Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- سخنگوی وزارت خارجه فرانسه از جمهوری اسلامی ایران خواست تا فوری از غنی‌سازی بیش از حد اورانیم بازگردد و از اقداماتی که باعث تزلزل برجام می‌شود، خودداری کند.

به گزارش رویترز، اگنس وان‌درمال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه در کنفرانسی مدعی شد که تهران با خروج از توافق وین، چیزی به دست نخواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این‌باره گفت: زیر سوال بردن توافق تنها تنش‌هایی را که قبلاً هم در منطقه بالا گرفته‌اند را تشدید می‌کند. به همین خاطر فرانسه به همراه شرکای اروپایی‌اش قویاً از ایران خواسته که فوراً از اقداماتش در زمینه غنی‌سازی بازگردد و از اتخاذ اقداماتی بیشتر که باعث، سستی پایه‌های توافق می‌شود، صرف نظر کند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه همچنین در رابطه با اینستکس گفت: اینستکس مکانیسمی است که بنا به پایبندی کامل ایران به برجام، برای تسهیل تبادلات مالی دادوستدهای مشروع میان اروپا و ایران ایجاد شده است.

وی افزود: حال این مکانیسم عملیاتی شده و اولین تراکنش‌های مالی برقرار شده است.

به گزارش ایسنا، ایران یک سال پس از آنکه آمریکا توافق هسته‌ای را نقض کرد و به‌طور یک‌جانبه از این سند بین‌المللی خارج شد و در پی آن تحریم‌ها علیه کشورمان را بازگرداند و نیز بعد از یکسال تعلل اروپا در انجام تعهدات خود، ماه گذشته اعلام کرد که در دو گام تعیین شده سطح تعهدات هسته‌ای‌اش در توافق را کاهش خواهد داد.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه تأیید کرد که ذخیره اورانیوم با غنای پایین این کشور از مرز ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده است.

ایران تاکید دارد، با توجه به نقض توافق از سوی آمریکا و تعلل طرف‌های اروپایی برای انجام اقدامات عملی و مؤثر برای حفظ برجام و طبق مفاد تعیین شده در توافق حق دارد اجرای تعهداتش را به‌طور جزئی یا کلی کاهش دهد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رافائل گروسی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران مستقر در وین ابراز امیدواری کرد که ظرف مدت کوتاهی گام‌های ملموسی در زمینه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ برداشته شود.

وی گفت: هدف من از سفر این بود که مذاکرات جدی با ایران داشته باشم و بتوانیم چند پیشنهاد ملموس را بررسی کنیم که حوزه‌های مختلف بیانیه مشترک را در بر می‌گیرد.

مدیرکل آژانس با بیان اینکه مذاکرات با ایران همچنان ادامه دارد ادعا کرد که پیشنهادهای مطرح شده درباره نحوه اجرای توافق اسفند ۱۴۰۱ «ملموس» است و «ما در این زمینه با ایران در تعامل هستیم و اینکه چه اقدامی را می‌توان زودتر تعریف کرد»

گروسی وارد جزئیات مدالیته‌های پیشنهادی نشد و به خبرنگاران گفت: این‌ها مسائل خاص و حساسی هستند و من به طور کلی به‌ آن‌ها اشاره می‌کنم. از طرفی تا زمانی که ایران (مدالیته‌ها را) نپذیرد، به‌ویژه اینکه برخی اقدامات داوطلبانه هستند، پرداختن من به این مسائل مناسب نیست.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در جنگ با ایران انتظار چه چیزی داریم؟ پاسخ اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا
  • گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم
  • آمریکا برای توافق ایران باید ماهی چاق خاورمیانه را به ما بدهد!
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • امین اسماعیل‌ نژاد: تیم آینده من؟ چیزی نمی گویم، سورپرایز خواهید شد!
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • جزییاتی از توافق آتش‌بس غزه؛ حماس برای پایـان جنگ چه چیزی را پذیرفت؟
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • پشت پرده خروج ضمانت‌نامه ۸۰ میلیاردی از باشگاه استقلال