Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،دکتر محمدعلی شجاعی در این دیدار اظهار داشت: به دنبال مقصر نیستیم اما به هر دلیلی نداشته های استان خراسان شمالی در مقایسه با دیگر استان ها بیشتر از داشته هایش است.

دکتر شجاعی افزود: جمعیت فعال در استان وجود دارد و همه مشغول به کار هستند اما سطح در آمد بسیار پایین است و این مشکل ربطی به شرایط موجود کشور مانند تحریم ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نقش مردم و دولت در توسعه کشور باید مشخص باشد و باید بدانیم این نگاه که تامین تمامی نداشته های زندگی مردم بر عهده دولت است و مردم نقشی ندارند در هیچ جامعه ای نبوده و نیست.

دکتر شجاعی با تاکید بر شناسایی درست آسیب ها و مشکلات، تصریح کرد: به دنبال مشخص شدن آسیب ها و رسیدن به راهکارهایی برای علاج آن و وظایفی هستم که در سایه وحدت و همدلی توسعه استان رقم بخورد.

دکتر شجاعی خطاب به علما و نخبگان اهل سنت حاضر در نشست گفت: بنده وظیفه دارم برای حل مشکلات از شما کمک بگیرم اما سوال من از شما این است که آیا تنها با ایجاد راه ، ابنیه و ... مشکلات معیشت و اشتغال مردم منطقه حل می شود؟ 

وی خاطر نشان کرد: نسبت به ده سال گذشته درصدی از راه های روستایی آسفالت شده است اما چرا مشکل رفاه و معیشت مردم حل نشده است؟ بنده اعتقاد دارم حل مشکلات معیشت مردم نیازمند برنامه عملیاتی است و باید بدانیم با رویکرد قدیم نمی توانیم به دنبال نتایج متفاوت باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود گفت: این نشست ها باید حالت اجرایی داشته باشد چرا که بنده مشکلات را می دانم و نیاز به سخنرانی نیست و باید برای حل مشکلات طرح اجرایی داشته باشد.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: فرهنگ مردم استان به ویژه مردم اهل سنت فرهنگ کار کردن است و این موضوع در حادثه سیل اخیر استان به خوبی به نمایش گذاشته شد و اگر همراهی و همکاری مردم نبود حادثه سیل به خوبی مدیریت نمی شد.

دکتر شجاعی ادامه داد: این حضور و همراهی مردم باید با فکر، هوشمندی، دانش و شعور به خروجی خوبی برای بهتر شدن زندگی مردم تبدیل شود. وی تاکید کرد: هر منطقه دارای پتانسیل ها و ظرفیت های خاص خود است که باید با خروج از حالت سنتی و بهره مندی از ظرفیت جوانان اهل کار به دنبال تبدیل این نعمت ها به ثروت باشیم.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد طرح‌های جدید از جمله فرآوری، بسته بندی و ایجاد زنجیره تولید باید از ظرفیت‌ها و استعداد جوانان تحصیل کرده در این راستا بهره مند شد.

وی تاکید کرد: روستاییان می توانند با تشکیل تعاونی و صندوق های خرد روستایی مشکلات منطقه خود را حل کنند و بدانند بنده با تمام توان برای کار آماده ام و حمایت خواهم کرد.

دکتر شجاعی در خصوص حل مشکلات اهل سنت استان دستور داد: علما و نخبگان اهل سنت 5 نفر نماینده از کل منطقه را به حوزه معاونت سیاسی استانداری معرفی کنند و در ادامه معاون سیاسی بنده نشست اجرایی با مدیران اجرایی مربوط برای حل مشکلات برگزار کند و در جلسه آتی با بنده راهکارهای اجرایی ارائه شود.

وی با اشاره به نگرانی و دغدغه مردم منطقه راز و جرگلان و مانه و سملقان برای حل مشکلات مربوط به راه های دسترسی آسیب دیده از سیل اخیر استان، گفت: هنوز تخصیص اعتباری صورت نگرفته است اما تلاش می کنیم با پیش بینی اعتبار از سایر منابع کار را هر چه سریع تر شروع کنیم و قبل از آغاز فصل بارش آبنماها و پل ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات باید به صراحت اعلام کنید چه می خواهید، افزود: در جلساتی که در هیات دولت داشتم به صراحت نداشته های استان را به وزیران مربوط اعلام کردم و تمامی این جلسات برای این بود که می دانم منابع موجود برای توسعه استان کافی نیست.

دکتر شجاعی با تاکید بر همدلی و انسجام بین اقشار مختلف مردم استان، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم با کنار هم بودن حال استان خراسان شمالی خوب و نداشته هایش جبران می شود بنابراین قرار بنده با شما از نظر اجرایی در کنار هم بودن است.

وی مطرح کرد: نباید منتظر دیگران برای حل مشکلات استان باشیم و باید بدانیم ما باید با کمک یکدیگر مشکلات را حل و توسعه استان را رقم بزنیم. 

دکتر شجاعی خاطر نشان کرد: به دنبال برخورد سیاسی با افراد نسیتم چرا که می دانم سرافرازی نظام و حاکمیت رضایت و رفاه زندگی مردم است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیات دولت به استان اشاره کرد و گفت: تلاش بنده برگزاری این سفر در نیمه اول سال بود و 23 تیرماه سالجاری همزمان با ولادت امام رضا(ع) خراسان شمالی میزبان رئیس جمهور و هیات دولت خواهد بود.

دکتر محمدعلی شجاعی افزود: در دو روز گذشته دو جلسه در هیات دولت با محوریت بیان مشکلات، مسائل و برنامه های توسعه ای استان با ریاست رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر رئیس جمهور با حضور مدیران و نمایندگان مجلس استان برگزار شد.

دکتر شجاعی تصریح کرد: در دیدار جداگانه ای که با دکتر روحانی داشتم به همراهی مردم استان با دولت و حاکمیت در مباحث مختلف اشاره داشتم و گفتم حسن خراسان شمالی این است که مردم در استان به یکدیگر نمی پردازند بلکه در کنار یکدیگر به فکر کار هستند.

وی اشاره داشت: برگزاری دیدار مردمی، نشست شورای اداری و نشست سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال از جمله برنامه های استان در سفر رئیس جمهور و هیات دولت خواهد بود و تلاش داریم در این سفر دو روزه مصوبات خوبی برای خراسان شمالی داشته باشیم.

در این نشست معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم گفت: در شرایط حساس کنونی، کشور نیازمند وحدت و همدلی همه اقشار جامعه است و خراسان شمالی نمونه مثال زدنی برای وحدت اقوام مختلف می باشد.

ولی الله حیاتی افزود: امروز با تلاش و پیگیری استاندار، خراسان شمالی کریدور رفت و آمد مسئولان کش.ری شده است و هدف از این سفرها بیان نداشته های استان است تا برای رفع آن کمک شود.

حیاتی خطاب به علما و نخبگان اهل سنت حاضر در نشست گفت: نقش اهل سنت در خراسان شمالی انکارناپذیر است و وجود این قومیت های مختلف فرصت برای توسعه استان است و تاکید استاندار بهره مندی از ظرفیت نخبگان اهل سنت در مدیریت ها می باشد که هم اکنون شماری از مدیران راز و جرگلان اهل سنت هستند.

بر اساس این گزارش، تسریع در روند بازسازی مناطق سیلزده، حل مشکلات مربوط به راه های دسترسی به ویژه راه های روستایی شهرستان راز و جرگلان، تسریع در روند ایجاد راه دسترسی جرگلان به استان گلستان، برطرف کردن خلا آموزش به ویژه آموزش دختران در منطقه راز و جرگلان، توجه به ایجاد اشتغال در منطقه جرگلان با هدف جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها، حل مشکلات مربوط به بهره مندی از تسهیلات اشتغالزا با توجه به وجود اعتقادات مذهبی و فقهی اهل سنت ، جلوگیری از خام فروشی محصولات اساسی منطقه جرگلان، حل مشکلات بهداشت و درمان و راه اندازی مراکز درمان بستر و افزودن آمبولانس ، ایجاد امکانات و سالن های ورزشی با هدف جلوگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر، رسیدگی به مشکلات طلاب اهل سنت و حل مشکلات مربوط به دسترسی اهالی منطقه کهنه جلگه به اینترنت پرسرعت اهم درخواست ها و مطالبات علما و نخبگان اهل سنت خراسان شمالی در این دیدار بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت خراسان شمالی دولت رئیس جمهور نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل اسماعیل چمنی گفت: دکتر مسعود گنجی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و معرفی شد.
وی با بیان اینکه معیار‌های انتخاب استاد نمونه کشوری فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و اجرایی است، ادامه داد: پیش از این نیز در سال‌های اخیر دکتر قدیر نوری و دکتر محمد نریمانی اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان اساتید نمونه کشوری انتخاب شده بودند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: در آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، از ۶۵ استاد نمونه کشوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش