Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@12:38:52 GMT

انگلیس سفیر چین در لندن را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۴۲۱۳

دولت انگلیس در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین، سفیر این کشور در لندن را احضار کرد.

اخبار بین الملل_ منابعی در وزارت خارجه انگلیس اعلام کردند که این وزارت‌خانه در اعتراض به سخنان «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، سفیر چین را احضار کرده است.

شوانگ امروز چهارشنبه اظهارات «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس در حوادث اخیر هنگ کنگ را «مداخله شرم آور» خواند و گفت که لندن در دوران استعماری گذشته خود «خیال‌بافی» می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روزهای گذشته هنگ‌کنگ شاهد اعتراضات ضدحکومتی بود و معترضان توانسته‌ بودند با ورود به ساختمان پارلمان این منطقه، دست به خراب‌کاری بزنند.

وزیر خارجه انگلیس از نحوه  تعامل نیروهای امنیتی چین با معترضان انتقاد کرده و گفته بود که اگر  پکن به آزادی‌ها در هنگ‌ کنگ احترام نگذارد، باید منتظر پیامدهای جدی این رویکرد خود باشد.

برخی شهروندان هنگ کنگی از ۱۹ خرداد در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در پارلمان این منطقه خودمختار که اجازه استرداد نجرمان به دولت چین را میسر و تسهیل می‌کند، دست به تظاهرات زدند. معترضان تصویب این لایحه در پارلمان را خطری برای استقلال هنگ‌کنگ می‌دانند. چین در مقابل تاکید دارد که این اعتراضات که بعضا خشونت‌آمیز نیز بوده، ناشی از تحریکات خارجی است.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس وزارت خارجه لندن سخنگوی وزارت امور خارجه چین وزیر خارجه نیروهای امنیتی پکن دولت لایحه استقلال بریتانیا جهان انگلیس پکن چین لندن وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد

آبی‌های لندن در یک بازی خانگی از هفته سی‌و‌ششم لیگ برتر انگلیس، قاطعانه به برتری رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سومین روز از سی‌و‌ششمین هفته رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، عصر امروز (یکشنبه) از ساعت 16:30 به وقت تهران، در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن، تیم‌ فوتبال چلسی پذیرای رقیب همشهری خود وستهام بود و موفق شد حریفش را با نتیجه پرگل 5 بر صفر شکست دهد.

جشنواره گل آبی‌های لندن توسط بهترین گلزن‌شان کول پالمر و در دقیقه 15 آغاز شد. پالمر با این گل اختلاف خود با رقیب اصلی‌اش در جدول برترین گلزنان لیگ جزیره، ارلینگ هالند 25 گله را به 4 گل کاهش داد و به تنهایی بالاتر از الکساندر ایزاک مهاجم نیوکاسل در رده دوم قرار گرفت.

 15 دقیقه بعد دومین گل این تیم به وسیله کانر گالاگر رقم خورد و در دقیقه 36 نونی مادوئکه اختلاف را به سه گل افزایش داد. در ادامه نیکلاس جکسون در دقایق 48 و 81 دو گل دیگر به گل‌های چلسی اضافه کرد.

چلسی با این نتیجه 15 امتیازی شد و با 54 امتیاز از 35 بازی، موقتاً جای منچستریونایتد را در رده هفتم جدول گرفت. این در حالیست که شیاطین سرخ 34 بازی انجام داده‌‌اند.

چلسی دربی لندن را از تاتنهام برد

همزمان با این بازی برایتون میزبان استون‌ویلای رده چهارمی بود که این بازی با برتری یک گله برایتون خاتمه یافت.

در آخرین و مهمترین بازی امروز لیگ برتر انگلیس، از ساعت 19 به وقت تهران، لیورپول مدعی جا مانده کورس قهرمانی در ورزشگاه آنفیلد میزبان تاتنهام خواهد بود.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس آرسنال 83 امتیازی صدرنشین است، منچسترسیتی با یک بازی کمتر و 82 امتیاز در رده دوم قرار دارد و لیورپول هم با 75 امتیاز در جایگاه سوم ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • چلسی رقیب همشهری‌اش را گلباران کرد