Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@13:07:16 GMT

در راه مشکلات لیگ برتر؛ فدراسیون متهم شماره یک

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۶۸۶۹

به گزارش ایلنا، بخشی از این مشکلات قدمتی به اندازه لیگ دارند و مدیرانی که در این دو دهه آمده و رفته‌اند، نتوانسته‌اند آنها را برطرف کنند.

بدهی باشگاه‌ها یکی از این مشکلات قدیمی است که بحرانش سال به سال جدی‌تر می‌شود و با وجود تهدید نهادهای بین‌المللی ظاهرا عزمی برای مقابله با آن وجود ندارد. پخش تلویزیونی هم سال‌ها محل بحث بوده، ولی معلوم نیست تکلیف این پرونده میان‌سازمانی را چه کسی باید مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلیت‌فروشی الکترونیکی و تجهیز ورزشگاه‌ها به امکانات کمک داور ویدئویی (VAR) مشکلات جدیدتری هستند، ولی سابقه نشان می‌دهد که نمی‌توان از فدراسیون در بخش توسعه انتظار سرعت عمل داشت.

در بررسی مشکلات لیگ، ساده‌‌ترین راه متهم کردن فدراسیون فوتبال است، ولی متمرکز کردن انتقادات به مهدی تاج حکم محدود کردن راه‌حل‌های این مشکلات را دارد، چرا که جواب تمام پاسخ‌ها در ساختمان خیابان سئول نیست.

فوتبال حرفه‌ای برای حیات و پیشرفت نیاز به تعامل با ارگان‌های غیرورزشی دارد، ولی این ارتباط به خوبی برقرار نشده و موانعی که در راه توسعه لیگ وجود دارد، همچنان پابرجاست. تجهیز ورزشگاه‌ها و حق پخش از مشکلاتی هستند که فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند آنها را حل کند و تلاش‌های قبلی به بن‌بست رسیده.

البته نمی‌توان از کوتاهی فدراسیون فوتبال چه در این دوره و چه در ادوار قبلی عبور کرد. بدهی باشگاه‌ها در همان شروع با سختگیری بیشتر می‌توانست ریشه‌کن شود، ولی با تساهل فدراسیون این بدهی‌ها روز به روز بیشتر شد و این روزها شکایات‌ بازیکنان و مربیان خارجی مثل تیغ تیزی همیشه بالای سر باشگاه‌ها است.

بی‌ثباتی باشگاه‌ها مورد دیگری است که توسعه را کند کرده. لیگ برتر با باشگاه‌هایی که مالکیت مشخص، مدیریت باثبات و برنامه توسعه‌گرایانه‌ای داشته باشند، می‌توانست رشد خیلی بهتری داشته باشد و همان‌ها سازمان لیگ را مجاب می‌کردند که حرفه‌ای‌تر عمل کند، ولی وضعیت اکثر باشگاه‌ها به قدری وخیم است که به زحمت می‌توانند وارد مسابقات شوند و خودشان را به سختی تا پایان مسیر بکشانند.

مشکلات پرشمار لیگ برتر شبیه کلاف سردرگمی است که مشخص نیست چه کسی می‌تواند آنها را بر طرف کند یا حتی معلوم نیست که برای رفع‌شان باید از کجا شروع کرد. انتظار می‌رود لیگ نوزدهم با وجود تهدیدهای تاج با همان روال سابق شروع شود و رسانه‌ها هم انتقادات قبلی را رج بزنند، بدون اینکه امیدی به بهبودی اوضاع وجود داشته باشد.

گزارش: آرمن ساروخانیان

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کالا‌ها و خدمات ورزشی شناسنامه دار شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!