Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  فارس ، محمود مظفر چهارشنبه شب در جلسه شورای اقامه نماز استان زنجان با تأکید بر اقامه صحیح و تاثیرگذار نماز در جامعه اظهار کرد: در صورتی که این اتفاق رخ دهد، آمار تارک‌الصلاه بسیار کمتر خواهد شد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به وظایف دستگاه‌های مختلف در ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه بیان کرد: البته خوشبختانه آمار تارک‌ نماز در جامعه کم است و شاید کمتر از هفت یا هشت درصد تارک نماز واقعی هستند اما آنچه امروز شایع است، تضییع نماز است یعنی یا نصفه و نیمه یا با تأخیر اقامه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر ارائه آموزش‌های لازم در حوزه نماز از زمان کودکی افزود: همین امر یک پذیرش ذهنی در کودک ایجاد خواهد کرد که در بزرگسالی نیز به نماز توجه ویژه داشته باشد.
مظفر در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به نماز افزود: به فرموده ایشان تقدیر و تشویق برای نسل جوان یکی از راهکارهای مهم در ایجاد انگیزه برای جوانان در اقامه صحیح و به موقع نماز است که باید به این مهم توجه شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز همچنین یکی از عوامل تاثیرگذار در تشویق افراد به اقامه نماز را رفتار نمازگزاران عنوان کرد و گفت: اکثر افراد جامعه نماز می‌خوانند اما باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که رفتار ما در تشویق به اقامه نماز مؤثر باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه گاها رفتار خوب یک نمازگزار موجب الگوبرداری از وی می‌شود، تصریح کرد: حتی ممکن است یک رفتار بد نمازگزار موجب دلزدگی اطرافیان از نماز شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ما به دنبال نمازخوان نیستیم بلکه به دنبال اقامه نماز هستیم، گفت: اگر این اتفاق بیافتد قطعا بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد.

مظفر با اشاره به اینکه روی احکام نماز کار زیادی شده است اما روی آثار نماز و تاثیر آن بر زندگی بسیار کم کار شده است، تصریح کرد: باید به دنبال تبیین تاثیرات نماز باشیم و تاثیری که این فریضه الهی در حل مشکلات دارد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره‌ای درباره خاطرات مربوط به نماز گفت: با این فراخوان 2 هزار خاطره واقعی در حوزه نماز به دستمان رسید که تاثیر نماز را در زندگی افراد نشان می‌داد.

وی یکی دیگر از موضوعات قابل توجه و سوالات پر تکرار اقشار مختلف را راهکار صحیح دعوت به نماز است، گفت: گاها والدین نماز خوان هستند اما نمی‌دانند چگونه فرزند خود را دعوت به اقامه نماز کنند یا همسر نماز خوان است و طرف مقابل نماز نمی‌خواند.

مظفر گفت: موضوع دیگر اینکه وقتی در ادارات نیز گاها وقتی دوره برگزار می‌کنیم موضوعی که کارمندان مطرح می‌کنند این است که روسای ما کمتر توجه می‌کنند که این بخش با یکبار آمدن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)

به‌ مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیّع، مراسم سوگواری در سوّمین حرم اهل ‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری و سوگواری در روزهای پنجشنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم اردیبهش، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و حاج‌مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

همچنین روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، از ساعت ۹ صبح در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت می‌کنند و از ساعت ۱۱ نیز در شبستان امام خمینی (قدس سره)، حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق سخنرانی و سیدحسین فتح اللهی، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در ظهر شهادت و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، حاج علی اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 749730

دیگر خبرها

  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد