Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@11:28:00 GMT

تبلیغ آثار و برکات نماز در جامعه مغفول مانده است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۷۴۴۲

تبلیغ آثار و برکات نماز در جامعه مغفول مانده است

به گزارش ایکنا از زنجان، محمود مظفر، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز، ۱۲ تیرماه در جلسه شورای اقامه نماز استان زنجان اظهار کرد: سنین کودکی زمان مناسبی برای نهادینه‌سازی اخلاق پسندیده از جمله ترویج نماز است؛ ضمن اینکه تشویق نیز در ایجاد انگیزه برای نسل نو موثر است .
وی با اشاره به اینکه رفتار نمازگزار هم در تشویق افراد به نماز خواندن و هم در بی‌نمازی تاثیر دارد، بیان کرد: ما به دنبال نماز‌خوان نیستیم، بلکه به دنبال اقامه نماز هستیم تا شاهد تاثیر آن در فرد و جامعه باشیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تارک‌الصلاه در جامعه خیلی کم است، تصریح کرد: موضوع مورد توجه، تضییع نماز و کاهل بودن به این فریضه دینی است که باید به اهمیت نماز اول وقت پرداخت .
این مسئول با بیان اینکه روی احکام نماز تبلیغ شده اما آثار و برکات آن کمتر مورد بحث قرار گرفته است، تاکید کرد: نماز باید در ادارات و به‌ویژه توسط مدیران مورد اهتمام جدی‌تر قرار گیرد .
وی با تاکید بر توجه صدا و سیما به موضوع نماز و تولید آثار فاخر، عنوان کرد: شناسایی الگوهای برتر و نیز به اشتراک گذاشتن تجربیات در حوزه آثار و برکات نماز در زندگی افراد نیز از راهکارهای تشویق مردم به این فریضه الهی است .
در ادامه این جلسه، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز به اقامه نماز اول وقت در دستگاه‌های دولتی و پرهیز از برگزاری جلسات در هنگام اذان تاکید کرد و گفت: شهید رجایی ۲۸ روز رئیس‌جمهور بود و بیش از ۲۸ سال است که فراموش نشده و انسانی بود که همواره اعتقاد داشت به کار بگویید نماز دارم، به نماز نگویید کار دارم .
آیت‌الله علی خاتمی یکی از معیارهای ارزیابی مدیران را پایبندی به دین و احکام عملی برشمرد و افزود: مدیری که به نماز اول وقت اهمیت دهد، به اخلاق اسلامی، عدالت، انصاف، نظم و سایر خصوصیات پسندیده نیز پایبند است‌ .
وی با اشاره به کمبود ظرفیت و امکانات نمازخانه‌های برخی مدارس اشاره یادآور شد: بر همین اساس در قالب طرح پیوند مدرسه و مسجد، دانش‌آموزان این مدارس برای اقامه نماز به نزدیک‌ترین مسجد مراجعه می‌کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان نماز صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 15 ویدیویی از تبلیغ گوشی تلفن همراه گوگل پیکسل منتشر شده که زنان مسلمان با حجاب را در حال بازی بسکتبال و عکس گرفتن به تصویر کشیده است. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است