Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@15:33:50 GMT

زمان اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۵۴۱۳

آفتاب‌‌نیوز :

خلیل آقایی به نقش و مشارکت مردم و جوامع محلی در اطفای حریق اشاره کرد و افزود: برای اطفای ‏حریق جنگل‌ها و مراتع باید از فناوری‌های نوین روز دنیا استفاده کرد‎.‎

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقلیم و تنوع زیستی کشور اشاره کرد و گفت: هیچ کشوری به اندازه ‏ایران تنوع گونه‌های گیاهی ندارد و گونه‌های گیاهی آویشن و باریجه ایرانی به لحاظ اسانس با گونه‌های مشابه ‏دیگر کشورها قابل مقایسه نیست‎.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎رئیس سازمان جنگل‌ها درباره جنگل‌های زاگرس نیز گفت: با اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته ‏بارقه‌های امید برای احیای این جنگل‌ها به چشم می‌خورد و اکنون فضای امیدواری در زاگرس ایجاد شده ‏است‎.‎

وی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی جنگل‌های زاگرسی را به مدیران ‏منابع طبیعی زاگرس‌نشین اعلام کرده است، از مدیران خواست نسبت به جنگل‌های زاگرس حساسیت‌های ‏لازمه را منظور کنند‎.‎

آقایی درباره اهمیت جنگل‌های زاگرس گفت: اگر چند کار اولویت‌دار و پراهمیت در سازمان جنگل‌ها وجود ‏داشته باشد، یکی از مهمترین آن‌ها نجات جنگل‌های زاگرس است‎.‎

وی ادامه داد: تنها برگزاری جلسات درباره‌ی مشکلات زاگرس چاره‌ساز نیست؛ باید هر روز نسبت به اجرای ‏طرح و برنامه‌های تدوین شده، پیگیری‌های لازم را انجام دهیم‎.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ فرشید رحمانی گفت: شهرستان گنبدکاووس بیش از ۳۴۰ هزار هکتار مرتع دارد و امسال، سطح سبز در آن به ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

وی با بیان اینکه افزایش پوشش گیاهی در مراتع، مانعی برای پدیده ریزگرد‌ها است، افزود: حدود ۱۵٠٠ دامدار دارای پروانه نیز از این پوشش گیاهی برای چراندن دام‌های خود بهره برداری می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه