Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز نعمتی شامگاه چهارشنبه در حاشیه اختتامیه کنگره بین المللی مشاهیر کُرد در کفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری این کنگره می تواند راهی برای سمت و سو بخشیدن معرفی کردستان به سایر نقاط و جذب گردشگر و توسعه به این منطقه باشد.

وی برگزاری این همایش بزرگ را کاری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و افزود: معتقدم این کنگره زمینه و فتح بابی برای برگزاری کنگره هایی بزرگتر در خصوص مشاهیر کُرد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کُردها مشاهیر بسیار بزرگی دارند، یادآور شد: فرهنگ، نگاه و مهمتر از همه مظلومیت مردم کُرد همواره زبانزد خاص و عام است.

نعمتی با اشاره به اینکه بخشی از بزرگان در کنگره مشاهیر کُرد به تصویر کشیده شدند، اضافه کرد: این کنگره می تواند در سطحی وسیعتر و با معرفی دیگر نخبگان و نامداران کُرد ادامه داشته باشد.

آیین اختتامیه نخستین کنگره مشاهیر کرد عصر چهارشنبه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان داخلی و خارجی و فرهنگ دوستان مناطق کرد نشین در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

حدود یکسالی از آغاز مقدمات برگزاری کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد در کردستان می‌گذرد در این رویداد از ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد و کُردشناسان که در قید حیات هستند، تجلیل شد.

در نشست‌های مختلف اهالی رسانه و فعالان فرهنگی و هنری جویای نام این شخصیت‌های برجسته می‌شدند ولی برگزار کنندگان از پاسخ به این خواسته امتناع می‌کردند تا اینکه چهارشنبه شب دوازدهم تیر ماه در مراسم اختتامیه این کنگره همگان با نام و چهره این مشاهیر آشنا شدند.

مدال کنگره نامداران کُرد و کلید طلایی شهر در این مراسم به میکائیل اصلان، کلیم الله توحدی، مظهر خالقی، بیژن ذوالفقارنسب، محمد علی سلطانی، مجتبی شمسی پور، اسعد شیخ الاسلامی، قطب الدین صادقی، هادی ضیاءالدینی، بیژن ذوالفقارنسب، شهرام ناظری، محمدعلی قره داغی، کیهان کلهر، علی اکبر مرادی، معصومعلی معصومی، نصرت الله معین وزیری، کوردستان موکریانی، عثمان هورامی، ملأ حیدر مصطفوی، میشل لیزینبرگ (کردشناس دانشگاه آمستردام هلند) در مراسمی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور داشت، اعطا شد.

۷۳۵۵/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته طرح و برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر نخل تقی نیز با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان، عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر با بروز رسانی کردن و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی این شهر صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلفی در دست اجرا است که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان وارد مدار شوند.

عالی افزود: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته باید هم استانی‌ها نسبت به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با این میزان کاهش باید هم استانی‌ها بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند.

کد خبر 6089600

دیگر خبرها

  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو