Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به تولید یک هزار و ۵۰۰ تن گیلاس در شهرستان اشنویه گفت: هم‌اکنون ۵۰۰ تن آن به کشورهای اروپایی و آسیایی همچون روسیه، افغانستان و حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.به گزارش بلاغ،رسول جلیلی در چهارمین جشنواره گیلاس اشنویه با اشاره به اینکه امسال اشنویه با ۶۸۰ میلی‌متر بارندگی زیبایی دو چندانی پیدا کرده است اظهار کرد: جشنواره گیلاس اشنویه بهانه‌ای برای شناساندن استعدادها و ظرفیت‌های اشنویه و مردم این شهرستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اشنویه شامل ۳۴ هزار هکتار اراضی شامل ۲۰ هزار اراضی آبی و ۱۴ هزار دیم است و از ۲۰ هزار هکتار اراضی آبی، ۱۱ هزار هکتار باغات شهرستان را تشکیل می‌دهد که از این ۱۱ هزار نیز هشت هزار را باغات و ۳۵۰ هکتار  آن را باغات گیلاس تشکیل می‌دهد.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰۰ هکتار گیلاس نیز به صورت نهال کاشته می‌شود و در دو سال آینده این شهرستان دارای ۴۵۰ هکتار اراضی باغی گیلاس خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: اشنویه به غیر از باغات گیلاس، یک هزار و ۴۰۰ هکتار زراعت چغندقند دارد که عملکرد آن ۷۰ تن در هکتار بوده در حالی که متوسط کشوری آن ۵۲ تن در هکتار است.

جلیلی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۹ سردخانه است افزود:همچنین اشنویه دو کارخانه دام و طیور داشته و استعداد فراوانی برای برنامه‌ریزی به عنوان مستعدترین شهرستان برای توسعه کشاورزی دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه کشاورزی اشنویه اظهار کرد: اصلاح و جایگزینی باغات موجود یکی از این برنامه‌ها است چون این باغات مربوط به سالیان گذشته بوده و باید از علم و فناوری در باغات مثل روش کشت‌بافت و پایه‌های رویشی استفاده شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای بیان کرد: تولیدات گلخانه‌ای یک دهم آب مورد نیاز، مصرف کرده و ۱۰ برابر عملکرد در واحد سطح را دارد.

وی اظهار کرد: همچنین در کشت گلخانه‌ای، خسارات و ضایعات کمتر بوده و درآمد فوق‌العاده‌ای به همراه دارد.

جلیلی با تاکید بر توسعه دامداری‌های صنعتی افزود: ۸۰ درصد تولیدات شیر استان در دامداری‌های سنتی انجام شده و امید است که در کنار فعالیت دامداری‌های سنتی، دامداری‌های صنعتی نیز فعال باشند تا ظرفیت صنایع تبدیلی در استان ایجاد شده و محتاج دیگر استان‌ها نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به تولید یک هزار و ۵۰۰ تن گیلاس در شهرستان اشنویه گفت: هم‌اکنون ۵۰۰ تن آن به کشورهای روسیه، افغانستان و حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود و امید است که با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت و استفاده از فنون بسته‌بندی، محصولاتی رقابت‌پذیر در بازارهای جهانی و داخلی عرضه شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل