Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریدالدین حجت الاسلامی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: استان همدان دارای ۲ مرکز اوتیسم است که مرکز روزنه در همدان با ظرفیت ۶۵ نفر و مرکز تابان در شهرستان نهاوند با ظرفیت ۳۰ نفر فعال هستند.

حجت الاسلامی افزود: هر ماه به ۹۵ نفر از خدمت گیرندگان کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در مراکز استان خدماتی از قبیل خدمات روانشناسی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، شن درمانی، تیچ، ماساژ درمانی، سفالگری، آموزش خانواده و همچنین یک وعده غذای گرم و هزینه ایاب و ذهاب ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرید الدین حجت الااسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه این مراکز مشارکت بیشتر خانواده‌ها در آموزش است، گفت: نقش خانواده در حمایت و همکاری مهم است که البته در دید گاه خانواده محور سعی می‌شود نیازهای همه افراد خانواده در نظر گرفته شود و جدیدترین اقدام مراکز طراحی کتاب کار است که منجر به ثبت روزانه اهداف درمانی، رسم نمودار و همچنین مشارکت بیشتر خانواده‌ها در آموزش شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کودکان اوتیسم نباید در مرکز شبانه‌روزی نگهداری شوند و به همین دلیل بهزیستی مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان اوتیسم ندارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان عنوان کرد: مشکل اصلی کودکان اوتیسم در خودماندگی و عدم توانایی برقراری ارتباط است و در چنین شرایطی اگر کودک به طور شبانه روزی در مرکز نگهداری شود کوچک‌ترین دریچه‌های ارتباطی وی بسته خواهد شد به همین دلیل از لحاظ علمی و تخصصی مرکز شبانه روزی برای کودکان اوتیسم تأیید نمی‌شود.

کد خبر 4657677

منبع: مهر

کلیدواژه: اوتیسم بهزیستی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان