Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@16:29:00 GMT

۳۸۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در قم وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۰۴۴۰

۳۸۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در قم وجود دارد

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان داریم، گفت: سه هزار و ۸۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در قم داریم که دو هزار هکتار آن غیررسمی و مابقی در بافت فرسوده قرار دارند. ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی ظهر امروز در همایش روز شهرداری و دهیاری که در سالن جلسات معصومیه فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان قم استانی با شرایط خاص است، اظهار داشت: این شرایط خاص در ترکیب جمعیتی ما محسوس بوده و 95 درصد جمعیت استان را جمعیت شهری تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه 131 روستای بالای 20 خانوار در استان داریم، افزود: سه هزار و 850 هکتار بافت ناکارآمد شهری در قم داریم که دو هزار هکتار آن غیررسمی و مابقی در بافت فرسوده قرار دارند.

وی با بیان اینکه خدمات عمرانی و زیربنایی خاصی در یک دهه گذشته رخ‌داده و شاخص‌ها در این مدت به نقطه مطلوب در حال حرکت است، گفت: ازنظر زیرساخت‌ها شهر زیارتی هستیم اما کمبود فضاهای اقامتی را در قم داریم، البته سرمایه‌گذاران زمینه ایجاد چند مرکز اقامتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) را فراهم کرده‌اند.

بهشتی با بیان اینکه 1644 پروژه عمرانی با 31 هزار میلیارد ریال منابع مالی از سال 92 تاکنون به اتمام رسیده است، تصریح کرد: اعتبارات ملی که از وزارت خانه‌ها تخصیص داده‌شده مثل حق آبه ها، احداث پروژه کمربندی شهر قم و توریسم درمانی اتفاقات عمرانی خوبی بوده که در استان اتفاق افتاده است.

500 هکتار بافت ناکارآمد در استان قزوین شناسایی شد1685 هکتار بافت ناکارآمد در 12 شهر استان بوشهر شناسایی شدقزوین|یک سوم بافت ناکارآمد استان در شهر قزوین است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به وجود 65 پروژه بزرگ با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد در استان گفت: بیمارستان 231 تخت خوابی امیرالمؤمنین(ع) و بیمارستان خاتم ازجمله این پروژه‌ها هستند.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها سبب می‌شود که قم اولین استانی باشد که سرانه شاخص تخت بیمارستانی را به دست بیاورد.

بهشتی با اشاره به ایجاد بیش از 2 هزار شغل در سطح روستاهای استان گفت: درمجموع این نوع نگاه به توسعه روستایی سبب ماندگاری روستاییان در شهر می‌شود، قطعاً با اختصاص تسهیلات به روستاییان در سال‌های آینده با مهاجرت معکوس هم روبرو خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم معضلات اقتصادی و محدودیت تأمین منابع مالی تمام پروژه‌های ما فعال هستند، پروژه‌های خوبی به اتمام رسیده و پروژه‌های خوبی نیز آغازشده و در حال اجرا هستند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگلریان بعدازظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به جمعیت ۱۱ هزار نفری شهر اشاره و اضافه کرد: این درحالی که شمار جمعیت شناور آن بیش از این میزان است.

وی نداشتن طرح هادی را مهمترین مشکل شهر بیان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح هادی در دستور کار قرار گرفت و ۸۴۰ هکتار محدوده شهری درنظر گرفته شده است.

وی با عنوان این که ۶۱۷ هکتار مربوط به طرح‌های ۱۳ روستای منطقه است، گفت: بازنگری و تصویب این طرح سال‌های سال در دستور کار قرار دارد.

بیگلریان ترافیک هسته مرکزی شهر را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: به عنوان شورا و شهرداری کار تملک واحدهای تجاری در مسیر را انجام دادیم و امسال نیز هشت دهنه مغازه تملک می‌شود.

رئیس شورای شهر هچیرود گفت: برای ساخت پل مرکزی شهر نیازمند اعتبار هستیم و پیگیری‌های زیادی برای تحقق آن انجام دادیم.

وی با اشاره به پروژه‌های ساحلی در ساحل کیاکلا، دوجمان و مرکز شهر اشاره و اضافه کرد: اجرای دیواره سنگی برای ساخت بوستان و فضای سبز صورت گرفته است.

وی پیاده راه سلامت مدبون را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: این پیاده راه به طول ۲.۵ کیلومتر اجرا می‌شود و در این راستا قراردادی با آب منطقه‌ای استان داشتیم و حریم آن را به مدت ۱۰ سال اجاره کردیم و این پروژه در قالب چهار فاز انجام می‌شود.

بیگلریان با اظهار این که در حال تملک دو هزار مترمربع زمین آتش نشانی شهرداری هستیم، استیجاری بودن شهرداری را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: برای نجات شهر هچیرود نیازمند ایجاد دو راه دسترسی هستیم و باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای شهر هچیرود راه دسترسی ۲۴ متری سالار را از جمله طرح‌های برای گره گشایی ترافیک بیان کرد و گفت: در سال جاری در زمینه تملک املاک واقع در مسیر خیابان‌ها و طرح‌های عمرانی چهار پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

وی گفت: در زمینه هدایت آب‌های سطحی، لایروبی انهار و رودخانه و غیره ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان طراحی شده است و برای احداث پارک‌ها، میادین، فضای سبز، نصب المان، مبلمان شهری، زیباسازی شهری و غیره نیز ۲۷ پروژه با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

وی شمار پروژه‌های عمرانی شهرداری را ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۵۹۴ میلیارد تومان است.

کد خبر 6090130

دیگر خبرها

  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی