Web Analytics Made Easy - Statcounter

لعیا جنیدی روز چهارشنبه در دیدار «دریا اورس» سفیر ترکیه در تهران با تاکید براینکه خروج آمریکا از برجام و ایجاد اختلال در روندهای تجاری بانکی جمهوری اسلامی ایران در جهان تنها محدود به ایران نخواهد شد، تصریح کرد: یکجانبه گرایی آمریکا در سطح بین الملل و خروج از معاهدات مهم بین المللی خطری بزرگ برای صلح و امنیت جهانی است چرا که این کشور رویه ها و نهادهای بین المللی که طی قرن اخیر بوجود آمده اند را تضعیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روابط دیرینه تجاری ایران و ترکیه و همچنین دوستی و ارتباطات نزدیک و تنگاتنگ بین تاجران دو کشور، تاکید کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای حل مشکلات حقوقی و رویه های سرمایه گذاری و تجاری دو کشور آمادگی کامل دارد.
معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین به اوضاع خاص و پرآشوب منطقه اشاره و تاکید کرد: امنیت ایران و ترکیه در پیوند با هم و موثر بر هم است و باید هر دو کشور در راستای تامین و ارتقای امنیت تلاش و همکاری کنند.
«دریا اورس» سفیر ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها به مردم ایران بلکه به کل کشورهای منطقه و دیگر کشورها آسیب می زند، برضرورت ارتقای روابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه با توجه شرایط خاص و پیچیده کنونی تاکید کرد و ادامه داد که این تحریم ها در واقع فقط تحریم ایران نیست بلکه تحریم کشورهای دیگر و کالا ها و شرکت های آنها هم هست و همچنین اعلام کرد: اراده سیاسی و اقتصادی آنکارا گسترش روابط همه جانبه با تهران است.
سفیر ترکیه در ایران بابیان اینکه باید کشورهای مستقل همانند ایران و ترکیه در مقابله با توطئه ها و تهدیدات خارجی با یکدیگر متحد شوند، بر ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد و افزود: امیدواریم با تسهیل امور و رفع موانع حقوقی و برخی رویه های دست و پاگیر از ظرفیت های تجاری و اقتصادی دو کشور بیش از پیش استفاده شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حقوقی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا ایران ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟