Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ثبت نام بیش از ۸۰ اثر نمایشی در جشنواره استان تهران، نشان از استقبال گروه‌های نمایشی از این جشنواره و وجود ظرفیت‌های خوب در حوزه طنز در استان تهران است.
وی گفت: برگزاری این جشنواره و انتقال شور و نشاط به جامعه و طرح معضلات و مشکلات با زبان طنز در مقطع زمانی کنونی، امری هوشمندانه است که امید می‌رود با پیگیری‌های مجدانه، این جشنواره بصورت سالانه یا دوسالانه برگزار گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اسماعیلی با تأکید بر نگاه استانی به جشنواره و حساسیت‌های موجود و اجرای نمایش‌های طنز گفت: نکته سنجی، ریزبینی و نگاه حرفه‌ای از الزامات نمایش طنز است.
معاون هنری سینمایی تمرکز بر کیفت کارها توسط شورای نظارت و داوری منصفانه در این جشنواره را از اولویتهای برگزاری جشنواره دانست و افزود: شورای بازبینی نمایش ضمن مدنظر قرار دادن شاخص‌ها و نکات مورد نظر شورای سیاستگذاری و با نگاهی حرفه‌ای نسبت به انتخاب آثار اقدام نمایند.
وی افزود: شهرستان پاکدشت میزبان جشنواره استانی طنز از ۱۷ تا ۲۱ تیر ماه است و در این جشنواره از میان ۸۴ اثر ارسالی، ۱۲ نمایش جهت حضور در جشنواره انتخاب شده که در طول ۴ روز در این شهرستان اجرا می‌شود و مراسم اختتامیه با حضور مسئولین فرهنگی و هنری کشوری و استانی در تاریخ ۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد.
اسماعیلی نمایش‌های راه یافته به دوره نهایی را شامل قصه بخت به کارگردانی معصومه پاسیار از شهرستان اسلامشهر، خانواده دوست داشتنی من به کارگردانی محمد رفیعی از شهرستان رباط کریم، خاتون پرده نشین به کارگردانی علی طربی از شهرستان ری، یک حوری و سه لوطی به کارگردانی سعید تاجیک از شهرستان دماوند، ایست نگاه به کارگردانی مهدی جواهری آریا از شهر تهران، شبی در تهران به کارگردانی مهشید حسینیان از شهر تهران، قانقاریا به کارگردانی محمدصادق اسدی از شهر تهران، تنهایی مفرد شایان به کارگردانی پیمان می آبادی از شهرستان ورامین، خواستگاری به کارگردانی رضا نجاری از شهرستان قرچک، پیک نیک در میدان جنگ به کارگردانی وحید گودرزی از شهرستان پاکدشت، خانواده آقای نریمان به کارگردانی احسان رحیمدل از شهرستان پاکدشت و اندر احوالات جنگ‌های متقارن به کارگردانی محمد ستوده از شهرستان پاکدشت اعلام کرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا این جشنواره در دوره‌های آتی در حوزه گسترده‌تر و به صورت کشوری و در رشته‌های هنری مختلف برگزار شود.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر پاکدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد