Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا اسماعیل زمانی چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند اظهار داشت: از این اعتبار ۲۱ میلیارد ریال به واحدهای آموزشی آبادان و ۲۰ میلیارد ریال به واخدهای آموزشی شهرستان خرمشهر اختصاص یافت.

زمانی به اجرای طرح اوقات فراغت تابستانه برای سومین سال در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: برای مشارکت بیش از ۲ هزار دانش آموز در پایگاه های اوقات فراغت تابستانه منطقه آزاد اروند برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح جامع جشنواره ستارگان اروند در سطح منطقه آزاد اروند برنامه ریزی شده و در این طرح دانش آموزان برگزیده در حوزه های فرهنگی، قرآنی و همچنین نخبگان درسی و کنکور در قالب یک جشنواره تقدیر می شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در ایجاد شور و انگیزه بین دانش آموزان منطقه آزاد اروند دارد.

وی به اجرای طرح های حمایتی از دانش آموزان کم برخودار در آبادان و خرمشهر اشاره و گفت: تمام تلاش خود را برای ریشه کردن پدیده شوم بازماندگی از تحصیل به کار خواهیم بست.

زمانی گفت: هر دانش آموزی که برای ادامه تحصیل مشکل مالی داشته باشد تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت و پوشاک، نوشت افزار و هزینه های تحصیل وی از سوی منطقه آزاد اروند تامین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان حمایت های گسترده ای از آموزش و پرورش داشته است و از همه ظرفیت برای توسعه شاخص های آموزش و پرورش در منطقه آزاد اروند استفاده می شود.

در پایان این نشست مدیران آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر گزارشی از روند طرح های آموزشی این شهرستانها ارائه کردند.

۶۰۶۸/‏۳۰۱۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم، بیان کرد: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها هستند.

وی انسان‌های پرورش یافته به‌دست معلمان را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و افزود: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

وی سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و بیان کرد: امسال همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

محمدی‌زاده یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت‌های فضا‌های آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای حل مشکلات زیرساختی فضا‌های آموزشی در استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در مجموع بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر گفت: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه مشکلات اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا در ابتدای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب این اداره کل واریز شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز معلم، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از برنامه‌های استان در این زمینه اعلام و اظهار کرد: مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

وی در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح امسال ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

استاندار بوشهر خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و یادآور شد: قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها را به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت این سهم تسریع شود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • بارش باران در اروند
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • مدارس اروند مجازی شد
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر