Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «زیگمار گابریل» رهبر پیشین حزب سوسیال دموکرات آلمان، از انتصاب «اورزولا فن در لاین» وزیر دفاع آلمان برای تصدی سمت ریاست کمیسیون اروپا انتقاد کرد و آن را یک «فریب سیاسی» خواند.

خبرگزاری اشپیگل در این خصوص نوشت گابریل ضمن «بی‌سابقه» خواندن این فریب سیاسی از حزبش خواسته است مانع این کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گابریل در گفتگو با اشپیگل اظهار کرد «اگر مرکل بدون تصمیم کابینه فن در لاین را نامزد این پست کرده باشد، این نقض آشکار قانون دولت فدرال  و دلیلی برای ترک دولت است».

پیش از این، آنگلا مرکل در بروکسل اعلام کرده بود برای نامزد شدن فن در لاین در آنجا حضور نیافته است؛ زیرا ائتلاف او در برلین در این زمینه با یکدگیر توافق ندارند. او گفت باید از «قوانین رای‌گیری آلمان» تبعیت کند.

دونالد تاسک، رئیس پیشین شورای اروپا، نیز تایید کرد که آلمان به دلیل «برخی مسائل در ائتلاف دولتی» از رای دادن به رئیس شورای اروپا خودداری می‌کند، اما تاکید کرد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از تمامی نامزد‌ها پشتیبانی می‌کند.

سران اتحادیه اروپا شب گذشته پس از ۴۸ ساعت چانه زنی در مورد پست‌های کلیدی اتحادیه اروپا به توافق رسیدند و برای نخستین بار دو زن برای دو سمت مهم در این اتحادیه انتخاب شدند: «اورزولا فن در لاین» وزیر دفاع آلمان برای تصدی سمت ریاست کمیسیون اروپا و «کریستین لاگارد» فرانسوی نیز به عنوان ریاست بانک مرکزی اروپا، شارل میشل، نخست وزیر لیبرال بلژیک نیز به عنوان رئیس شورای اروپا انتخاب شد و جوزپ بورل، وزیر سوسیالیست اسپانیا نیز سمت نماینده عالی امور خارجی اتحادیه اروپا را عهده دار خواهد شد.

ورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان و از نزدیکان آنگلا مرکل، نخستین زن و دومین آلمانی است که برای تصدی ریاست کمیسیون اروپا از یکم نوامبر و برای دوره‌ای پنج ساله در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان اتحادیه اروپا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ آشتیانی به دعوت وزیر دفاع قزاقستان به این کشور رفته تا در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو پیمان شانگهای شرکت کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم/ تشکر رهبری از ورزشکران بی سابقه بود
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟