Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان غربی گفت: رسانه های استان در تبیین گام دوم انقلاب نقش بی بدلیل و مهم داشته و باید هوشمندانه عمل کنند

محمد مهرزاد صدقیانی، مسئول سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ، اظهار کرد: رسانه‌ها در تبیین گام دوم انقلاب باید هوشمندانه عمل کنند تا بتوانند گام های موثری بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همزمان با خلق حماسه تماشایی و استثنایی ملت انقلابی ایران در 22 بهمن، رهبر بصیر و حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای بسیار دقیق و مهم به ارزیابی مسیر طی شده در 40 سال گذشته و ترسیم افق پیش رو همت گماشتند که در نوع خود بسیار خلّاقانه و مبتکرانه و حاکی از اهمیت انقلاب در چهل سالگی بود.

این مسوول با بیان اینکه از این بیانیه می‌توان به یک منشور یا متن راهبردی منسجم و جامع تعبیر کرد که از دل آن باید نقشه راه استخراج شود، افزود: این متن راهبردی یک مقدمه و هفت توصیه دارد که در مقدمه(گام اول) به فراز و نشیب‌های انقلاب در طول 40 سال گذشته و در هفت توصیه (گام دوم) به مسیر پیش رو در افق 40 ساله پرداخته شده است.

صدقیانی بیان کرد: در تبیین گام اول و بیان فراز و نشیب گذشته گفته می‌شود که امروز در کجا ایستاده‌ایم و در گام دوم اشاره می‌شود که باید در کجا بایستیم.

گام اول، افتخار به گذشته و گام دوم امید به آینده است.

وی ادامه داد: گام اول معطوف به عملکرد نسل‌های اول و دوم انقلاب بوده و گام دوم معطوف به نسل‌های سوم و چهارم، یعنی جوانان بعنوان پیشران اصلی پیشروندگی است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رویکرد دشمن یک رویکرد گسترده، متنوع، پیچیده و غیر نظامی بوده، عنوان کرد: تمام هفت توصیه بزنگاه و کانون تهاجم دشمن است؛ یعنی تلاش برای تغییر سبک زندگی اسلامی، محاصره اقتصادی،  القای ناکارآمدی نظام در مقابله با فساد و در نهایت به چالش کشیدن استقلال و آزادی در دستور کار امروز استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی قرار دارد که رهبر معظم انقلاب با توصیه‌های هفتگانه در گام دوم درصدد عبور از این مانع‌تراشی‌ها هستند.

قله گام دوم در بیانیه، ترسیم مسیر اصلی حرکت انقلاب در پیشروندگی و پیشبرندگی است.

صدقیانی با بیان اینکه قله گام دوم در بیانیه، ترسیم مسیر اصلی حرکت انقلاب در پیشروندگی و پیشبرندگی است که از آن به ایجاد تمدن نوین اسلامی یاد می‌شود، کفت: اصحاب رسانه باید ضمن جانمایی هوشمندانه خود بعنوان نقش آفرین نسبت به آسیب‌شناسی راه طی شده باشند و برای پرهیز از خطا در مسیر پیش رو با روحیه و عزم جهادی و امید بخشی واقع‌بینانه به آینده در الزامات فصل جدید انقلاب برای تحقق گام دوم با مدیریت جهادی قدم بردارند.

وی اذعان کرد: این روزها بد گفتن از خود و به تعبیری خودتحقیری، تبدیل به عادت جمعی اکثریت شده است که بیشتر باعث می شود پیران احساس خسران و جوانان احساس بی آیندگی کنند.

برای هر نقدی باید طرحی نو داد.

این مسوول تصریح کرد: در مقابل تمام نکات منفی و جو بدبینی در مورد ایرانیان، موفقیت های چشمگیر در تمامی حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، هسته ای، نانو همچنین دستاوردهای دفاعی و نظامی در تمامی حوزه ها بویژه سرنگونی پهباد فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا گواه ما می توانیم است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه به نظر می رسد مهم ترین ابزار یک جامعه برای تغییر نگاه نسبت به آینده، رسانه های جمعی باشند، خاطر نشان کرد: رسانه ها می توانند با تولید محتوا و برون رفت از وضعیت رویدادمحوری،  شکاف های جدی بین وضعیت موجود و مطلوب را شناسایی، اولویت بندی و راه حل ارائه گردد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان غربی اذعان کرد: باید بررسی کنیم که از گذشته تا به امروز چه پیشرفت هایی کرده ایم و نشان دهیم که هر چه جلوتر پیش برویم اوضاع برخلاف بدبینی ما رو به پیشرفت است و این را در شبکه های اجتماعی گسترش دهیم تا زمانی که این مساله به کتب درسی مدارس و دانشگاه ها نفوذ کند و واژه ها، جملات، منفی را از  متن گفتار  و اخبار خود حذف کنیم تنها راهکار تغییر رژیم غذایی (گفتار و شنیدار) ماست.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما امروز، نیاز به تولید پیام‌های مفید، پیش‌برنده، تعالی بخش و آرامش دهنده برای جامعه داریم. پیام‌هایی که  سبب توانایی جامعه برای سامان دادن کنش متقابل و موثر احوال جامعه ایرانی شوند.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان گام دوم انقلاب جشنواره نمایشنامه نویسی اوقاف و امور خیریه کلاس های اوقات فراغت اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب بسیج رسانه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند

به گزارش خبرگزاری مهر، بانوان هنرمند انقلاب اسلامی در پاسخ به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت شرعی و قانونی مقوله‌ی حجاب، بیانیه‌ای صادر کردند.

مشروح متن این‌بیانیه به این‌ترتیب است؛

هوالجمیل

اسلام عزیز ما همانطور که به آراستگی زنان تاکید می‌ورزد، پوشش را مایه‌ی دوامِ زیبایی زن می‌داند و همانگونه که زن را محترم دانسته و از جلوه‌گری در انظار عمومی نهی می‌کند، وی را دعوت به گام برداشتن در مسیر رشد و کمال اجتماع خویش می‌کند.

بدینسان توصیه به حفظ حرمت و کرامت زن در اسلام و سایر ادیان الهی، بسان نگینی درخشان جلوه‌گر شده و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در مقوله‌ی عفاف و حجاب نیز فصل‌الخطاب آن است.

معظم له "چالش تحمیلی مسأله‌ی حجاب" را نقشه و برنامه‌ی هدایت شده توسط دشمنان دانسته و تبیین این مساله را جهت تنویر افکار بانوان، لازم و ضروری می‌دانند.

الحق و الانصاف که جریانات و اتفاقات اخیر و خیزش‌های دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه آمریکا در حمایت از مقاومت مردمی غزه، بار دیگر نشان داد آنجا که منفعت نظام سلطه آمریکایی اقتضا کند، به بهانه‌ی دفاع از حقوق زن ایرانی، حجاب از سر آنان برمی‌دارد و آنجا که منافع خود را در خطر ببیند در تناقضی عجیب به ضرب و شتم زنان و دختران بی‌گناه دست می‌زند!

بی‌شک تبیین این نگاه استعماری غرب در نوع نگاه و اندیشه‌ی بانوان ما به مقوله‌ی حجاب مؤثر خواهد بود.

بانوان هنرمند انقلاب اسلامی با لبیک به فرامین و توصیه‌های مقام معظم رهبری اعلام می‌دارند علاوه بر حفظ و پاسداشت حریم حجاب، با قلم و هنر خود در ترویج و شناخت این موهبت الهی که مایه‌ی تشخّص و کرامت زن است همت گماشته و مسئولین و نهادهای فرهنگی را به انجام وظایف قانونی و شرعی خویش فرامی‌خوانند.

و العاقبه للمتقین

کد خبر 6092132 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند