Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور تشکیل دبیرخانه سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف را ضروری کرده است، گفت: ۱۲۰۰ تعاونی فعال در استان زنجان وجود دارد. ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان, غلامحسین جمیلی امروز در جلسه مشترک دبیرخانه بخش غیردولتی استان زنجان با بیان اینکه سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف از گذشته نیز جلسات مشترکی با یکدیگر برگزار کرده‌اند، اظهار داشت: برگزاری این جلسات طی دو سال اخیر با شرایط مطلوب فاصله گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز کشور تشکیل دبیرخانه این سه اتاق را بیش از پیش ضروری کرده است، گفت: می‌توان بر روی موضوعات اقتصادی مهم کشور تمرکز کرد و در وهله آخر برای انتفای اعضای اتاق‌ها و بخش خصوصی تصمیم گرفت.

خصوصی سازی به سختی در حال طی شدن است149 هزار میلیارد تومان از معادن کشور خصوصی‌سازی شد‌تامین برق شهرک شکوهیه قم نیازمند ورود بخش خصوصی است

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون در بسیاری از موضوعات دارای اشتراکاتی هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی اتفاقاتی از پیش تعیین شده و یا آنی رخ می‌دهد که نیازمند اتخاذ تصمیماتی است که زمینه انتفای بخش خصوصی در آن فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه همراهی سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف با یکدیگر بر روی فعالیت‌های توسعه‌ای نیز اثرگذاری مطلوبی دارد، تصریح کرد: امروز همه دستگاه‌ها و نهادها در کشور پیگیری حل مشکلات اقتصادی هستند، اما مطالبات باید به صورت هدفمند پیگیری شود.

جمیلی با اشاره به نقش تاثیرگذار اتاق اصناف و اتاق تعاون در اقتصاد، خاطرنشان کرد: دبیرخانه مشترک این سه اتاق را می‌توان حتی در مقیاس منطقه‌ای و ملی نیز پیگیری کرد چرا که ظرفیت کار مشترک در این سه اتاق بالا و قابل اعتنا است.

رئیس اتاق تعاون استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به تاثیرگذاری بالای سه اتاق در اقتصاد گفت: همکاری در این بخش به قطع منجر به نتایج بسیار مطلوبی برای بخش خصوصی استان می‌شود.

نوروز محمدی با بیان اینکه اتاق تعاون استان دارای 500 هزار جمعیت است که در صورت اضافه کردن تعاونی سهام عدالت، جمعیتی بالغ بر 800 هزار نفر خواهد داشت، ابراز کرد: 5 هزار و 400 تعاونی ثبت شده در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 200 تعاونی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه 13 کمیته تخصصی در این اتاق فعالیت دارند، افزود: اتاق تعاون نسبت به تشکیل دبیرخانه مشترک اتاق‌ها علاقه‌مند است و می‌توان اهداف بخش خصوصی را در این بخش دنبال کرد.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه همدلی و همراهی سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در استان نقطه قوت بسیار بزرگی است، اظهار کرد: 40 هزار واحد صنفی در استان زنجان دارای پروانه فعالیت بوده که ظرفیت بسیار بزرگی است.

محمود موسوی با اشاره به اینکه سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون باید در جهت منافع یکدیگر و اعضای خود حرکت کنند، ابراز کرد: توانمندی این سه اتاق منجر به انجام کارهای بزرگ و پویایی اقتصاد استان می‌شود.

در ادامه این جلسه دیگر اعضا حاضر نیز دیدگاه‌های خود را پیرامون همکاری مشترک سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف برای توسعه و پویایی اقتصاد استان زنجان ابراز کردند.

انتهای پیام/ ز

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده

تین نیوز

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفت: پیش بینی می شود تا دو ماه آینده بالای ۸۸ درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، کامبیز میرکریمی عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه موافقت نامه های تجارت آزاد کشورهای دنیا با همسایگان، دسترسی صادرکنندگان به بازار را تسهیل می کند اظهار کرد: مهم ترین اصلی که ما از آن غافل بودیم انعقاد موافقت نامه هایی است که دسترسی به بازار را برای صاحبان کسب و کار کشور تسهیل می کند.

وی افزود: مهم ترین قدمی که اخیراً برداشته شده امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان و ارمنستان است. صادرات ما تا سال 1397 در حد 260 میلیون دلار بود اما بلافاصله با اجرای آن در سال 1398 صادرات کشورمان به بالای 400 میلیون دلار جهش پیدا کرد. صادرات ما حتی در زمانی که به خاطر اپیدمی کرونا، گمرکات بسته بود از 500 میلیون دلار هم عبور کرد و الان به 1 میلیارد دلار رسیده و تازه این شروع کار است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: تجارت آزاد هنوز کامل نشده و فقط تعرفه های ترجیحی با 50 درصد و 75 درصد تخفیف اعمال شده و لیست ها برای تعرفه صفر مبادله شده است. پیش بینی می شود تا دو ماه آینده در پارلمان های تمام اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شود و بالای 88 درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند و این موضوع، رقابت پذیری کالای ایرانی در برابر رقبای چینی و هندی و دیگر کشورها را به شدت افزایش می دهد.

میرکریمی با بیان اینکه موانع تجارت شرکت ها برطرف شدند و باید در حوزه شناختی و بازاریابی کار کنیم گفت: ما تا شش سال قبل در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت نداشتیم اما الان دائماً کشتی ها و کامیون های جدید اضافه می شوند و خط راه آهن منطقه شوروی سابق از مرز ایران عبور کرده است.

وی افزود: در حال حاضر شرق دریای خزر در محدوده پنج جمهوری آسیای میانه بروکراسی جدی دارد و جهش صادرات و واردات نشان می دهد هرچقدر سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت لجستیک انجام شود باز هم کم است. ما هنوز هم صف کامیون ها را داریم و از دولت تقاضا کردیم حمایت ها و تسهیلات خود را از این بخش ادامه دهد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه بیان کرد: هم اکنون رابطه بانکی بین ایران و روسیه وجود دارد اما بخشی از ظرفیت بانکی بین دو کشور بلااستفاده مانده که به دو نرخی بودن ارز در کشور ما و روسیه برمی گردد.

میرکریمی درمورد تنوع کالاهای صادراتی ایران به روسیه گفت: مواد غذایی و لبنی، کالاهای لوکس مانند فرش ماشینی و پسته، محصولات نساجی و صنایع پلاستیک و صنایع پایین دست پتروشیمی بازار خوبی در روسیه پیدا کرده همچنین توربین های گازی و کاتالیست نیز متقاضی دارد و فقط یک بازاریابی اساسی لازم است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در پایان این برنامه، جذب توریست های تجاری را در رونق اقتصاد کشور به شدت موثر خواند و گفت: توریست های تجاری یک نوع سفیران اقتصادی برای کشور محسوب می شوند که می توانند اتفاقات تجاری مهمی را رقم بزنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت