Web Analytics Made Easy - Statcounter

من هنوز خوب به خاطر دارم که وسط بازی‌های فوتبال جام‌جهانی، دقیقاً یک لحظه قبل از اینکه زیدان آن ضربه‌ی سر معروف را به بازیکن ایتالیا بزند و تلویزیون آن را نشان دهد، تلویزیون ۲۴ اینچ خانه‌مان برفکی شد و صدای گزارشگر و تصویر و همه‌چیزش از بین رفت. یکی دو دقیقه بعد که پس از تلاش‌های فنی بسیار تخصصی پدرم (منظورم کوبیدن مشت‌های مکرر به بدنه‌ی قهوه‌ای رنگ چوبی تلویزیون است) تلویزیون راضی شد تا دوباره بازی را نمایش دهد، ناگهان متوجه شدیم خروس‌ها ده نفره شده‌اند و بازی دارد جریان خودش را بدون زیدان افسانه‌ای ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ یک از خانواده آن روز نفهمید چه بلایی سر زیدان آمده و حداقل باید تا چند روز برای تکرار مسابقه از تلویزیون صبر می‌کردیم، یا اولین روزنامه‌ی ورزشی فردا صبح را می‌خریدیم.

این خاطرات برمی‌گردد به دوره‌ی دایناسورها، حالا چنین اتفاقاتی برای هیچ تلویزیونی رخ نمی‌دهد. درواقع همه‌ی تلویزیون‌های موجود در خانه‌ها الان به سادگی می‌توانند لحظات هیجان انگیز فوتبال را با کیفیت عالی به شما نمایش دهند. پس سوال اساسی این است که: وقتی تلویزیون‌های غیرهوشمند هم می‌توانند به درستی از پس کار بربیایند دیگر چه نیازی به تلویزیون هوشمند هست؟

با ما در ادامه همراه باشید تا ببینیم تلویزیون‌ هوشمند چه ویژگی‌ها و کارکردهایی نسبت به تلویزیون‌های معمولی داراست؟

یک تعریف ساده از تلویزیون هوشمند

بعد از اینکه تلفن‌های هوشمند، تمام دست‌های جهان را فتح کردند، شرکت‌های بزرگ به این فکر افتادند که از همان سیاستی که در تلفن‌های هوشمنداستفاده می‌کنند در تلویزیون‌های هوشمند نیز استفاده کنند.

درواقع تلویزیون هوشمند نسخه‌های بسیار عریض و بزرگ‌تر تلفن‌های هوشمند هستند. شرکت سامسونگ اولین شرکتی بود که تلویزیون هوشمند را روانه‌ی بازار کرد و ویژگی منحصر به فرد این نوع تلویزیون با دیگر رقبا در این بود که می‌توانست به اینترنت متصل شود و از سرویس‌های آنلاین نهایت استفاده را ببرد. اینگونه بود که تلویزیون هوشمند به دنیا آمد.

ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند چیست؟

تلویزیون‌های هوشمند از امکانات و مزایای بسیار بیشتری نسبت به تلویزیون‌های قدیمی بهره‌مند هستند. دقیقاً مانند اولین گوشی‌های هوشمند در مقایسه با گوشی‌های قدیمی نوکیا. گوشی‌های نوکیا انعطاف پذیری کمی داشتند و زیاد نمی‌شد آن‌ها را با تحولات دنیای روز موبایل‌ها سازگار کرد. ولی اگر تلفن هوشمندی داشته باشید که متعلق به ۴ سال پیش باشد به آسانی می‌توانید آن را با پیشرفت‌های امروز دنیای تکنولوژی سازگار کنید.

تلویزیون‌های هوشمند نیز اینگونه‌اند، اگر تلویزیون معمولی شما فقط امکان ضبط و پخش مجدد تصاویر را دارد، باید خوشحال باشید که تلویزیون هوشمند شما می‌تواند با متصل شدن به اینترنت یک دوجین امکانات اضافی به نسبت تلویزیون معمولی‌تان به دست بیاورد.

ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند چگونه به روزرسانی و کنترل می‌شوند؟

همانطور که تلفن هوشمند خود را با نرم‌افزارهای مختلف مدیریت می‌کنید، می‌توانید تلویزیون هوشمند خود را نیز مدیریت کنید. درواقع برای هرکاری در تلویزیون‌های هوشمند یک اپلیکیشن مختص وجود دارد که می‌توانید آن را استفاده کنید. بنابراین ویژگی‌های تلویزیون هوشمند محدودیت و تمامی ندارد. درست مثل کامپیوتر یا تلفن هوشمندتان.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تلویزیون‌های هوشمند اکثراً از سیستم‌عامل‌های مختلفی نسبت به یکدیگر بهره می‌برند که نمی‌توان یک نرم‌افزار را بر روی همه‌ی آن‌ها نصب کرد. این یکی از مسائلی است که ممکن است شما را کمی به دردسر بیندازد. اگر نرم‌افزاری را سراغ دارید که می‌خواهید از آن روی تلویزیون هوشمند خود بهره ببرید بهتر است توجه داشته باشید که چه نوع تلویزیونی با چه سیستم عاملی را خریداری می‌کنید؟

بهترین تلویزیون‌های هوشمند بازار

در بازار تلویزیون هوشمند هرچقدر پول بدهید تلویزیون بهتری نیز نصیبتان می‌شود. اما ما تصمیم گرفته‌ایم دو برند با کیفیت مقرون به صرفه را در ادامه به شما معرفی کنیم.

تلویزیون ال جی

تلویزیون‌ ال جی تقریباً محبوب‌ترین برند تلویزیون هوشمند در ایران در حال حاضر محسوب می‌شود. این تلویزیون‌ها نه تنها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که از طراحی و ساخت بسیار زیبا و با ظرافت نیز بهره می‌برند. تلویزیون ال جی یکی از اولین و پیشگامان صنعت تلویزیون هوشمند نیز به حساب می‌آید که این سابقه می‌تواند ثابت کند تلویزیون‌های هوشمند ال جی دیگر به تثبیت رسیده‌اند و ال جی برندی تازه کار نیست که در حال آزمون و خطا باشد. برای اطلاعات بیشتر راجع به تلویزیون ال جی می‌توانید به صفحه‌ی خرید تلویزیون ال جی در سایت بانه سرویس هم سری بزنید و از قیمت‌های آن مطلع شوید.

تلویزیون سونی

ایرانی‌ها از قدیم خاطرات بسیار زیاد و نوستالژیکی با برند سونی مخصوصاً تلویزیون‌های آن دارند. خبر خوب هم اینکه کمپانی ژاپنی سونی در صنعت تولید تلویزیون هوشمند آستین‌ها را بالا زده و مثل همیشه همان کیفیت و دقتی را به کار برده است که از این کمپانی انتظار می‌رود. فکر نمی‌کنم برای معرفی این برند نیاز باشد بیش از این حرفی بزنم و همه‌ی ما کم و بیش آن را می‌شناسیم. بنابراین بهتر است خودتان به صفحه‌ی فروش تلویزیون سونی در سایت بانه سرویس برای بررسی آن سری بزنید.

تلویزیون‌های هوشمند مورد نظر خود را از کجا بخریم؟

سایت بانه سرویس یکی از بهترین سایت‌های موجود در زمینه‌ی خرید و فروش کالای دیجیتال مخصوصاً تلویزیون‌های هوشمند است. برای مشاهده‌ی تلویزیون‌های هوشمند موجود در این سایت می‌توانید به آن نیز مراجعه کنید. کافی است خودتان قیمت‌های موجود در سایت را با قیمت‌های بازار مقایسه کنید تا به همه‌چیز پی ببرید.

سخن آخر

اگرچه نسل ما مجبور بود یک سری از مهم‌ترین و شیرین‌ترین اتفاقات جهان را که می‌شد همه‌ی آن‌ها را از قاب تلویزیون تماشا کرد از دست بدهد، اما حالا هیچ اجباری نیست که نسل‌های بعد مجبور شوند چیزی را، حتی چیزی کوچک را از شگفتی‌های این دنیا از دست بدهند. شاید اگر تلویزیون‌های هوشمند فقط همین کار را هم با موفقیت انجام دهند باید سپاسگذارشان باشیم.

اخبار داغ فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم دانلود قسمت نهم 9 سریال هیولا مهران مدیری مهران مدیری در تدارک ساخت یک برنامه جدید در دبی؟ +عکس پروژه چادری‌هایِ سیگاری برای تخریب محجبه‌ها؟! +عکس برخورد تحقیر آمیز ترامپ با ولیعهد سعودی +فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: تلویزیون هوشمند10 تلویزیون سامسونگ110 تلویزیون ال جی70 قیمت تلویزیون50

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانیتور جدید ال‌جی کاربرد پزشکی دارد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که مانیتور جدید ال‌جی 21HQ613D برای کاربردهای پزشکی مانند ماموگرافی طراحی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت ال‌جی از مانیتور ۲۱.۳ اینچی IPS جدید خود با حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت و نسبت تصویر ۴:۵ رونمایی کرده است؛ این محصول که LG 21HQ613D نام دارد، به طور خاص برای کاربردهای پزشکی مانند ماموگرافی طراحی شده است، رزولوشن آن ۲۰۴۸ * ۲۵۶۰ پیکسل است.

مانیتور جدید یادشده تائیدیه سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) را برای استفاده به عنوان یک دستگاه پزشکی دریافت کرده است، این محصول از طریق DisplayPort یا DVI قابلیت اتصال ویدئویی دارد و از چندین حالت متفاوت پشتیبانی می‌کند؛ مانیتور LG 21HQ613D جایگزین LG 21HQ513D است که وضوح کمتری دارد و در حال حاضر با قیمت ۴۹۲۳ دلار به فروش می‌رسد.

مانیتور LG 21HQ613D صد درصد طیف رنگی sRGB و ۷۲ درصد گستره رنگی NTSC را پوشش می‌دهد، دارای یک پایه همه کاری است که شیب، میزان چرخش و ارتفاع آن قابل تنظیم است؛ وزن این محصول بدون پایه ۵.۴۵ کیلوگرم و ابعاد آن ۷۸ * ۴۷۴.۴ * ۳۶۴.۵ میلی‌متر است، شرکت ال‌جی هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود که گران‌تر از مدل 21HQ513D باشد.

کد خبر 750967

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و کریستال پالاس از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۷‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • مانیتور جدید ال‌جی کاربرد پزشکی دارد
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و رم ‌از تلویزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • ساعت پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۱۶‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۱۵ ‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات