Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از هزاران وعده خوبان ‌که یکی وفا نکند، کمک بلا عوض به زلزله زدگان سه شهرستان محروم در استان ایلام است که در زلزله سال ۹۶ ایلام به رغم گذشت ۲ سال تاکنون محقق نشده است. ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛  حادث شدن اتفاقات ناگوار در کشور مانند «سیل»، «زلزله»، «آتش‌سوزی» و سایر موارد حاد در مراحل اتفاق موجب حضور بیشمار مسئولان و دادن وعده و وعیدهای بسیار می‌شود، اما آن زمان که آب از آسیاب گذشت پیگیری وعده‌های داده شده و کنفرانس‌های خبری و حضور در شبکه‌های رادیو و تلویزیون و قرار گرفتن در صدر اخبار خبرگزاری‌ها و فضای مجازی کم، کم، رنگ می‌بازند و گفته‌ها فراموش و وعده‌ها به فایل بایگانی هزاران وعده داده شده می‌روند و به قول شاعر؛ «هزار وعده خوبان یکی وفا نکند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزگرد| ناگفته‌هایی از جهاد دانشجویان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه / آتش به‌اختیار گروه‌های جهادی در سیل پلدختر19 ماه از زلزله کرمانشاه گذشت؛ وعده اتمام بازسازی به انتهای امسال موکول شدپرونده بیمارستان تخریب شده در زلزله اسلام‌آباد غرب به دادگاه ارسال شد

زلزله سال 96 ایلام که بسیاری از واحدهای مسکونی شهری و روستایی سه شهرستان« سیروان»، «چرداول» و «ایوان» را تخریب کر یکی از هزاران وعده خوبان بود که یکی وفا نکند، کمک بلا عوض به زلزله زدگان این سه شهرستان محروم در استان ایلام از وعده‌های داده شده در زلزله سال 96 ایلام است که تاکنون محقق نشده است.

علی فیضی از شهروندان سیروانی که منزلش درحادثه زلزله 96 دچار تخریب شده است در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: در اتفاق زلزله 96 قرار بر این شد که وام بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت که این وام تاکنون پرداخت نشده است.

این شهروند در ادامه گفت: از سال 96 تاکنون با مراجعه مکرر با بیان عدم وجود اعتبار مواجه و نتوانسته‌ایم از وام بلا عوض برخوردار شویم.

فتاحی دیگر شهروند آبدانانی نیز با گلمندی از برخورد ادارات مسئول در امر پیگیری و واگذاری وام بلاعوض عنوان داشت: اگر قرار بود وام بلاعوض داده نشود، چرا مارا سرگردان رفت و آمد به ادرات کردند.

وی در ادامه افزود: کاش از همون اول نمی‌گفتند وام بلا عوض می‌دهیم تا هم ما راحت بودیم و هم در رفت و آمد به ادرات خسته نمی‌شدیم و به نیت دریافت وام خود را مقروض نمی‌کریم.

فتاحی خاطرنشان ساخت: اگر بعد از گذشت 2 سال وامی هم داده شود، فقط هزینه رفت وآمد ما جهت پیگیری این وام به ادارات می‌شود.

به جهت پیگیری موضوع و چرایی عدم پرداخت وام کمک بلاعوض زلزله زدگان ایلامی سال 96 با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که متولی پرداخت وام بلاعوض به زلزله زدگان روستاهای سه شهرستان ایلام است، مطرح که پاسخ روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام آن است که: کمک بلاعوض زلزله زدگان فراموش نشده است ومنتظر اعتبار هستیم.

روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه بیان داشت:در اثر زلزله سال 96 که کانون اصلی آن استان کرمانشاه و شهر سرپل ذهاب بود، به تعدادی از واحدهای مسکونی شهری و روستایی سه شهرستان سیروان، چرداول و ایوان خسارات بیشتری و به برخی ساختمان ها و ابنیه شهر ایلام و سایر شهرستانها هم آسیب های جزئی وارد شد که با ابلاغ اعتبارات از طرف دولت به استان و بنیاد مسکن؛ کلیه واحدهای آسیب دیده در سطح استان کارشناسی و به بانکهای عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند و افراد خسارت دیده پس از تشکیل و تکمیل پرونده، تسهیلات خود را دریافت داشته اند و در خصوص کمک بلاعوض و اعتبار مصوب دولت؛ با توجه به اینکه تنها بخشی از اعتبار تصویبی به بنیاد مسکن تخصیص داده شد و از طرفی کانون اصلی زلزله در استان نیز  سه شهرستان سیروان، چرداول و ایوان بوده است، کمک بلاعوض به آسیب دیدگان این سه شهرستان پرداخت و جهت سایر عزیزان نیز مکاتباتی صورت گرفته که در صورت تخصیص اعتبار از طرف دولت؛ کمک بلاعوض دیگر خسارت دیدگان دارای پرونده نیز پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ن

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز پنجشنبه در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: سازمان‌های امدادرسان نظیر؛ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد. امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیش‌گیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم و وزیر کشور اخیراً در نشست شورای راهبردی تصادفات و ستاد سفرهای نوروزی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد از مدیریت سیل در استان ایلام قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به‌صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صداها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط دو تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع تامین شود.

وی از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهادهای خدمات‌رسان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود.

بهرام‌نیا تاکید کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

وی با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآورشد: ۱۰ هزار و ۸۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

کد خبر 6088403

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • خسارت باد شدید به برخی از مناطق استان ایلام
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت