Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان هر ساله بیش از 2 میلیارد تن زباله جامد شهری تولید می‌کند و با آن می‌توان بیش از 800 هزار استخر  المپیک را پر کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی‌بی‌سی،  بزرگترین مجرمان جهان در تولید زباله آمریکایی‌ها هستند و سه برابر متوسط جهانی به تولید زباله‌های پلاستیکی و دورریزهای غذایی می‌پردازند.

زمانی که مبحث بازیافت پیش‌می‌آید، آمریکا همچنان از دیگر کشورها عقب‌تر است و تنها 35 درصد از زباله‌های جامدش را بازیافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامیون‌های حمل زباله در آمریکا/  در اکثر مواقع سوزاندن تنها راه از بین بردن زباله‌ها محسوب می‌شود

آلمان به عنوان کاراترین کشور جهان در عرصه بازیافت، 68 درصد از زباله‌های جامد خود را بازیافت می‌کند.

شرکت "وریسک مپلکرافت" به عنوان شرکت متخصص در عرصه تولید و بازیافت زباله "خطر جهانی" را برای کره زمین پیش‌بینی کرده‌ است.

آنها ابتدا دو شاخص تولید و بازیافت زباله  تعریف و توسعه داده‌اند.

 

این موسسه با گردآوری داده‌های موجود و تحقیقات آکادمیک به ارائه تصویر کلی و چگونگی مواجهه کشورها با بحران زباله به ویژه پلاستیک‌های رو به افزایش پرداخت.

شاخص تولید زباله به نمایش رتبه تولید سرانه زباله جامد شهری، پلاستیک غذا و مواد خطرناک می‌پردازد.

مقامات محلی به شکل سنتی زباله‌های جامد شهری را از خانه‌های شهروندی، اماکن تجاری ، موسسات و سازمان‌ها جمع می‌کنند.

سهم تولید زباله جامد شهری با توجه به میزان جمعت در کشورهای گروه 20

آمریکا با 4 درصد از جمعیت جهان 12 درصد از زباله‌های شهری را تولید می‌کند

تنها 16 درصد از 2.1 میلیارد تن زباله جهان بازیافت می‌شود. این در حالیست که 46 درصد زباله‌های جهان غیر قابل نگهداری هستند.

براساس آمار این تحلیل، دو کشور چین و هند که 36 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده‎‌اند، حدود 27 درصد از زباله‌های جهان را تولید می‌کنند.

شهروندان آمریکایی با توجه به سرانه جمعیت خود به طور متوسط در هر سال  773 کیلوگرم زباله تولید می‌کنند. نتیجه حاصل حدود 12 درصد از مجموع زباله‌های جهانی را تشکیل می‌دهد. تولید زباله هر آمریکایی سه برابر یک شهروند چینی و 7 برابر هر فرد ساکن در "اتیوپی" است.

کشورهای در حال توسعه، کانتینرهای زباله‌ی کشورهای در حال توسعه را به مبدا باز می‌گرداند

دیگر کشورهای اروپایی مانند هلند، سوئیس، فرانسه و آلمان نیز در ا فهرست  قرار دارند. بریتانیا در این فهرست در جایگاه چهاردهم قرار گرفته و تولید زباله خانگی در این کشور به ازای هر نفر به 482 کیلوگرم در سال می‌رسد.

آمریکا تنها کشور توسعه یافته با تولید زباله بالاست که از توانایی‌های خود برای بازیافت زباله استفاده نمی‌کند.

نیل اسمیت یکی از نویسندگان این گزارش رابطه میزان تولید و بازیافت در آمریکا را وخیم عنوان کرد.

وی گفت: با  توجه به درآمد بالا در این کشور و در قیاس با کشورهای هم رده دیگرش، آمریکا  اجرای ضعیفی در این عرصه دارد.

وی دلیل این ضعف اجرا را سیاست‌های اتخاذ شده و زیرساخت‌های موجود عنوان می‌کند.

ویل نیکولس مدیر مرکز تحقیقاتی "وریسک مپلکرافت" در این خصوص گفت: ما ظرفیت‌های زیر ساختی بازیافت در آمریکا را داریم اما گزینه‌ و اراده‌ای برای فرآیند بازیافت دیده نمی‌شود.

خودروهای اسقاطی در چمنزارهای آمریکا

وی افزود: در حال حاضر  امکان ارسال حجم زیادی از زباله‌های آمریکایی به چین وجود ندارد. این زباله‌ها سوزانده می‌شود که به جز آلودگی محیطی عایدی دیگری ندارد.

ممنوعیت واردات زباله در چین، تایلند ویتنام و مالزی در حال ایجاد تغییرات جدید در فرآیند تولید و بازیافت زباله است. به عنوان مثال دولت فیلیپین پس از تنش‌های فراوان 69 کانتینر زباله را به کانادا باز گرداند.

وی افزود: کشورهای در حال گذار، در تولید و بازیافت زباله به سطح "متوسط" رسیده‌اند و در این میان چین به دلیل استراتژی سیاسی و اهرم‌ سیاستی با فشار و دقت بیشتری به این مسائل رسیدگی می‌کند.

ویل نیکولس در این خصوص گفت: کشورهای آسیایی دیگر قصد ندارند انبار دفن زباله‌های جهان باشند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زباله آمریکا جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند

به نقل از دیلی میل، نتایج این نظرسنجی پنجشنبه منتشر شد و نشان می‌دهد ۴۹ درصد از رای‌دهندگان وقوع جنگ داخلی در آمریکا را غیرمحتمل دانسته و ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که در این باره مطمئن نیستند.

به نوشته دیلی میل، ۴۱ درصد از رای‌دهندگانی که وقوع جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند معادل ۱۰۶ میلیون نفر از جمعیت آمریکاست.

این نظرسنجی ماه گذشته میلادی با پرسش از هزار و ۱۰۵ رای‌دهنده آمریکایی انجام شد و نشان داد که زنان، جوانان و آمریکایی‌هایی غیرسفیدپوست بیش از سایرین نگران وقوع جنگ داخلی هستند.

موسسه راسموسن اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چشم‌انداز وقوع جنگ داخلی در این کشور نزدیک‌تر شده است، زیرا رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات باعث ایجاد شکاف میان رای‌دهندگان شده است.

در چنین شرایطی، آمریکایی‌ها نگران تکرار جنگ داخلی هستند که از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ در آمریکا رخ داد.

راسموسن گفت که بحث درباره بروز جنگ داخلی در آمریکا پس از اکران فیلم سینمایی جدید «جنگ داخلی» بیشتر شده است. این فیلم اکشن سیاسی یکی از فیلم‌های پرفروش حال حاضر آمریکاست.

گروه‌های جدایی‌طلب در آمریکا معتقدند که این فیلم گزارش تامل‌برانگیزی درباره بروز خشونت و هرج و مرج در ایالات متحده در آینده نزدیک است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • عملیات «وعده صادق» جایگاه ایران در برابر دیدگان کشورهای جهان را تغییر داد
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان