Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن صالحی نیا روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان مرند، ضمن اشاره به ضرورت توجه به توسعه شهرک‌های صنعتی موجود و ایجاد نواحی صنعتی جدید در مرند خاطرنشان کرد: برای این منظور باید کارگروهی متشکل از مسؤولین شهرستانی و استانی تشکیل شود تا با رفع محدودیت‌ها، شاهد رونق تولید بوده و از ظرفیت‌های موجود برای شروع فعالیت شهرک‌ها بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برای تأمین آب مورد نیاز شرکت الیاف شیشه مرند، در گذشته اقداماتی انجام شده و ما نیز سعی می‌کنیم با تخصیص منابع، عملیات آب رسانی را انجام دهیم.
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در مورد توسعه فعالیت‌های شرکت خاک چینی مرند نیز گفت: ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز سفارش شده و کارهای شهرک خصوصی برای انجام فعالیت‌های جانبی در حال انجام است.
وی افزود: تلاش ما نیز این است شرایط را از لحاظ تأمین مواد اولیه و خرید محصولات فراهم کنیم زیرا که راه اندازی و فعالیت آن، برای ایجاد اشتغال در منطقه بسیار مؤثر خواهد بود.
صالحی نیا با اشاره به تفویض اختیارات در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در شهرستان اظهارداشت: این واحدها و شرکت‌ها سعی کنند مشکلات خود از جمله تأمین نقدینگی، مواد اولیه و موارد دیگر را با مراجعه به مسؤولین حل کنند.
وی یادآوری کرد: واحدهای تولیدی در شرایطی هستند که اگر مواد اولیه و نقدینگی آنها تأمین شود، مشکلی برای این واحدها در بازار داخل و خارج پیش نمی‌آید.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در ادامه با بیان اینکه صنعت مبل مرند، از قابلیت خوبی در کشور برخوردار است، افزود: ساماندهی و تبدیل صنعت مبل مرند به خوشه صنعتی، فرآیند میان مدتی دارد که با تلاش و حمایت مسؤولین، بصورت مرحله به مرحله انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به میزان اشتغال در کارگاه‌های مبل مرند و تعداد واحدها که توسط افراد بومی شکل گرفته، ساماندهی و بهبود وضعیت آن ضروری است.
صالحی نیا گفت: مسؤولین باید برای کاهش و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی باهم تعامل و همکاری کرده و از این طریق موجب رونق تولید و تداوم و افزایش اشتغال در منطقه شوند.
فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز ضمن اشاره به مشکلات شهرک صنعتی زمهریر اظهار داشت: تأمین آب این شهرک که الیاف شیشه نیز در این ناحیه ایجاد خواهد شد از جمله مشکلات اساسی است که امیدواریم با تأمین منابع مالی لوله کشی، انتقال آب به این شهرک اتفاق بیافتد.
وی با بیان اینکه موضوع اصلی شهرستان در حوزه صنعت، کارگاه‌های مبل سازی است، افزود: هم اکنون نزدیک ۱۱۰۰ واحد کارگاهی با اشتغال حدود ۵۵۰۰ نفر در مرند فعالیت دارند.
داود گرشاسبی گفت: فعالین در عرصه مبل سازی در این شهرستان، دغدغه‌هایی از جمله برند، هزینه بالای تولید و تأمین برق دارند که باید با حمایت ویژه مسؤولین از کارگاه‌های مبل سازی، در راستای رفع مشکلات آنها عمل کنیم.
وی تاکید کرد: مبل مرند باید به جایگاه ویژه که در شأن آن باشد برسد و هر اقدامی که به نفع شهرستان و تولید کنندگان باشد انجام شود.
فرماندار مرند خاطرنشان کرد: شهرک شماره دو مرند نیز مشکلاتی دارد که باید در تأمین زیرساخت‌های آن تسریع گردد.
نماینده شهرستان‌های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه فرایند فاینانس الیاف شیشه مرند حل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر تاکید ما بر تأمین لوله جهت انتقال آب به این ناحیه است.
محمد حسن نژاد در خصوص فعالیت کارگاه‌های مبل در مرند نیز گفت: این کارگاه‌ها که بدون استفاده از تسهیلات دولتی و با هزینه خود، اقدام به تولید و ایجاد اشتغال کردند باید حمایت شوند.
وی افزود: نظر ما این است کارگاه‌های مبل سازی موجود در مرند ساماندهی شده و خدمات اولیه مورد نیاز در آن ایجاد شود و در مرحله بعدی نیز نسبت به راه اندازی شهرک تخصصی کارگاهی، نمایشگاهی اقدام گردد.
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در ادامه حضور خود در مرند از تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان بازدید کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

۹۹۱۶/‌۳۰۷۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان

با حضور رئیس ثبت اسناد کشور آئین واگذاری ۴۵۶۶ هزار سند شهرک‌ها ونواحی صنعتی و واحدهای تولیدی استان هرمزگان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در جریان سفر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به استان هرمزگان ، آیین واگذاری 4566 هزار سند شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحد‌های تولیدی استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

 این اسناد حدنگاری در 31 شهرک و نواحی صنعتی و برای 4566 هزار قطعه و با مساحت 4368 هکتار صادر شده‌اند.

 اسناد حدنگاری مشاور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در این آیین به صورت نمادین توسط حسن بابایی رئیس سامان ثبت اسناد واملاک کشور تحویل داده شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • شمار شهرک های ثبت نشده در نوشهر بالا است
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه