Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمد نجاتیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ماموریتهای واحدیاسوج در راستای طرح پایش اظهار کرد: طرح پایش، طرحی ملی است که با هدف هدایت تحصیلات تکمیلی به سمت حل مشکلات جامعه طراحی شده است؛ دانشگاه آزاد اسلامی استان کهکیلویه و بویر احمد نیز اقدامات و قعالیت های خود را در سال تحصیلی جدید بر مبنای طرح پایش تنظیم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح پایش، پایان نامه های دانشجویی به گونه ای خواهد بود که بتواند مشکلات کلیدی کشور را حل و فصل کند؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با توجه به پتانسیل هایی که از لحاظ وجود هیات علمی متخصص، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و موقعیت ژئوپلوتیکی استان در اختیار دارد، می تواند نقش مهمی را در این طرح ایفا کند.

نجاتیان ادامه داد: باتوجه به پتانسیل های گردشگری که در سطح استان کهکیلویه و بویراحمد وجود دارد، دانشگاه آزاد واحد یاسوج در راستای ماموریت های پایشی خود، موضوع توسعه گردشگری را در دستور کار قرار داده است. موضوع گیاهان دارویی نیز دومین ماموریت واحد یاسوج در حوزه طرح پایش محسوب می شود.

وی با اشاره به توسعه قراردادهای برون دانشگاهی واحد یاسوج گفت: واحد یاسوج در راستای توسعه قراردادهای برون دانشگاهی، قراردادی را با شرکت صنایع غذایی «کوبودنا» منعقد کرده است ؛این شرکت در زمینه تولید نان هایی که در خمیر آن ها از گیاهان دارویی استفاده می شود فعالیت دارد. دانشجویان واحد یاسوج می توانند دوره کارآموزی خود را در این شرکت بگذارنند.

معاون پژوهش و فناوری واحد یاسوج اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج قرار داد دیگری را با اداره جهاد کشاورزی استان کهکیلویه و بویراحمد منعقد کرده است؛ محور اصلی این قرارداد کاهش مصرف آب در تاکستان های استان است که برای این امر از ظرفیت های دانشجویی واحد استفاده می شود. آزمایشگاه صنایع غذایی و گیاهان دارویی نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

صمدی در پایان گفت: پژوهشگران واحد یاسوج سنسوری درون چاهی برای اندازه گیری و تست پارامترهای چاه های نفت از جمله فشار و دما ساخته اند؛ این سنسور با استفاده از مهندسی معکوس طراحی شده که قیمت نمونه خارجی آن نزدیک به 300 میلیون تومان است اما محققان واحد یاسوج با قیمت 120 میلیون تومان آن را طراحی کرده اند. این محصول در آینده ای نزدیک به مرحله تجاری سازی خواهد رسید.

انتهای پیام/

108 / 167 صمد نجاتیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج طرح پایش گیاهان دارویی صنعت گردشگری سنسور چاه های نفت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج طرح پایش گیاهان دارویی صنعت گردشگری سنسور چاه های نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی