Web Analytics Made Easy - Statcounter

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه در بازگشت از سفر خود به ژاپن و چین دستاوردهای سفر و دیدارهایش با رهبران دنیا را تشریح کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان ترک، اردوغان دیروز در یک نشست خبری در آنکارا گفت: در جریان دیدارم با ترامپ موضوع ایران به میان نیامد، اما در دیدار با "آبه شینزو" نخست وزی ژاپن، او از من درخواست همکاری برای میانجیگری بین ایران و آمریکا کرد و من هم ابراز تمایل کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت:" در دیدارم با نخس وزیر ژاپن او به من گفت: برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا آیا می‌توانیم با هم همکاری کنیم؟ من هم پاسخ دادم چرا که نه. من می‌توانم هم با حسن روحانی و هم با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران در این باره دیدار داشته باشم. اگر می‌خواهید دیدار مشترک داشته باشیم برای آن هم حاضرم."

او افزود: البته این که (میانجیگری را ) از کجا باید آغاز کنیم و چه مسیری را طی کنیم و در نهایت به کجا برسانیم موضوع بحث است.عجم‌ها ضرب‌المثلی دارند، می‌گویند: "نشستند، صحبت کردند و بعد رفتند." اگر قرار است چنین شود، هیچ معنایی ندارد.فقط وقت تلف کردن است."

اردوغان در ادامه گفت: ما باید به دنبال نتیجه باشیم. من از جناب نخست وزیر شینزو پرسیدم: شما که به دیدار مقامات ایران رفتید، اوضاع را چطور می‌بینی؟" او در پاسخ گفت به نتایج مثبتی نرسیده است. من هم گفتم از این به بعد باید برنامه‌ریزی دست خود ما باشد و قدم های بعدی را با مشورت و همکاری یکدیگر برداریم."

نشست خبری اردوغان با اصحاب رسانه/ عکس: تی آر تی
 

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اردوغان میانجیگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فالح الفیاض رئیس هیئت حشد شعبی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد که طی آن راههای تقویت همکاری دوجانبه میان سوریه و عراق را بررسی کردند.

 

اسد تاکید کرد ایستادگی و توانمندی ارتشهای سوریه و عراق پایه و عامل اساسی در تحقق پیروزی ها علیه تروریستها و حامیانشان بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در این دیدار راههای تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه های مبارزه با تروریسم و هماهنگی فعال در خصوص کنترل مرزها و پیگرد گروههای افراطی و بقایای آنها که همچنان برای هدف قرار دادن امنیت سوریه و عراق تلاش می کنند، بررسی شد.

اسد گفت تروریسم، کشتار و خونریزی را در هر نقطه از جهان در پیش گرفته است، حامیان تروریسم در عراق و سوریه همان حامیان تروریسم در اماکن دیگر هستند، هر چند اسم و عنوان آن گروههای تروریستی متعدد باشد.

دیگر خبرها

  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • بررسی روند تقویت همکاری‌های دوجانبه ایران و آژانس در دیدار گروسی با اسلامی
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد