Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردبیل در مجلس در واکنش به بیانیه اینستکس با بیان اینکه اروپایی ها با راه اندازی بازی جدید به دنبال عملیات فرسایشی هستند،گفت: اینستکس شعاری به درد نمی خورد و ما به شدت به دنبال اعمال سیاست کاهش تعهدات برجامی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به بیانیه اروپایی اینستکس اشاره کرد و با بیان اینکه ما به دنبال خدمات مالی بدون محدودیت با کشورهای مختلف هستم گفت: ایجاد کانال ارتباط مالی بین ایران و کشورهای اروپایی یکی از معاهدات عملی نشده طرف های برجام است که باید بدون وقفه و بدون محدودیت تاکنون عملیاتی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بحث برجام نیز اشاره کرد و گفت: ایران در قضیه برجام به همه تعهدات تنظیم شده عمل کرد ولی با این وجود، اروپایی ها همچون طرف آمریکایی بی تفاوتی بودند بطوریکه پایبند نبودن اروپا به تعهداتش در برجام نشان داد که اروپا هم قابل اعتماد نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کشورما  نیز به منافع ملت خود می اندیشد، گفت: حرف های دو پلو و شعار مابانه و در لفافه سخن گفت راه حل مشکلات موجود نیست و اروپا بهتر است در عمل حسن نیت خود را نشان دهد.

کریمی به جلسات  مجلس  در این خصوص اشاره کرد و گفت: مجلس و قوه مجریه خواستار اقدام عملی اروپا هستند ، و در همین راستا، ما مهلت 60 روزه ای به اروپا دادیم تا در رفتار خود تجدید نظر کرده و با عقل و منطق و عمل به تعهداتش خود را نشان دهد  چراکه مسئولان کشور از همان ابتدای مهلت اعلام شده روند عمل به تعهدات در برجام را کاهش داده اند و لحظه به لحظه با وارد شدن به فازهای عملیاتی، همزمان با پایان مهلت اعلام شمده ، به دوران قبل از برجام بازخواهیم گشت.

وی به ایجاد خط اعتبار مالی موسوم به اینستکس اروپائیان نیز اشار کرد و گفت: این کار هم  تا الان در حد شعار است  و تا زمانیکه همه کشورهای طرف معامله ایران به این کانال اعتباری وارد نشوند و معاملات انجام نگیرد در واقع کاری صورت نگرفته است.

کریمی اینستکس بدون محدودیت را، کانال ارتباط مالی مد نظر دولت عنوان کرد و گفت: ما هرگز زیر بار محدودیت ها نخواهیم رفت.

وی با بیان اینکه ما به دنبال خدمات مالی با کشورهای مختلف هستم گفت: ایجاد کانال ارتباط مالی بین ایران و کشورهای اروپایی یکی از معاهدات عملی نشده طرف های برجام است که باید بدون وقفه و بدون محدودیت تاکنون عملیاتی شده بود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: در هر حال ما به دنبال منافع ملت بزرگ ایران هستیم و در این راه اجازه دست درازی به دشمنان را نخواهمیم داد .

وی در پاسخ به سوال نفت در برابر غذا از مفاد اینستکس نیز گفت: مطرح کردن چنین مسایلی مهم نیست چراکه رسیدن به مبادلات و ارائه خدمات مالی تعیین کننده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه

عضو هیأت رئیسه مجلس در جلسه علین امروز بیانیه ۱۵۰ نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه، بیانیه 150 نماینده در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا را قرائت کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیبت‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستم‌دیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به 7 دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت‌خواه و نوع‌دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • چگینی: حیف که بازی بدون تماشاگر است
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند