهات را روی یک ورزش که کمی هم مهجور مانده بیشتر کنیم.

ما می‌توانستیم با برندها و ورزش‌های قدیمی کارمان را پیش ببریم اما برای جذب اسپانسر سراغ شرکت‌های اکوسیستم خودمان رفتیم، جامعه استارتاپی که می‌تواند یک فرهنگ را شکل دهد.

فاصله طبقاتی را کم کردیم

مهدی نایبی مدیرعامل الوپیک با اشاره به اینکه کار این مجموعه با قشر نسبتاً ضعیف جامعه راه‌اندازی شده گفت: با ارائه کلاه کاسکت، باکس و جلیقه سعی کردیم دید مردم را نسبت سفیرانی که در حال همکاری با ما هستند تغییر دهیم.

رابطه ای که در حال حاضر بین مشتری و پیک موتوری که از سیستم آموزشی و استخدامی الوپیک شده‌اند، دید جدیدی است. دیگر اختلاف طبقاتی که ممکن است بین این قشر وجود داشته باشد خیلی عجیب نیست.

مهدی نایبی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از بودجه الوپیک به سفیران این مجموعه تعلق دارد گفت: علاوه بر وسایل ضروری اولیه، دنبال روش های جدید رفتیم تا بتوانیم همراهی واقعی برای این قشر ایجاد کنیم. وام، باشگاهی که سفیران می‌توانند امتیازات‌شان را در آن به جنس تبدیل کنند از جمله این موارد است.

او افزود: متاسفانه کاری سفیران ما با انجام می‌دهند ریسک بالایی دارد و به همین دلیل ممکن است با بیماری و تصادفات بیشتر از بقیه مردم درگیر شوند، برنامه‌ای ترتیب دادیم تا برای این شرایط آماده باشیم.

او در خصوص گام‌های بعدی که این اپلیکیشن قرار است در مدل کسب و کاری خوب ایجاد کند، گفت: مدل اصلی کسب و کار ما پیک موتوری است و این روزها قصد داریم به خدماتی ارائه بدهیم که ارسال هر چیزی به هر نقطه‌ای از شهر فراهم باشد.

علاوه بر آن حتی با شرکت ملی پست ایران هم تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده‌ایم که به واسطه آن بسته پستی از در منزل شهروندان جمع‌آوری به مناطق پستی ارسال می‌شود.

با تمام این‌ها نایبی معتقد است هنوز نتوانسته‌اند پتانسیل واقعی الوپیک را نشان بدهند: از کشورهای خارجی برای استفاده از زیرساخت الوپیک به ما مراجعه کردند. حتی به صادر کردن کسب و کارمان نزدیک شدیم، اما به دلیل تحریم‌ها طرف های مقابل را ما منصرف شدند.

پیش به سوی سوپراپ شدن

او افزود: شرکت گوجک اندونزی که این روزها ۷۰ درصد از مردم اندونزی از آن استفاده می‌کنند، تبدیل به یک سیستم مالی شده که وام های کوچک پرداخت می‌کند. از اولین روزی که الوپیک را راه انداختیم، الگوی ما گوجک بود. این مجموعه تا الان بیش از دو میلیارد دلار سرمایه جذب کرده؛ چیزی حدود ۵۰۰ برابر ما، دلیش هم نوسانات مالی است که هر روز با آن درگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته با تمام این‌ها توانسته ایم طی کمتر از سه سال از زمان راه‌اندازی، رشد بسیار خوبی داشته باشیم. تحریم‌ها در مدت زمان کوتاه برنامه‌هایی که کسب و کارها در نظر دارند را بهم می‌ریزد و استراتژی‌ها را عوض می‌کند، به همین دلیل سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر به سمت سنتی شدن می‌روند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد

مدیران دانشگاه «براون» آمریکا در توافق با دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین، اعلام کردند که توقف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسرائیلی را بررسی خواهند کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه واشنگتن پست خبر داد که دانشگاه براون در ایالت «رود آیلند» آمریکا با دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین به توافق رسیده است که توقف سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی را به رأی بگذارد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که دانشجویان نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که امروز ساعت 5 عصر به وقت محلی به تحصن خود پایان خواهند داد. آن‌ها این توافق را یک پیروزی «بی سابقه» و رأی‌گیری را «یک امتیاز بزرگ» توصیف کردند و آن را نشانه‌ای از «قدرت تحصن» و «جنبش ملی چادرهای دانشجویی برای فلسطین» دانستند.

طبق توافق، دانشگاه قرار است در ماه اکتبر توقف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های اسرائیلی حامی دانشگاه را به رأی بگذارد.

واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویانتعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا

در بیانیه دانشجویان همچنین آمده است: «اگرچه تحصن به پایان خواهد رسید، اما سازماندهی برای اطمینان از اینکه مدیریت دانشگاه براون به درخواست‌‌های ما برای خروج سرمایه‌گذاری [از شرکت‌های اسرائیلی] پاسخ می‌دهد، تا رأی گیری دانشگاه در اکتبر آینده ادامه خواهد داشت».

با این حال تحصن و اعتراضات دانشجویی در دیگر دانشگاههای آمریکا علی‌رغم سرکوب شدید پلیس همچنان ادامه دارد و طبق آخرین آمار 79 دانشگاه آمریکا را در بر گرفته است.

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه در گزارشی نوشت که حداقل 900 دانشجو از آغاز اعتراضات بازداشت شده‌اند.

امروز نیز مدیریت دانشگاه تافتس در ایالت ماساچوست آمریکا اعلام کرد که در ابلاغیه رسمی به دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین، از آن‌ها خواسته است تا به این کار پایان دهند، در غیر این صورت بازداشت خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ حمله پلیس به دانشجویان متحصن حامی فلسطین
  • هو شدن نماینده کنگره آمریکا و حامی رژیم صهیونیستی (فیلم)
  • فلیم| سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • عکس| تصویری زیرخاکی از امید حاجیلی
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • مشعل المپیک در فرانسه تحریم شد
  • دانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد
  • همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین