Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجازی با اعلام برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ویژه دهه کرامت، گفت: برگزاری کارگاه‌های ازدواج پایدار، تقدیر از دختران کارآفرین و برگزاری گفت‌وگوهای بین‌نسلی از مهمترین این برنامه‌ها است.

«اعظم سادات حجازی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه های معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ویژه دهه کرامت، اظهار کرد: دیدار «معصومه ابتکار»، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با جمعی از اعضای مجلس دانش آموزی شامل هیات رئیسه این مجلس و تنی چند از اعضا از جمله برنامه هایی است که در ایام دهه کرامت در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: اما در راستای گرامیداشت دهه کرامت، برنامه اصلی ما شامل برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف ارتقا جایگاه دختران و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری آنها می شود. از جمله دیگر اهداف این کارگاه های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جنسی دختران و آشنایی با حقوق حقه شرعی و قانونی شان در مورد ازدواج و کسب مهارت های پیش از ازدواج است. قرار است این کارگاه ها در تهران و استان ها برگزار شود.

 

وی افزود: کارگاه های مذکور در استان تهران با همکاری شهرداری در چهارده منطقه شامل مناطق (1.2.3.5.6.9.12.13.14.15.16.17.18.19.20.21) برگزار می شود و قرار است شهربانوها و سراهای محله میزبان برگزاری این کارگاه ها باشند. از طرف دیگر ازدواج های پایدار، ارتباط موثر با والدین و «تاب آوری» از دیگر مسایلی است که در این کارگاه ها مورد توجه قرار می گیرد، نکته مهم آنکه ما طی آسیب شناسی هایی که در مناطق یاد شده انجام دادیم، موضوعات انتخابی را برای هر منطقه اختصاص دادیم و هر کارگاه به نسبت نیازهای آن منطقه با تدریس استادان رشته هایی نظیر حقوق و روان شناسی برگزار می شود.

 

حجازی در مورد برگزاری این کارگاه ها در سایر استان ها بیان کرد: برای تحقق این هدف با معاونت فرهنگی وزارت ورزش همکاری های را آغاز کرده ایم و قرار است که کارگاه آموزشی را در بیشتر استان های کشور با توجه به نیازها و آسیب های هر استان برگزار کنیم، این کارگاه ها روز دختر آغاز و پنجم شهریور همزمان با روز ملی خانواده به پایان می رسد. یکی از موضوعاتی که از ما برای ارایه در این کارگاه ها مطالبه شده است گفت وگوی درون نسلی است.

 

وی ادامه داد: سرفصل کارگاه های یاد شده ازدواج های پایدار است. مسائل اصلی در تهران و سایر استان ها حول این محور می چرخد چراکه ترغیب جوانان به ازدواج خوب است اما اینکه ازدواج پایدار باشد بهتر است. در این کارگاه ها، مهارت های پیش از ازدواج و شروط ضمن عقد، بایدها و نبایدهای کودک همسری و نگاه حقوقی و قضایی تشریح و بازگو می شود، همچنین مباحثی در مورد پیشگیری از کودک آزاری، تقویت اعتماد به نفس در دختران و تشویق به ازدواج در سن مناسب در این کارگاه ها ارائه می شود.

 

نماینده معاونت امور زنان ریاست جمهوری در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت تاکید کرد: از دیگر برنامه های ما،  برگزاری گفت وگوی بین نسلی است که به هرحال مورد نیاز نسل جوان است، در واقع این نسل باید بیاید و چالش های خود را با نسل اول و دوم در میان بگذارد، چالش های دختران دیروز و امروز در این ایام فرخنده مورد بررسی قرار می گیرد.

 

حجازی اضافه کرد: همچنین در جشن های مربوط به دهه کرامت که به مناسبت روز دختر برگزار می شود، برنامه ریزی کرده ایم که در یک پنل از شش تن از دختران موفق در زمینه هایی نظیر کارآفرینی، دخترانی که سازمان مردم نهاد راه اندازی کرده اند، فعال ورزشی، فعال گردشگری، دختر فعال و موفق در زمینه علمی تقدیر کنیم. این دختران متولد دهه هفتاد و یک نفر از آنها متولد دهه هشتاد است. آنها در این همایش در مورد رمز موفقیت شان صحبت می کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در همایش روز دختر از یک کمپین به نام «تار و پود زندگی» رونمایی می کنیم که طی آن دستبندهای سوزن دوزی شده کار دختران و زنان سیستان و بلوچستان عرضه می شود و با خرید این دستبندها علاوه بر حمایت از صنایع دستی ملی، از دختران و زنان کارآفرین نیز حمایت می شود. این دستبندها نقوش سنتی سوزن دوزی شده است که به شش نفر ازد ختران برگزیده که در روز همایش نیز تقدیر می شوند اهدا خواهد شد.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل خراسان جنوبي شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کارگاه دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴

تین نیوز

رویداد چهار روزه هاکا مستر همزمان با سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس در پارک فناوری پردیس برگزار می شود. در این رویداد با ارائه ۸ کارگاه آموزشی و ۴ پنل تخصصی در زمینه های مختلف، شرکت کنندگان با مفاهیم کلیدی و ابزارهای پیشرفته برای تبدیل ایده به واقعیت در زمانی کوتاه، آشنا می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس امسال شاهد برگزاری نخستین رویداد هاکا مستر است؛ رویدادی که با هدف یادگیری سریع برگزار می شود.

هاکا مستر فرصتی برای یادگیری سریع موضوعات کاربردی است. این برنامه به شرکت کنندگان کمک می کند تا مهارت های جدیدی را کسب کنند، دانش خود را گسترش دهند و برای چالش های دنیای واقعی آماده شوند.

ایجاد شبکه ای از نوآوران بر اهداف دیگر این رویداد است. این برنامه فرصتی برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا با دیگر نوآوران از سراسر کشور ارتباط برقرار کنند و از تجربیات و ایده های یکدیگر بیاموزند.

ارائه ابزارهای پیشرفته برای تبدیل ایده به واقعیت از دیگر اهداف مستر اینوتکس ۲۰۲۴ است. در این رویداد به شرکت کنندگان ابزارهای لازم برای تبدیل ایده های خود به واقعیت داده می شود. این ابزارها شامل مواردی مانند نرم افزار طراحی، پلتفرم های نمونه سازی و منابع مالی است.

در این رویداد کارگاه های مختلفی برگزار می شود. ایده پردازی، اعتبارسنجی و تحقیق بازار یکی از کارگاه هاست. در این کارگاه شرکت کندگان با تکنیک های خلاقانه ایده پردازی آشنا می شوند و یاد می گیرند که چگونه ایده های خود را پرورش داده و آنها را به طرح های عملی تبدیل کنند.

بیزینس مدل های برند از دیگر کارگاه های این رویداد است. در این کارگاه با انواع مدل های کسب و کار آشنا می شوید و یاد می گیرید که چگونه مدل مناسب برای ایده تان را انتخاب کنید.

طراحیMVP افسانه ای کارگاه دیگری است که در این رویداد برگزار می شود. در این کارگاه با روش های سریع و کاربردی طراحی محصول و تجربه کاربری (UX/UI) آشنا می شوید و یاد می گیرید که چگونه محصولاتی کاربر پسند خلق کنید.

بازاریابی برای ایده هایی که به دنیا نیامده اند، عنوان کارگاه دیگری از هاکا مستر است. در این کارگاه با تکنیک های جذب مشتری آشنا خواهید شد و یاد می گیرید که چگونه با استفاده از روش های خلاقانه و نوین، مشتریان را به ایده تان جذب کنید و ریسک استارتاپ خود را کاهش دهید.

پنل انتقال تجربه مدیران محصول و مارکتینگ نیز در این رویداد برگزار می شود. در این پنل، مدیران محصول و مارکتینگ شرکت های موفق تجارب و چالش های خود را با شما به اشتراک می گذارند و درس هایی ارزشمند از دنیای بازاریابی به شما می آموزند.

آشنایی با مهمترین روش های توسعه سریع برنامه نویسی سرور، پنل انتقال دانش و تجربه مدیران، فرصت ها و قواعد جذب سرمایه، هنر ارائه به داور و سرمایه گذاران، پنل انتقال تجربه مدیران نوآوری صنایع و سرمایه گذاران هم از دیگر برنامه های این رویداد است.

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، شرکت کنندگان در این برنامه مهارت استفاده از ابزارهای نوآورانه را در تبدیل ایده های خود به واقعیت در زمانی کوتاه آموخته و به انتقال دانش و تجربه با یکدیگر می پردازند. همچنین محتوای آموزشی این برنامه با مشارکت اساتید و افراد صاحب نظر ضبط و منتشر شده و دراختیار دیگر علاقه مندان در شبکه نوآوری قرار می گیرد.

اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه دار، ۱۵۰ سرمایه گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد