Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:25:01 GMT

14 نیروی زبده روسیه در زیردریایی اتمی جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۰۰۴۹

14 نیروی زبده روسیه در زیردریایی اتمی جان باختند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دو روز پیش بلافاصله پس از اطلاع از جانباختن ۱۴ تن از بهترین و زبده ترین نیروهای دریایی روسیه در یک زیردریایی، تمامی برنامه های خود را لغو کرد و سرگئی شایگو وزیر دفاع را فراخواند تا پس از حضور در محل در کمترین زمان ممکن به وی در خصوص دلایل این حادثه گزارش دهد.

شایگو امروز پنجشنبه با حضور در دفتر پوتین با بیان اینکه حادثه در زیردریایی اتمی تحقیقاتی رخ داده است، علت وقوع حادثه را آتش سوزی در بخش باتری های زیردریایی عنوان کرد و گفت: تحقیقات درباره این حادثه جریان دارد و ستادی تشکیل شده که در این مورد فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سازندگان زیردریایی اتمی و نمایندگان بخش های صنعتی در این اقدامات مشارکت دارند تا حجم و تاریخ تعمیر و بازسازی زیردریایی را تعیین کنند.
وزیر دفاع روسیه گفت: ارزیابی اولیه این است که تعمیر و بازسازی زیردریایی امکانپذیر است و در زمان حاضر زمان لازم و حجم کار بازسازی را ارزیابی می کنیم.
شایگو خاطرنشان کرد که آتش سوزی از بخش باتری های زیردریایی آغاز شد و به سرعت به بخش های دیگر سرایت کرد.
پوتین از وزیر دفاع پرسید که راکتور اتمی زیردریایی در چه وضعیتی قرار دارد که شایگو پاسخ داد: راکتور اتمی زیردریایی به طور کامل ایزوله شده و در آن هیچ فردی قرار ندارد و تمام اقدامات لازم برای دفاع از آن انجام گرفته است.
وزیر دفاع روسیه گفت: راکتور می تواند کار کند و شرایط به گونه ای است که می توانیم قسمت های دیگر زیردریایی را تعمیر کنیم.

این حادثه روز دوشنبه رخ داد و وزارت دفاع روسیه بدون اشاره به اتمی بودن زیردریایی روس، اعلام کرد که به دلیل آتش سوزی، ۱۴ تن از نیروهای دریایی این کشور بر اثر استنشاق گاز حاصل از دود و دم برخاسته از شعله های آتش جانباختند.

مدتی بعد مشخص شد که هفت تن از ۱۴ خدمه زیردریایی اتمی، ناخدا یکم بودند و قهرمان ملی روسیه محسوب می شدند ضمن اینکه سه ناخدا دوم، دو ناخدا سوم و یک سرهنگ و یک سروان در بین کشته شدگان بود.

این حادثه، مرگبارترین حادثه در نیروی دریایی روسیه از سال ۲۰۰۸ است، زمانی که ۲۰ نفر بر اثر وقوع حادثه در زیردریایی هسته ای روسی «نرپا» کشته شدند.
همچنین زیردریایی هسته ای روسی «کورسک» اوت ۲۰۰۰ بر اثر وقوع دو انفجار، در دریای «بارنتز» غرق شد و همه ۱۱۸ سرنشین آن جان سپردند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیاتودی، مقامات محلی در برزیل اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان و باران شدیدی که باعث سیل در ایالت جنوبی «ریوگرانده دو سول» این کشور شده، به دست کم ۷۸ نفر افزایش یافته، ۱۰۵ نفر همچنان مفقود هستند و بیش از ۱۱۵ هزار نفر آواره شدند.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

بنابر گزارش‌ها یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از دوشنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کد خبر 6097774

دیگر خبرها

  • جهان در شوک اتمی: روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند
  • سقوط اف-۱۶ نیروی هوایی سنگاپور
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد/ نشت اطلاعات پرسنلی نظامیان
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • ببینید | ویدیویی از بمباران چاسیو یار توسط نیروی هوایی روسیه