Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:43:53 GMT

میز خدمت خادم یاران رضوی در استان فعال می شود 

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۲۹۷۱

میز خدمت خادم یاران رضوی در استان فعال می شود 

حجت الاسلام مجید نصیرایی در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه های دهه کرامت اظهار داشت: با فعال شدن میز خدمت و استفاده از ظرفیت و تخصص خادم یاران خدمات گسترده در سطح استان ارایه می شود.

وی افزود: برنامه های دهه کرامت از فردا سیزدهم تیرماه در استان آغاز می شود.‌

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه های دهه کرامت امسال در چند بخش برنامه ریزی شده که به صورت جدی پیگیری می شود تا از این طریق در سراسر استان فرهنگ رضوی گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی را از جمله برنامه های دهه کرامت عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های آستان قدس و زیر سایه خورشید حضور ۲ کاروان از خدام رضوی است که با پرچم متبرک وارد استان می شوند.

نصیرایی افزود: یک کاروان متشکل از سه نفر و یک روحانی پس از ورود به استان در ۱۳ تیرماه برنامه های خود را از شهرستان قاینات آغاز و در ادامه با حضور در شهرستان های زیرکوه بیرجند سربیشه و نهبندان با مردم بخش ها و شهرهای مختلف دیدار می کنند.‌

وی ادامه داد: کاروان دیگر هم ۱۸ تیرماه برنامه های مختلف که پیش بینی شده را با حضور در شهرستان های فردوس بشرویه سرایان و طبس دنبال می کنند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی حضور در بیمارستان ها، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، پادگان ها و روستاها را از برنامه ها این ۲ کاروان در استان برشمرد و ادامه داد: امسال با توجه به شعار رونق تولید ملی کاروان خدام رضوی در برخی کارخانه ها و مجموعه های کارآفرینی نیز حضور خواهند یافت.

وی در ادامه به برخی برنامه های ۲۵ کانون تخصصی دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات فرهنگی، جشنواره دختران مهر، ویزیت رایگان پزشکان کانون بهداشت و سلامت، برگزاری محافل شعر و ادب، میز خدمت، سرکشی از خانواده شهدا، محافل انس با قرآن و غیره از جمله این برنامه‌هاست.

نصیرایی با بیان اینکه جشنواره خدمت در دهه کرامت به همت نهادها و ارگان های مختلف با هدف برگزاری برنامه های مختلف به نمایش عموم در خواهد آمد، اظهار داشت: کمک به محرومان و نیازمندان نیز به همت کانون های مردم محور زیر نظر دفتر آستان قدس در سطح استان در این دهه انجام می شود.

وی درخصوص رویکرد جدید آستان قدس رضوی گفت: هفت هزار و ۱۲۵ نفر در خراسان جنوبی خادمیار هستند که در دور جدید تلاش برای کیفی سازی برنامه از سوی تولیت آستان قدس رضوی است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به سیل اخیر تصریح کرد: سیل بهار امسال در برخی نقاط استان باعث شد نظر آستان قدس رضوی به مناطق سیل زده معطوف و اقدامات لازم برای کاهش آلام سیلزدگان در دستور کار قرار گیرد.

معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی نیز از برپایی نمایشگاه «رواق رضوی» در بیرجند خبر داد و گفت: این نمایشگاه با هدف خدمت رسانی خادمیاران کانون های تخصصی به عاشقان رضوی در ایام دهه کرامت در بیرجند برپا می شود.

حجت الاسلام قاسم قاسمی اظهار داشت: کرسی تلاوت قرآن کریم همزمان با جشن محوری میلاد امام رضا (ع) در بقعه متبرکه شهدای باقریه ۱۹ تیرماه برپا می شود.

وی برپایی نمایشگاه «رواق رضوی» در بیرجند، اعزام خادمیاران گروه های جهادی به مساجد محروم، برپایی میز خدمت رضوی با حضور خادمیاران کانون های سلامت، حقوقی، خانواده، تبلیغی و کتاب، برگزاری شب شعر، همایش پیاده روی ویژه بانوان و غبارروبی گلزار شهدا را از دیگر برنامه های دهه کرامت برشمرد.

معاون فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی اضافه کرد: اهدای بسته های حمایتی (سبد غذایی) توسط خادمان حریم رضوی در شهرستان ها، برپایی جشن بزرگ ولادت امام رضا (ع) توسط کانون محله ای رضوی در پارک آزادگان بیرجند همزمان با ۲۲ تیرماه و برگزاری رواق سیار رضوی کانون کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه های دهه کرامت در خراسان جنوبی است.

وی افزود: همزمان با دهه کرامت پروژه های عمرانی از جمله لایه روبی قنوات، احداث استخر ذخیره آب و بندهای خاکی در حوزه آبخیزداری برای شهرستان های مرزی با حضور مسئولان ارشد کشوری افتتاح می شود.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهه کرامت آستان قدس رضوی خادم یار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: امسال نیز استخدامی‌های جدید در استان داریم که یک هزار و ۲۸۰ نفر جذب می‌شوند و آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: 12 اردیبهشت‌ماه روز معلم نامگذاری شده و به مناسبت این هفته نیز جمعی از فرهنگیان با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی دیدار داشتند.

وی با بیان اینکه 2 هزار برنامه تحت عنوان لاله‌های روشن در جهت برگزاری دومین کنگره شهدای استان در مدارس برگزار شده است، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در مدارس، حضور در برنامه پرسمان صداوسیما، غبارروبی مزار شهدا و دیدار خانواده شهید فرهنگی موذن از جمله برنامه های هفته معلم در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مراسم سپاس معلم در تمام شهرهای استان برگزار می‌شود، افزود: 40 نفر از معلمان و فرهنگیان خراسان جنوبی برای دیدار با مقام معظم رهبری در روز 12 اردیبهشت‌ماه به تهران اعزام شدند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: جلسه یادبود معلمان فقید استان، استفاده از اردوگاه‌ها و فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به صورت رایگان و حضور در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این‌ هفته است.

وی با بیان اینکه امسال از پیشکسوتان متولدین سال 46 تجلیل خواهند شد ادامه داد: از 89 نفر معلم، مدیر و معاون آموزش و پرورش نمونه و شاخص استان در بیرجند روز 16 اردیبهشت ماه تجلیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه 93 درصد مدارس استان نماز جماعت اقامه می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم شاهد رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش استان باشیم و 935 مدرسه استان نمازخانه‌های آن برای اقامه نماز دانش‌آموزان آراسته شده است‌.

موسوی‌نژاد گفت: برگزاری بیش از یک هزار و 200 محفل انس با قرآن در مدارس استان، برگزاری طرح جشن عبادت و بهار بندگی با حضور 30 هزار نفر دانش آموز در بیرجند، برگزاری اجلاس نماز دانش آموزی و برگزاری طرح مسطورا و زندگی با آیه‌ها طی سال تحصیلی از مهرماه تاکنون انجام شده است.

وی افزود: بر اساس ماده 28 استخدامی 376 نفر معلم استان در سال 1401 جذب شدند و 90 هزار ساعت دوره آموزشی برای فرهنگیان و مشارکت 23 هزار و 771 دانش آموز دوره متوسطه و ابتدایی جهت طرح تثبیت انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال جاری نیز استخدامی‌های جدید در استان داریم که یک هزار و 280 نفر جذب می‌شوند و آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1404 و 1405 هیچگونه مشکلی نخواهند داشت.

موسوی‌نژاد بیان کرد: سال گذشته 480 کودک در رده سنی 6 تا 12 سال بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و وارد چرخه تحصیل شدند و حدود 188 میلیارد تومان تجهیزات برای هنرستان‌های استان طی دو سال گذشته در استان خریداری شده است.

وی عنوان کرد: تکمیل و افتتاح چمن‌های مصنوعی و استخرهای ورزشی استان، اعزام بیش از 400 نفر فرهنگی استان به مسابقات کشوری، توزیع اقلام بهداشتی در مدارس شبانه روزی و عشایری استان، توزیع شیر رایگان با اعتبار 33 میلیارد تومان در استان و رتبه چهارم سوادآموزی کشور از دیگر اقدامات سال گذشته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: از مهمترین برنامه‌ها نیز برگزاری امتحانات نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است که خانواده‌ها برنامه‌ریزی خوبی برای این موضوع داشته باشند.

موسوی‌نژاد گفت: ثبت‌نام کتب درسی دانش آموزان از 5 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی تا 31 اردیبهشت و پایه‌های هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم در هنگام تحویل کارنامه درسی کتب درسی را دریافت کنند و پایه‌های اول و هفتم و دهم از دهم اردیبهشت ماه ثبت نام آغاز شده است.

انتهای پیام/256/

دیگر خبرها

  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد