Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفتگوی ۱۸ و ۳۰ شبکه خبر با موضوع برابری دیه زن و مرد روی آنتن رفت که در آن «محمد علی شاه حیدری پور»، مدیرکل حقوقی قوه قضائیه مطالبی را برای شفاف سازی در این زمینه بیان کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی قضایی خبرگزاری شبستان، «محمد علی شاه حیدری پور» امشب (چهارشنبه 12 تیر) در گفتگوی 18 و 30 شبکه خبر سیما که با موضوع برابری دیه زن و مرد روی آنتن رفت با اشاره به اینکه آنچه به رای وحدت رویه اخیر مربوط می شود، اختلاف برداشت از تبصره ماده 551 قانون مجازات اسلامی سال 92 در رویه قضایی دادگاه ها وجود داشت که به دیه اعضا مربوط می شد، گفت: دیه شامل 2 قسم کلی؛ دیه فوت و دیه آسیب ها به اعضای بدن و جوارح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرکل حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه امروز با صادر شدن رای وحدت رویه کام کاملی برداشته شد، ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که برابری دیه ای که قانونگذار در سال 92 مدنظر داشته درباره دیه فوت و دیه اعضا برابر و کامل است.

 

وی با اشاره به اینکه آنچه در تبصره ماده 551 قانون مجازات پیش بینی شده، قانون مصوب مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده است، گفت: شورای نگهبان بر شرعی بودن قانون صحه گذاشته و مهر تائید شورای نگهبان پای قانون مجازات اسلامی است.

 

مدیرکل حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه جبران تفاوت به وسیله صندوق تامین خسارت های بدنی انجام می شود، ادامه داد: چاره اندیشی قانونگذار به هیچ وجه مخالف شرع نیست و رای وحدت رویه دیوان عالی کشور نیز قانون نیست بلکه تفسیر قانون است.

 

شاه حیدری پور با بیان اینکه آرای وحدت رویه دیوان عالی کشور در مقام تفسیر قانون است، گفت: گرچه قانونگذاری نیست اما به متابع قانون  برای همه مراجع قضایی و شبه قضایی در حکم قانون است.

 

وی با تاکید بر اینکه تلاشی که قانونگذار کرده است، امروز با صدور وحدت رویه کامل شد، خاطرنشان کرد: در مطلق آسیب ها از عمد و غیرعمد از محل صندوق تامین خسارت های بدنی در برابری برای پرداخت استفاده می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد غنی سازی اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان جنوبي استان بوشهر دیه زن و مرد دیه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

کد خبر 6093769

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه در بندرعباس
  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد