Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید خلیل منبتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در این ایام به صورت ویژه و متفاوت از روزهای عادی نورآرایی شده و گل آرایی و فضاسازی از ابتدای دهه کرامت در صحن و سراهای حرم مطهر آغاز می‌شود و تا سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با ۳۰۰ هزار شاخه گل که هزینه‌های آن را مردم و صنف گل فروشان کشور تأمین می‌کنند، تزئین می‌شود و در سالروز میلاد آن حضرت طی مراسمی در صحن آزادی، پوش ضریح و پرچم گنبد بارگاه منور رضوی تعویض می‌گردد و مراسم نقاره زنی نیز در صحن انقلاب انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گلباران حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) گفت: این مراسم در سالروز میلاد خواهر بزرگوار حضرت امام رضا (ع) از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و در این مراسم بانوان مشهدی و خدمه همراه با شاخه‌های گل مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی می‌کنند و بعد از ورود به بارگاه منور رضوی از ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی حرم مطهر بهره مند می‌شوند.

منبتی افزود: در شب میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج (ع) نیز مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور مردم و همراهی خدام آستان قدس رضوی از ساعت ۱۷ از عرصه میدان شهدا آغاز می‌شود و تا حرم مطهر رضوی ادامه می‌یابد.

وی اجرای طرح "یا معین الضعفا" را از محوری ترین برنامه‌های دهه کرامت دانست و اظهار داشت: هر سال برنامه‌های ویژه ای برای تشرف گروه‌های زائران خاص شامل مددجویان، دانش آموزان زیارت اولی‌ها، سالمندان، بیماران، معلولان، خانواده شهدای حرم، نابینایان، جانبازان اعصاب و روان در نظر گرفته می‌شود که امسال نیز روزانه میزبان گروه‌های مختلفی از این اقشار در رواق‌‎ های مبارکه کوثر، دارالکرامه و شیخ حر عاملی خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای طرح "یا ضامن آهو" طی دهه کرامت گفت: در این طرح که با پیگیری خادمان بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و مسئولان قضائی استان انجام می‌شود، ۸۸ زندانی جرایم غیر عمد خراسان رضوی مشمول لطف امام رئوف (ع) واقع شده و از زندان رهایی می‌یابند.

منبتی افزود: حفاظ حرم مطهر رضوی نیز در سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) در زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور یافته و ضمن اهدای بسته‌های متبرک و نشان حضرت امام رضا (ع) به نوزادان متولد آن روز، اذان و اقامه در گوش این نوزادان می‌خوانند.

وی اظهار داشت: امسال همچنین به طور ویژه بسته‌های متبرک شامل نمک و نبات به همراه گل روی ضریح به مراکز فرهنگی، ادارات، ارگان‌ها و تشکل‌های دولتی و غیردولتی سراسر کشور از طریق پست ارسال می‌شود.

۷۴۸۹ / ‏‬ ۶۰۵۳ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهه کرامت آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد