Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:32:19 GMT

فرماندار: گروه ویژه پلیس در سقز تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۹۸۱۴

فرماندار: گروه ویژه پلیس در سقز تشکیل می شود

کامیل کریمیان روز پنجشنبه در جلسه تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی و کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقیاین شهرستان اظهار داشت: بزهکاران و باندهایی که امنیت جامعه را مختل می کنند موجب حساسیت های اجتماعی و عدم رغبت مردم به سرمایه گذاری می شوند.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یکی از معضلات اساسی جامعه است، افزود: با عاملان نزاع های خیابانی و افرادی که امنیت اجتماعی را مختل کنند باید به شدت برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمیان با اشاره به بی تفاوتی و احساس مسئولیت نکردن مردم در خصوص چاقو کشی اخیر که در شهر سقز رخ داد، اضافه کرد: امنیت و آرامش شهر و نهادینه کردن نظم اجتماعی در جامعه باید با مشارکت مردم اتفاق بیفتد.

فرماندار ویژه سقز یادآور شد: ایجاد کنندگان نزاع های خیابانی بیمار هستند و به همین دلیل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شناسی، تاثیر گذارتر از برخورد و دستگیری مجرمان است.

دادستان سقز نیز در این جلسه اظهار داشت: آمار چاقو کشی در سقز آمار قابل توجه و زیاد است البته با ارائه آموزش و برنامه های پیشگیری از این آسیب اجتماعی سطح چاقو کشی در این شهرستان نسبت به چند سال گذشته کاهش یافته است.

کیوان جهانی به ترویج حس انسان دوستانه و کمک به همنوع توسط امامان جماعت سقز اشاره کرد و گفت: مردم نسبت به هم بی تفاوت نباشند و آموزش و پرورش و امامان جماعت و دانشگاه ها بیشتر فرهنگ نوعدوستی را در جامعه ترویج و نهادینه کنند.

وی افزود: پدیده چاقو کشی در سال ۹۴، هشت مورد و در سال ۹۵ پنج مورد، در سال ۹۶ دو، ۹۷ یک و امسال هم یک مورد بوده که این نشان دهنده برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با متخلفان است که آمار سال به سال کاهش داشته است.

جهانی با اشاره به وجود پدیده شرخری در سقز و نحوه نادرست استفاده از این افراد برای حل برخی مسایل شخصی یادآور شد: افراد شرخر را شناسایی و پیشگیری های لازم را در این خصوص برنامه ریزی کردیم و پدیده شرخری را ریشه کن خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی سقز هم در این جلسه گفت: با توجه به جمعیت شهرستان، جرائمی همچون چاقوکشی عادی است وجرائم و نزاع های خیابانی در این منطقه کاهش چشمگیری داشته است.

سرهنگ برزو تجاری با اشاره به تشکیل گروه‌هایی برای برخورد با مخلان نظم افزود: بحث برنامه ریزی جرائم را کاملاً کنترل کردیم و نسبت به دستگیری و برخورد با باندهای متجاوز اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه نزاع و درگیری در تالارهای عروسی سقز هم گزارش شده است، تاکید کرد: در همین زمینه هم نیروهای پلیس به محل اعزام و به سرعت به موضوع رسیدگی می کنند.

۹۶۵۸/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی درگیری سنندج انتظامی سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ متن پیام حسن عباسی، فرماندار ویژه شهرستان مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم بدین شرح است:

بسمه تعالی

جایگاه معلم در باور و ارزشهای ملت مسلمان ما، جایگاهی رفیع و ارزشمند است. در تفکر دینی ما معلم روشنگر چراغ فروزان هدایت و نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی است.

استادِ شهید مرتضی مطهری شخصیتی اثر گذار در دوران رویش و رشد انقلاب اسلامی ایران بوده است. وی به عنوان متفکری اندیشمند و فیلسوفی بزرگ، مجاهدانه در راستای روشنگری و احیای تفکر دینی گام برداشت و در این راه مقدس، آماج تیر بدخواهان و کج اندیشان قرار گرفت و نام خود را به عنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.

اینجانب به عنوان نماینده دولت مردمی در مهاباد، در سال مزین به نام " جهش تولید با مشارکت مردم" ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم را به همه اساتید، معلمان و تلاشگران صبور، متعهد و سخت کوش عرصه فرزانگی و دانایی در شهرستان مهاباد تبریک و تهنیت گفته، توفیقات همگی این عزیزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی، از درگاه خداوند دانایی بخش مسألت دارم.

حسن عباسی

فرماندار ویژه مهاباد

دیگر خبرها

  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای «طرح نور» فراجا
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم