Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:53:29 GMT

۱۱۵۳ واقعه وفات در زنجان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۶۸۳۷

۱۱۵۳ واقعه وفات در زنجان ثبت شد

سید علی شفیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر این اساس تعداد وفات ثبت شده در سه ماهه سال گذشته برابر با یک هزار و ۱۷۵ مورد بود، همچنین در مدت مشابه سال ۹۶ یک هزار و ۱۵۳ واقعه وفات در استان ثبت شده است.

 شفیعی با بیان اینکه تعداد وفات ثبت شده در این سه ماه در مناطق شهری ۳۹۵ مرد و یک هزار و ۳۱۷ زن است، گفت: در مناطق روستایی هم این آمار ۲۷۴ مرد و ۱۶۷ زن ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۹۹.۴۱ درصد از این فوتی ها در مهلت قانونی ثبت شده است، اظهار داشت: تعداد فوت ثبت شده روزانه در زنجان طی این مدت به طور متوسط ۱۲ واقعه بوده است. 
وی تاکید کرد: اصلی ترین علت مرگ و میر در این مدت به ترتیب بیماری های قلبی عروقی، سرطان و تومورها و حوادث غیرعمد ثبت شده است. 
شفیعی تصریح کرد: بیماری های قلبی و عروقی با ۴۲.۲ درصد، سرطان ها، بیماری های دستگاه تنفسی با ۱۰ درصد و تومورها با ۱۱.۵ درصد سه دلیل اصلی وفات در سطح استان زنجان بوده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته چهار هزار و ۹۶۵ واقعه وفات در استان زنجان رخ داده است. 
۳۲۱۶/۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا ثبت احوال زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان

پیکر مرتضی شفیعی (رهبر و بنیانگذار ارکستر ملی موسیقی اصفهان)با حضور مردم هنردوست اصفهان،  تشییع و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده شد.


مرتضی شفیعی در سن ۴۰ سالگی به دلیل ابتلا به بیماری کبد در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز درگذشت.


این هنرمند اصفهانی سابقه نوازندگی در ارکستر ملی ایران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، همکاری با ارکستر سمفونیک کنسرواتوآر چایکفسکی مسکو را داشت.


مرحوم شفیعی، ارکستر ملی اصفهان را در سال ۸۳ راه‌اندازی کرد و در سال ۹۱ رتبه نخست جایزه جشنواره موسیقی فجر را به دست آورده بود.


شفیعی نوازندگی را نزد استادانی، چون هوییک باغومیان، ابراهیم لطفی، علی‌رحیمیان، ربکا هافمن، روبن گوسمیان و آهنگسازی را نزد لوریس چکنواریان، کامبیز روش‌روان، منوچهر صحرایی، امیر اسلامی و ولادیمر خوستیف آموزش دیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت