Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آلمان درباره فلج شدن اتحادیه اروپا در سایه مبارزات قدرتی شدید بر سر پست‌های کلیدی این اتحادیه هشدار داد. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، در جستجو برای یافتن نامزد برای پست های کلیدی اتحادیه اروپا مبارزات قدرتی شدیدی بین کشورها و نهادهای اروپایی به راه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان در واکنش به این مبارزات قدرتی درباره زیر سوال رفتن شایستگی عمل اتحادیه اروپا در سایه این هرج و مرج ایجاد شده بر سر پست های کلیدی اروپا هشدار داده و گفت: آنچه که در هر صورت ما نمی توانیم به آن بپردازیم این است که ما حالا وارد یک درگیری غیر منتظره و بسیار طولانی بین شورای اروپایی، کمیسیون اروپا و پارلمان اروپایی می شویم که حدود هفته ها و ماه ها ما را فلج می کند. من امیدوارم که از این مسئله اجتناب شود.

رئیس جمهور آلمان همچنین تاکید کرد که مردم اروپا حالا از این اتحادیه انتظار دارند که مسائل را حل کند. انتظارت آن ها از کشورهای عضو این اتحادیه بسیار بالا است. یکی از دلایل برای برخی دلسردی ها از اتحادیه اروپا مطمئنا این است که اروپا زیاد روی مسئله برگزیت تمرکز کرده است.

تقسیم پست‌های کلیدی در اتحادیه اروپا/ جانشین موگرینی از اسپانیا می‌آیدتاکید ماکرون بر تعیین تکلیف سه پست کلیدی اتحادیه اروپامرکل از پیچیدگی اوضاع برای انتخاب رهبری جدید برای اتحادیه اروپا خبر داد

رئیس جمهور آلمان همچنین در این باره که در ارائه پیشنهاد برای پست های کلیدی اروپا به ایده نامزد سر لیست احزاب در انتخابات پارلمانی اروپا توجهی نشد هم گفت: انتظار انسان ها طبیعتا این است که تصمیم گیری ها درباره این پست ها منعکس کننده نتایج انتخابات اروپایی باشد.

رهبران اتحادیه اروپا سرانجام پس از بحث و گفتگوهای مفصل در جریان نشست‌هایی طولانی شورای اروپا که سه روز طول کشید، نامزدهای نهایی خود را برای ریاست نهادهای اتحادیه انتخاب کردند. در این تصمیم گیری ایده انتخاب نامزدهای سر لیست در انتخابات اروپایی برای پست های کلیدی رعایت نشد که این مسئله موجب خشم بسیاری احزاب و سیاستمداران در این اتحادیه شده است.

در همین راستا حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرده است که با نامزدی "فون در لاین" به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی موافقت نخواهد کرد.

گام بعدی توسط نمایندگان در پارلمان اروپا برداشته خواهد شد؛ آنها باید با رأی خود این انتخاب رهبران اتحادیه را تأیید یا رد کنند.

بر اساس توافق انجام شده خانم اورزولا فون‌درلاین، وزیر دفاع آلمان و از نزدیکان آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به‌عنوان نامزد ریاست کمیسیون اروپا برگزیده شد. در جریان بحث‌های داغ سه‌روزه برای انتخاب جانشین یان کلود یونکر نیز امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از حامیان جدی او محسوب می‌شد.

ریاست خانم فون‌درلاین بر کمیسیون اروپا زمانی قطعی و نهایی خواهد شد که نمایندگان پارلمان اروپا با رأی اکثریت مطلق، این نامزدی را تأیید کنند.

اما اگر او این میزان از رأی را به دست نیاورد، آنگاه بار دیگر شورای اروپا تشکیل جلسه خواهد داد، ماراتن گفتگوی 28 رهبر اتحادیه اروپا برای دومین بار آغاز خواهد شد تا نامزد جدیدی برای این مقام، به پارلمان اروپا معرفی شود.

شارل میشل، نخست‌ وزیر بلژیک هم نامزد پست ریاست شورای اروپا شد. وی قرار است جانشین دونالد توسک شود.

کریستین لاگارد، رئیس کنونی صندوق بین‌المللی پول برای ریاست بانک مرکزی اروپا نامزد شد تا جانشین ماریو دراگی شود.

جوزف بورل، وزیر خارجه اسپانیا نیز برای ریاست بر دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا نامزد شد تا جانشین فدریکا موگرینی گردد.

پارلمان اروپا همچنین امروز (چهارشنبه)  دیوید ساسولی نماینده سوسیالیست ایتالیا را به عنوان رئیس جدید خود برگزید.

 آقای ساسولی 63 ساله که از حزب اتحاد پیشروی سوسیالیست‌ها و دموکرات‌ها در پارلمان اروپا است، برای دو سال و نیم این سمت را در اختیار خواهد داشت.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد