Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش ملی کنترل فشارخون با هدف شناسایی افراد دچار به فشارخون و درمان به هنگام آنها از روز جمعه ۲۷ اردیبهشت در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ۱۵ تیر ادامه دارد؛ مرحله نخست این طرح تا ۱۶ خرداد اجرا و گام دوم آن از ۱۷ خرداد برای غربالگری فشارخون آغاز شد. در این پویش، فشار خون افراد بالای ۳۰ سال اندازه گیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهشید احمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت بالای ۳۰ سال استان اصفهان نزدیک ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است و جامعه هدف ما در پویش ملی کنترل فشارخون ۵۰ درصد این جمعیت یعنی نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود اما با مشارکت خوب مردم، جمعیت زیر پوشش بیشتر از هدف تعیین شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت مورد هدف در کشور برای کنترل فشار خون حدود ۲۰ میلیون نفر بود، تصریح کرد: در کشور نیز جمعیت زیر پوشش این طرح بیشتر از هدف‌گذاری اولیه بود و به بیش از ۲۷ میلیون نفر رسید.

احمدیان با اشاره به اینکه از بین یک میلیون و ۴۲۴ هزار نفر که فشارخون آنها در این پویش کنترل شد، بیش از ۹۰۰ هزار نفر دارای پرونده الکترونیک سلامت بودند، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد مشارکت کنندگان در این پویش به عنوان افراد جدید دارای فشارخون بالا شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی‌های بسیاری درباره این پویش به ویژه از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی صورت گرفت، اظهار داشت: چند روز گذشته نیز پیامکی برای افراد بالای ۳۰ سال برای مشارکت در این پویش ارسال شد.

احمدیان با اشاره به اینکه تیم‌های سیار نیز با حضور در مراکز پر تردد مانند پارک‌ها، میدان‌های بزرگ، کوه صفه اصفهان، سیتی سنتر، مراکز خرید، حاشیه زاینده رود، امامزاده‌ها و مکان‌های برگزاری نماز جمعه اقدام به اندازه گیری فشار خون مردم کردند، تصریح کرد: مردم تا ۱۵ تیر امسال فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه های سیار و مراکز بهداشت نسبت به کنترل فشار خون خود و شرکت در این پویش اقدام کنند.

نزدیک به ۲ هزار ایستگاه و مرکز بهداشت در استان اصفهان در قالب پویش ملی کنترل فشار خون، آماده اندازه گیری فشار خون افراد بالای ۳۰ سال هستند.

اگر فشارخون افراد مراجعه‌کننده بالا باشد آنها علاوه بر دریافت مشاوره‌های لازم آموزشی و تغذیه‌ای به مراکز درمانی معرفی و پرونده الکترونیک سلامت آنها پیگیری می‌شود.

گام‌های اساسی برای کنترل فشار خون شامل دوری از مصرف دخانیات، تحرک کافی، رژیم غذایی مناسب، کاهش مصرف نمک، مدیریت اضطراب به شکل درست و خودداری از مصرف مشروبات الکلی است.

۶۰۲۲/‏‬ ۳۰۱۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح ملی کنترل فشار خون اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید صمد ضیائی درخصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

دیگر خبرها

  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»