Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فشارهای بین‌المللی و درخواست سازمان ملل متحد جهت انجام تحقیقات فوری و جامع در حمله به مرکز نگهداری مهاجران آفریقا در پایتخت لیبی، سخنگوی نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به دست داشتن در این حمله اعتراف کرد.

اخبار بین الملل_ رسانه‌های لیبی و شبکه الجزیره قطر شامگاه چهارشنبه (۱۲ تیر) اعلام کردند که «احمد المسماری»، سخنگوی نیروهای حفتر طی نشست خبری در شهر «بنغازی» تأیید کرد که حمله بامداد چهارشنبه به این مرکز کار نیروی هوایی تحت امر حفتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال المسماری مدعی شد که این دولت نجات ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» بود که آوارگان و مهاجران آفریقایی را به محل حمله منتقل کرده بود تا هدف حملات جنگنده‌های ژنرال حفتر قرار بگیرند.

این ادعای سخنگوی نیروهای ژنرال حفتر در حالی است که مرکز نگهداری مهاجران «تاجورا» واقع در شمال شهر طرابلس از ابتدا در نزد سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به این معروف بود که این محل مرکزی برای نگهداری مهاجرانی بود که می‌خواستند به صورت غیرقانونی و قاچاقی از لیبی به اروپا مهاجرت کنند. افزون بر این، سفرای کشورهای زیادی در لیبی در گذشته از این مرکز بازدید کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای حفتر بعد از این اعتراف ابراز امیدواری کرده است که تحقیقات بین‌المللی در حمله به تاجورا انجام شود.

نیروهای حفتر دیروز تهدید کرده بودند که حملت هوایی علیه مواضع دولت نجات ملی را از سر خواهند گرفت.

بر اساس آخرین آمار، ۶۰ تن در حمله جنگنده‌های حفتر به مرکز تاجورای طرابلس کشته و بیش از ۱۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

شهر طرابلس، پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی از ۱۰ فروردین و به دنبال صدور فرمان تصرف این شهر از سوی ژنرال حفتر به صحنه درگیری‌های خونین بین نیروهای متخاصم وابسته به این دو قدرت در لیبی شده است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و به دنبال سرنگونی دولت «معمر قذافی» توسط نیروهای معارض مورد حمایت ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، فاقد دولت مرکزی مقتدر بوده و تلاش‌های داخلی و خارجی برای ایجاد دولت وحدت ملی همچنان بی‌نتیجه مانده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان ملل متحد پایتخت لیبی قطر دولت مهاجرت پایتخت دولت سازمان ملل متحد لیبی مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات ضد متجاوزان انجام داده است.

سخنگوی نیروهای ارتش یمن اعلام کرد که ارتش یمن امروز (جمعه) یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک دریایی ضد کشتی، نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حملات این کشور در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از مردم یمن به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت‌های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی و ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تقدیر و سپاس گزاری کرد.

کد خبر 6089416

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش