Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیق تعریف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نخستین کنگره مشاهیر کُرد در سنندج اظهار داشت: اما باید مواظب بود حواشی و برخی نقاط ضعف ارزشمندی این اقدام بزرگ فرهنگی را کمرنگ کند و نیت خیر برگزار کنندگان کنگره آسیب ببیند.

وی اضافه کرد: زحمات زیادی برای برگزاری این کنگره کشیده شده تا بزرگان و فرهیختگان علمی، فرهنگی، ادبی و هنری و ورزشی کُرد برای چند روز دور هم جمع شوند و به دیالوگ و گفتمان در حوزه‌های مختلف بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعریف یادآور شد: این گفتمان و دیالوگ خود می‌تواند باعث پیشرفت و افزایش بار عملی، فرهنگی و هنری این افراد در مناطق مختلف شود.

آواز خوان و مدرس آواز سنتی کُرد افزود: پیام این کنگره همبستگی صلح آرامش و عشق و اینکه مرکز هستی جهان عشق روح و جان است، بود پس در صورتی که این عوامل در هر کجا جمع شوند صلح و همبستگی در آنجا برقرار می‌شود این مساله در دورنمای ذهنی اهالی فرهنگ و هنر نهفته است.

وی تاکید کرد: هنرمندان در ناخداگاه و خودآگاه خود آرزوی دنیایی پر از آرامش دارند و در ماهیت جشنواره‌ها باید هدف‌های انسانی باشد که صلح و هبستگی و همدلی در آن موج بزند و آرامش ایجاد کند.

تعریف اظهار داشت: در برخی موارد حاشیه‌ها بر اصل ماهیت جشنواره ها مسلط می‌شود که در مراسم افتتاحیه و اختتامیه نخستین کنگره مشاهیر کُرد این مساله کمتر دیده شد.

آیین اختتامیه نخستین کنگره مشاهیر کرد عصر چهارشنبه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداران کردستان و سلیمانیه، سخنگوی هیان رئیسه مجلس و جمعی از مسئولان داخلی و خارجی، مشاهیر بزرگ کُرد و اهالی فرهنگ دوست مناطق کُردنشین در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این آیین از ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد و کُردشناسان که در قید حیات هستند، تجلیل شد.

در نشست‌های مختلف اهالی رسانه و فعالان فرهنگی و هنری جویای نام این شخصیت‌های برجسته می‌شدند ولی برگزارکنندگان از پاسخ به این خواسته امتناع می‌کردند تا چهارشنبه شب دوازدهم تیر ماه در مراسم اختتامیه این کنگره همگان با نام و چهره این مشاهیر آشنا شدند.

مدال کنگره نامداران کُرد و کلید طلایی شهر در این مراسم به میکائیل اصلان، کلیم الله توحدی، مظهر خالقی، بیژن ذوالفقارنسب، محمد علی سلطانی، مجتبی شمسی پور، اسعد شیخ الاسلامی، قطب الدین صادقی، هادی ضیاءالدینی، بیژن ذوالفقارنسب، شهرام ناظری، محمدعلی قره داغی، کیهان کلهر، علی اکبر مرادی، معصومعلی معصومی، نصرت الله معین وزیری، کوردستان موکریانی، عثمان هورامی، ملأ حیدر مصطفوی، میشل لیزینبرگ (کردشناس دانشگاه آمستردام هلند) در مراسمی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور داشت، اعطا شد.

۷۳۴۹/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  عباسی ،  مدیر شبکه بهداشت و درمان پیشوا با اعلام این خبر گفت:  در هفته سلامت تلاش شد با اجرای برنامه‌های متنوع، فرهنگ سالم زیستن را آموزش دهیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد