Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند هفته‌ای است که شایعه ادغام دو گروه خودرو سازی رنو و فیات کرایسلر به گوش می‌رسد، آنگونه که مشخص است شرکت فیات کرایسلر این پیشنهاد را ارائه داده و حال منتظر پاسخ از طرف شرکت رنو است. رنو نیز روز گذشته تائید کرد که این پیشنهاد ارائه شده و مراحل رسمی این‌کار در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه روز گذشته رنو، شرکت فیات کرایسلر قرارداد ادغام با مالکیت ۵۰/۵۰ را به این شرکت پیشنهاد داده، براساس این قرارداد فیات کرایسر به دنبال آن است تا در ابتدا تولیدات دو شرکت ادغام شده و در ادامه در مناطق جغرافیایی که دو شرکت توانایی کار به صورت مشترک را دارند، شناسایی و فعالیت آن‌ها در آن مناطق آغاز شود، این قرارداد شامل تولید محصولات مختلف و توسعه و به اشتراک گذاری فناوری‌های نوین نیز می‌شود. پاسخ رنو در حال حاضر یک بیانیه بوده که در آن علی‌رقم علاقه به ادغام دو شرکت، زمان بیشتری برای مطالعه و بررسی این پیشنهاد، درخواست شده است. با توجه به مثبت بودن نظر اولیه هر دو شرکت به نظر می‌رسد رنو به زودی این قرارداد را قبول کرده و شاهد ادغام دو گروه بزرگ رنو و فیات کرایسلر باشیم.

در صورت رسمی شدن این قرارداد، یک غول تجاری دیگر به صنعت خودروسازی دنیا افزوده خواهد شد، در حال حاضر برند‌های نیسان، لادا و داچیا از شرکت‌های تابعه گروه رنو محسوب می‌شوند و از طرفی فیات کرایسلر نیز مالک برند‌های همچون جیپ، رام، دوج، مازراتی، فیات، آلفا رومئو و کرایسلر است. طبق اعلام فیات کرایسلر، این ادغام می‌تواند شرکتی با توانایی تولید ۸.۷ میلیون خودرو به صورت سالانه را ایجاد کند، شرکتی که به عنوان سردمدار تولید خودرو‌های الکتریکی، لاکچری، شاسی‌بلند، پیکاپ وانت و خودرو‌های سبک تجاری در جهان شناخته می‌شود و توانایی تولید در بیشترین پهنه جغرافیایی نسب به رقبای خود را دارد.

مالکیت ۵۰/۵۰ هر دو شرکت توسط یک هلدینگ هلندی انجام می‌شود و این قرارداد سود ۲.۸ میلیارد دلاری را برای سهام‌داران فیات کرایسلر به همراه خواهد داشت.

فیات کرایسلر در توضیحات خود اضافه می‌کند که: "FCA (گروه خودرو سازی فیات کرایسلر) در حال رشد و توسعه فناوری خودرو‌های خودران است، در حال حاضر این شرکت با برند‌های بی‌ام‌و، Waymo (برند تولید خودرو‌های خودران که تا سال ۲۰۱۶ تحت مالکیت گوگل قرار داشت) و دلفی اتوموتیو همکاری دارد و که با افزوده شدن یک دهه تجربیات رنو در ساخت و تولید پرفروش‌ترین مدل‌های الکتریکی در اروپا و جهان، به شکوفایی خواهد رسید."

بیشتر بخوانید:طرح مفهومی ابرخودروی آفرود لامبورگینی منتشر شد +تصاویر

انتهای پیام/

ادغام فیات کرایسلر و رنو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اتومبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۳/کارگر، رکن جهش تولید است
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست