Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:01:47 GMT

ذائقه جوانان به سمت موسیقی فاخر سوق داده شود

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۹۶۸۹

ذائقه جوانان به سمت موسیقی فاخر سوق داده شود

گلریز گفت: متولیان فرهنگی می‌توانند با تدبیری شایسته و سوق دادن ذائقه‌ جوانان به سمت موسیقی فاخر؛ در جهت تقویت ارزش ها گام بردارند.

«محمد گلریز» خواننده برجسته‌ کشور در حاشیه برگزاری دومین جشنواره سراسری موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت در تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به چالش‌های حوزه موسیقی دفاع و مقاومت، اظهار داشت: شرایط کنونی یکی از حساس‌ترین دوران های انقلاب اسلامی است که باید در هنر هنرمندان متجلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، برگزاری جشنواره موسیقی با محوریت دفاع و مقاومت را حرکتی مطلوب در راستای تبیین ابعاد مختلف این موسیقی فاخر و همچنین تقویت آن دانست و تاکید کرد: این نوع جشنواره ها برای تاثیرگذاری بیشتر باید استمرار یابند و ما به دنبال این هستیم که ناگفته‌های دفاع و مقاومت در عرصه‌ی  موسیقی بیان شوند.

داور جشنواره موسیقی مقاومت توجه به هنرمندان موسیقی و حمایت هدفمند از این هنرمندان را یکی از راهکارهای اساسی در بسط موسیقی ارزش‌مدار عنوان کرد و گفت: سکان کشتی فرهنگ و هنر در دست متولیان این حوزه است و بدون شک می‌توانند با تدبیری شایسته و سوق دادن ذائقه‌ جوانان به سمت موسیقی فاخر؛ در جهت تقویت ارزش ها گام بردارند.

گلریز ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب؛ دشمنان، از راه های مختلف چون ترور،‌ ایجاد ناآرامی، جنگ، تحریم و دهها توطئه دیگر به دنبال کمرنگ کردن آرمان های انقلاب و براندازی نظام بوده اند اما با مقاومت ملت ایران و تقدیم شهدای بسیاری چون شهید مطهری،‌ شهید بهشتی و ... از این راه به نتیجه‌ای نرسیدند و انقلاب تدوام پیدا کرد.

وی افزود: دشمنان با تحمیل جنگ هشت ساله، سعی بسیاری برای تقسیم کشور اسلامی ایران داشتند که باز هم با اقتدار و فرماندهی امام راحل و از جان گذشتگی مردان و زنان آزاده‌ ایران، کاری از پیش نبردند و وقتی از هر سویی دستشان کوتاه شد،‌ به جبهه‌ فرهنگی روی آورده و هجمه‌ فرهنگی را آغاز کردند.

این فعال حوزه موسیقی کشور افزود: دشمنان با شکست در جنگ نظامی، به جنگ نرم یا همان هجمه فرهنگی روی آوردند، امروز عرصه فرهنگی انقلاب را مورد هدف قرار دادند و سرمایه های کلانی در این راه خرج کردند. هم از طریق رسانه های خود و هم از طریق عوامل داخلی و خارجی خود وارد عمل شدند.

گلریز گفت: دشمنان برنامه‌ریزی زیادی کردند و موسیقی را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای فرهنگ مورد هدف قرار داده و هجمه‌های خود را به این سمت سرازیر کرده‌ و با ترویج موسیقی نازل سعی دارند ذهن جوانان ما را مسموم و مشغول کنند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اردبیل حادثه ۱۲ تیر استان بوشهر جشنواره موسیقی مقاومت محمد گلریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد

به گزارش خبرنگار استانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی از ۳۰ جوان برتر استان همدان در ده حوزه مختلف در قالب جشنواره جوانان برتر ایران زمین با عنوان "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم علیرضا صفاریان عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان نفر برتر جشنواره جوان ایرانی در بخش قران و خادم اهل بیت انتخاب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم افزود: جوانانی که امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند بر اساس دستورالعمل اعلامی وزارت ورزش و جوانان در قالب یک کارگروه، مشخصات آن‌ها واصل شد و در شورای داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و برترین‌های آن‌ها معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی با تقدیر از حمایت‌های استاندار همدان از حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ گفت: با حمایت دکتر قاسمی فرزاد و تلاش و پیگیری همکاران، سازمان‌های مردم نهاد و هیأت‌های ورزشی سال ۱۴۰۲ سال پرباری برای ورزش و جوانان استان بود.

علی حقیقی تصریح کرد: این جشنواره در ۱۰ سرفصل برگزار و ۱۸۹ نفر در استان همدان آثار و مدارک خود را به جشنواره ارسال کردند و در نهایت داوری نفرات زیر نظر ۶۴ داور در تهران صورت گرفت و ۳۰ نفر برتر انتخاب شدند.

گفتنی است جشنواره "جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت" با هدف زمینـه‌سازی بـرای توسعه ارزش‌های متعالی و روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در محورهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش‌نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایـران اسلامی برگزار شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229269 برچسب‌ها باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران دانشگاه آزاد همدان همدان جوانان نخبه جوان گرایی

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد