Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتهادی با اشاره به اینکه هر کالایی که وارد کشور می‌شود و می‌خواهد در سطح خرده فروشی عرضه شود باید شناسه کالا و کد رهگیری داشته باشد، گفت: کالاها بدون کد رهگیری و شناسایی قاچاق محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «عبدالمجید اجتهادی» شب گذشته (چهارشنبه 12 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که با موضوع بررسی وضعیت قاچاق در کشور در آستانه سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز روی آنتن رفت از لازم الاجرا شدن قانون مبارزه با قاچاق در سال 92 گفت و درباره این قانون اینگونه توضیح داد: ماده ۱۳ این قانون به بحث برخورد در سطح عرضه اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق فرمان رهبری، مبادی ورودی تا محل عرضه در بازار داخلی آماج اقدامات گوناگون باید قرار بگیرد.

 

مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات با اشاره به اینکه بر این مبنا ماده ۱۳ تصویب شد، گفت: بند ذ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق مصادیق قاچاق را تبیین و بیان می‌کند البته بند ذ ماده ۲ و ماده ۱۳ تا حدود اواخر سال ۹۷ معطل مانده بود.

 

وی درباره این تعلل در اجرای این 2 ماده گفت: اولین مشکلی که وجود داشت این بود که آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ تصویب نشده بود.

 

اجتهادی با اشاره به اینکه آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ توسط دولت تصویب و دستورالعمل‌های آن ابلاغ شد، افزود: کالا‌هایی که در سطح بازار هستند در اولویت بندی قرار گرفتند به طوری که اولویت اول با نصب شناسه کالا و کد رهگیری بود.

 

وی در ادامه این گفتگوی خبری بر این نکته تاکید داشت که هر کالایی که وارد کشور می‌شود و می‌خواهد در سطح خرده فروشی عرضه شود باید شناسه کالا و کد رهگیری داشته باشد.

 

مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات تصریح کرد: اگر کالا کد رهگیری و شناسایی کالا نداشته باشد قاچاق محسوب می‌شود.

 

اجتهادی با اشاره به اینکه امسال برای متخلفان 42 برند پوشاک محرز قاچاق در استان های تهران و البرز پرونده تشکیل شده است، گفت: در زمینه قاچاق پوشاک امسال 850 پرونده تشکیل شده است. سال گذشته نیز پنج هزار پرونده برندهای محرز قاچاق تشکیل و منجر به صدور رأی شد.

 

وی با بیان اینکه در پرونده ای یک نفر 19 هزار گوشی مسافری را وارد کرده بود که بر اساس حکم صادره؛ دو و نیم میلیارد تومان جریمه آن هفته گذشته دریافت شد، گفت: پرونده هایی در زمینه قاچاق گوشی تلفن همراه مسافری در سازمان تعزیرات تشکیل شده که صاحبان آنها هیچ سفر خارجی نداشته اند.

 

اجتهادی با بیان اینکه برآورد مشخصی از قاچاق عمده کالا از مبادی رسمی کشور وجود ندارد، گفت: سال گذشته 27 درصد از جرایم تعیین شده در پرونده های سازمان تعزیرات حکومتی وصول شد.
 

 

مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات با بیان اینکه در سال 97 - 80 هزار پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد، خاطرنشان کرد: حجم پرونده های زیر 10 میلیون تومان به شدت کاهش یافته بود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد حادثه ۱۲ تیر غنی سازی اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان جنوبي مبارزه با قاچاق کالا قاچاق کالا قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع

به گزارش خبرگزاری مهر، تقی حسام گفت: پرونده خرید و فروش ۹ هزار و ۴۷۰ لیتر گاز مایع یارانه ای بر خلاف ضوابط تعیین شده به ارزش ۲ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط گاز مایع، متهمان را جمعاً به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل چهار برابر ارزش کالای کشف شده، محکوم کرد.

حسام گفت: ماموران نیروی انتظامی گزارشی پیرامون تخلیه گاز مایع از یک دستگاه خودرو انتقال فرآورده نفتی در واحد غیرمجاز را تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093321

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی