Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال جاری معادن استان را خبرگزاری آریا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کارخانه قوطی‌سازی زمزم کرمانشاه با سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومان، هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.
 محسن دارابی در مراسم روز صنعت و معدن با اشاره به بهبود وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان طی سال‌های پس از انقلاب، اظهار کرد: قبل از انقلاب در استان فقط 30 واحد صنعتی با اشتغال 2700 نفر و یک شهرک صنعتی داشتیم، اما اکنون تعداد واحدهای صنعتی استان به 1050 واحد با 30 هزار نفر اشتغالزایی و تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نیز به 22 مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از ظرفیت‌های مهم صنعتی استان یاد کرد و ادامه داد: سه واحد پتروشیمی با ظرفیت یک میلیون تن، واحد خودروسازی با ظرفیت 50 هزار دستگاه، واحد تولید فولاد با ظرفیت 600 هزار تن، واحدهای تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت 25 میلیون مترمربع، واحدهای تولید رب گوجه با ظرفیت 60 هزار تن و واحدهای تولید سیمان با ظرفیت 3600 تن از مهم‌ترین صنایع کرمانشاه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت معادن استان داشت و تاکید کرد: در سال‌های قبل از انقلاب 16 معدن با ظرفیت 265 هزار تن در کرمانشاه فعال بود، اما اکنون این تعداد به 225 معدن با ظرفیت 15 میلیون تن در سال و اشتغالزایی سه هزار نفر افزایش یافته است.
دارابی درباره وضعیت تجارت استان نیز خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال میزان صادرات غیرنفتی استان از مرز 610 میلیون دلار گذشت.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های متعددی که برای حوزه صنعت، معدن و تجارت استان در دست اقدام است، افزود: تمام تلاش ما این است حتی یک واحد صنعتی در استان تعطیل یا نیمه تعطیل نشود.
وی از برگزاری بیش از 40 جلسه کارگروه ستاد تسهیل در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: هدف احیای واحدهای راکد و به ظرفیت رساندن واحدهای نیمه راکد است.
دارابی از برنامه‌ریزی برای آزادسازی چهار پهنه معدنی استان بعد از حدود چهار سال خبر داد و گفت: پهنه معدنی اسلام آبادغرب آزاد شد، پهنه گیلانغرب و هرسین به زودی آزاد خواهد شد، پهنه سنقر هفته آینده و پهنه میانه استانی هم ظرف یک ماه آینده آزاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه بنا داریم امسال معادن را به عنوان نماد اقتصاد مقاومتی در استان تبدیل کنیم، افزود: علاوه بر برنامه‌ای که برای احیا و توسعه معادن کوچک داریم، تمرکز جدی نیز بر توسعه صنایع معدنی استان و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی خواهیم داشت.
به گفته این مسئول در همین راستا واحد تولید آهن اسفنجی استان به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و چرخه فولاد استان کرمانشاه تکمیل خواهد شد.
وی اشاره ای هم به چند واحد صنعتی مهم در دست پیگیری استان داشت و عنوان کرد: کارخانه قوطی سازی زمزم با سرمایه‌گذاری 800 میلیون تومان در مراحل نهایی است و هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یادآور شد: به زودی طرح توسعه پتروشیمی استان با اعتبار 900 میلیارد تومان و ظرفیت 700 هزار تن به نتیجه خواهد رسید.
دارابی از پیگیری جدی برای به نتیجه رسیدن دو واحد بیوایمپلنت و بیواتانول نیز با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان خبر داد که به زودی وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است