Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@20:04:50 GMT

رقابت بیش از 4 هزار داوطلب آملی در کنکور 98

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۷۹۹۳۵

رقابت بیش از 4 هزار داوطلب آملی در کنکور 98

رئیس آموزش و پروش آمل از رقابت 4 هزار و 259 نفر در کنکور امسال آمل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس مرزبند در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه 4 هزار و 259 در رقابت کنکور شرکت می کنند گفت: 2 هزار و 192 داوطلب آملی دانش آموز برای اولین بار شرکت خواهند کرد، که بیشترین تعداد در رشته تجربی دختر با ۱۴۵۷ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۷۸۵ نفر در رشته انسانی و ۳۱۱ نفر در رشته ریاضی دختر هستند و پسران به ترتیب ۵۰۶ نفر در رشته انسانی، ۸۵۵ نفر در تجربی، ۵۶۰ نفر در ریاضی خواهند بود.

رئیس آموزش و پروش شهرستان آمل خاطرنشان کرد: کنکور 98 شهرستان آمل در دانشگاه شمال و پیام نور آمل و در روز پنجشنبه، جمعه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه 49 هزار و 880 دانش آموز در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 4 هزار و 97 دانش آموز وارد کلاس اول شدند.

مرزبند در پایان تصریح کرد:150 مدرسه در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۷۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی گفت: از این تعداد داوطلب، ۹ هزار و ۴۹۵ نفر دختر و پنج هزار و ۵۴۷ نفر پسر هستند.

یحیی آبادی افزود: همچنین از این تعداد سه هزار و ۸۱۱ نفر در کنکور سراسری عادی و ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر نیز برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان آزمون خواهند داد.
به گفته یحیی آبادی داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور دانشگاه فرهنگیان در هر رشته تحصیلی بعد از پاسخگویی به سوالات دفترچه تخصصی می‌بایست دفترچه دانشگاه فرهنگیان را نیز تکمیل کنند.
وی افزود: در مجموع ۶ هزار و ۱۲۹ نفر در آزمون رشته علوم انسانی، ۶ هزار و ۱۱۸ نفر در رشته علوم تجربی، هزار و ۱۴۶ نفر در رشته ریاضی و فیزیک، ۹۴۴ نفر در کنکور هنر و هزار و ۱۱ نفر در کنکور زبان‌های خارجی شرکت کرده اند.
آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.
امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر دارند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی