Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:12:12 GMT

کاروان خادمان رضوی ۱۷ تیرماه وارد گیلان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۳۴۴۴

کاروان خادمان رضوی ۱۷ تیرماه وارد گیلان می‌شود

مدیر کانون جوانان رضوی استان گیلان با بیان اینکه کاروان خادمان امام رضا(ع) از ۱۷ تیر وارد گیلان می‌شود گفت: برای ۲۱ شهر، بخش و روستای گیلان برنامه‌های مختلفی به‌مناسبت دهه کرامت تدارک دیده شده است. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسحاق معبود مژدهی عصر امروز در نشست خبری دوازدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیرسایه خورشید کانون جوانان رضوی گیلان اظهار داشت: اعضای کانون جوانان رضوی گیلان به‌واسطه ارادت به امام رضا(ع) برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام دهه کرامت درنظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کانون جوانان رضوی استان گیلان با بیان اینکه از سال 87 خادمان حرم امام رضا(ع) در شهرهایی که جشن‌های بزرگی برای دهه کرامت برگزار می‌کنند حضور می‌یابند گفت: قزوین نخستین و استان گیلان نیز به‌عنوان دومین استان پذیرای خادمان امام رضا(ع) بودند که با استقبال بسیار خوب مردم نیز همراه است.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید هم‌اکنون در بیش از 3 هزار نقطه کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: جشن‌های دهه کرامت در بیش از 15 کشور دنیا نیز همزمان با ایران برگزار می‌شود که ماهیت آن کاملا مردمی است و NGOها و تشکل‌های غیر دولتی در برگزاری باشکوه این برنامه‌ها مشارکت دارند.

مردم بهبهان زیر سایه خورشید رضوی؛ قدمگاه امام رضا(ص) میزبان خادمان رضوی ‌‌خوشحالی وصف‌ناپذیر توریست‌ها برای گرفتن گل از خادمان رضوی در یزدعلوی‌تباران مازندرانی میزبان خادمان رضوی‌‌ شدند

مژدهی با بیان اینکه کاروان خادمان امام رضا(ع) از 17 تیر وارد گیلان می‌شود بیان کرد: برای 21 شهر، بخش و روستای استان گیلان برنامه‌های مختلفی به‌مناسبت دهه کرامت تدارک دیده شده است و خادمان در ابتدا به گلزار شهدا می‌روند و دیدار با خانواده شهدا و ائمه جمعه و علمای شهرها را در دستور کار خود دارند.

مدیر کانون جوانان رضوی گیلان افزود: خدام بسته‌های نمک و نبات را به‌عنوان تبرک به مردم می‌دهند و پرچم مطهر امام رضا(ع) را نیز با خود به‌همراه دارند؛ هدف از این برنامه‌ها عمل به توصیه ائمه اطهار(ع) یعنی زیارت قلبی از راه دور است تا مردم بتوانند با همه وجود خود با امام رضا(ع) ارتباط برقرار کنند.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های دهه کرامت در استان گیلان خاطرنشان کرد: نخستین برنامه در 13 تیرماه و با حضور خدام در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری آغاز می‌شود و 20 تیرماه نیز مراسم استقبال مردمی از کاروان خادمان حرم مطهر رضوی است.

مژدهی عنوان کرد: جشن ویژه دختران با عنوان "من مثل معصومه" در روز جمعه 21 تیرماه برگزار می‌شود و در شب ولادت امام رضا(ع) نیز جشن بزرگ میلاد امام مهربانی 22 تیرماه در میدان شهرداری رشت و با حضور اقشار مختلف مردم و مراسم مولودی‌خوانی و نورافشانی برگزار می‌شود.

مدیر کانون جوانان رضوی استان گیلان افزود: امسال قرار است کمپین از "باب‌الجواد تا اربعین" با هدف آشنایی و مانوس شدن بیشتر مردم با سیره و منش اهل بیت(ع) و آمادگی قلبی و ذهنی آنان برای ورود به ایام محرم راه‌اندازی شود تا مردم بتوانند زندگی خود را طبق گفتار و خواسته ائمه اطهار(ع) کنند.

انتهای پیام/

 

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه کرامت به میزبانی دفتر خود در سمنان بیان کرد: ایام دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا پشتوانه حمایت از اجرای طرح نور باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حجاب در بین خانواده‌های استان سمنان افزود: ابراز رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح جامعه امری ارزشمند است.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در ایام دهه کرامت بتوانیم از فیوضات معنوی و برکات امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات و کارهای فرهنگی مطلوبی در این خصوص تاکنون صورت گرفته که امیدواریم از این ظرفیت دهه کرامت همراه با برنامه‌های خوب بهره گیری لازم صورت گیرد.

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان نیز در سخنانی کوتاه در این نشست ضمن بیان اینکه بحث فضاسازی، برپایی ایستگاه صلواتی، موکب و سایر موارد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح راه‌های اصلی استان و همچنین فضاسازی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد، گفت: برنامه‌ای مدون و جامع در حوزه گرامیداشت دهه کرامت در روستاها و همچنین تجلیل از مقام دختران در این ایام تدوین و ابلاغ شود.

کد خبر 6090352

دیگر خبرها

  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد