Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@15:23:05 GMT

تامین آب شیراز از منابع زیر زمینی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۹۷۸۸

تامین آب شیراز از منابع زیر زمینی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، الله‌بخش نظرپور مدیرعامل آبفای شیراز مهم‌ترین علل افت فشار آب در شیراز را مصرف بی‌رویه تعدادی از مشترکان و همچنین شروع فصل گرما و راه‌اندازی کولر‌های آبی اعلام کرد و گفت: در هر ثانیه بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ لیتر آب وارد شبکه می‌شود که صرفه‌جویی نکردن افراد باعث می‌شود در برخی مناطق افت فشار آب گزارش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وارد شدن کولر‌های آبی به مدار، مصرف آب را به‌شدت افزایش می‌دهد، تصریح کرد: چنانچه شهروندان توصیه‌های مصرف بهینه آب را رعایت نکنند، امکان افت فشار یا حتی نوبت‌بندی آب نیز وجود دارد.

نظرپور ادامه داد: امسال ۴.۵ درصد تولید آب نسبت به حداکثر تولید پارسال افزایش یافته که حدود ۸۰ درصد آب شیراز، از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و خشکسالی‌های اخیر باعث کاهش شدید آب در این منابع شده که با وجود بارش‌های اخیر تغییر محسوسی در افزایش آبدهی چاه‌ها وجود نداشته است.

مدیرعامل آبفای شیراز یکی دیگر از علل قطعی و افت فشار آب در برخی از مناطق شیراز را شکستگی لوله در ابتدای کمربندی شیراز دانست و اضافه کرد: شکستگی خط انتقال ۷۰۰ در جنوب شیراز موجب هدر رفت مقادیر زیادی آب و تخلیه شبکه شده که در کمتر از یک روز ترمیم شد.

وی اظهار کرد: تا کنون تعداد مشترکان آبفا شهرستان شیراز ۷۱۰ هزار مشترک ثبت‌شده که بیش از ۹۰ درصد مردم شیراز از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند و هر کولرآبی در شبانه‌روز حدود ۳۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند که در اوج گرما برخی از مناطق با افت فشار و یا قطعی آب مواجه هستند.

انتهای پیام/ت

تامین ۸۰ درصد  آب شیراز از منابع زیر زمینی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران 35 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای 10 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش 22 درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است