Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون یاوری روز پنجشنبه به ایرنا افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم سنجاب ایرانی در کشور است و این پستاندار کوچک می تواند نقش بسزایی در احیاء جنگل های بلوط زاگرس ایفا کند، این سنجابها توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور به اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه برای رهاسازی در جنگل های بلوط ارسال شده بودند که توسط کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش در زیستگاه های طبیعی و اصلی خود رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این حیوان با مخفی کردن میوه بلوط در زیر خاک، در گسترش و تجدید حیات جنگل های بلوط نقش بسیار مهمی را در اکوسیستم ایفا می کند.

یاوری گفت: از دشمنان طبیعی سنجاب می توان به برخی از پرندگان شکاری و گوشت خوارانی همچون گربه وحشی، روباه و سمور اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در ادامه گفت: زیبایی منحصر بفرد این پستاندار کوچک سبب شده تا بعضی افراد متأسفانه مبادرت به زنده گیری و اسارت و نگهداری آن در منزل کرده و همین امر از عوامل کاهش جمعیت آن شده است.

یاوری در پایان آفت و قطع بی‌رویه درختان، جمع‌آوری میوه‌های بلوط توسط مردم را از دیگر عوامل دخیل در کاهش این گونه حیوان زیبا دانست و نسل این حیوان را در خطر انقراض دانست.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
۳۰۳۳/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مشاهدۀ پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • (ویدئو) مشاهدۀ پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان