Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@02:26:16 GMT

آیا فیلم «دختر شیطان» مشکل اخلاقی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۰۹۹۷

آیا فیلم «دختر شیطان» مشکل اخلاقی دارد؟

فیلم «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمد‌پور حواشی زیادی با خود به همراه داشت و عده بسیاری نسبت به داستان فیلم و بازیگر آن واکنش نشان دادند.


دختر شیطان فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی قربان محمدپور است. این فیلم دومین محصول مشترک ایران و بالیوود به کارگردانی محمدپور قلمداد می‌شود.

 

پس از فروش قابل قبول فیلم «سلام بمبئی»، خبر تصمیم سازندگان برای ساخت قسمت دوم این فیلم رسید، اما در نهایت قسمت دوم «سلام بمبئی» تبدیل به فیلمی با بازیگرانی جدید تحت عنوان «دختر شیطان» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در این فیلم که بیشتر سکانس‌های آن در هندوستان فیلمبرداری شده است، حمید فرخ‌نژاد، ایشا گوپتا، جکی شروف، گلشن گروور، سمیران میشکروتی و محمدرضا شریفی‌نیا به ایفای نقش می‌پردازند.

 

فیلم دختر شیطان درباره‌ دختر شیطان «ایشا گوپتا» با نام لبینی است که تصمیم دارد راه خود را از پدرش جدا کند و برای این کار باید مقابل یک انسان درستکار سجده کند. او برای پیدا کردن چنین فردی سراغ فرهاد «حمید فرخ‌نژاد» می‌رود که آنقدر در گناه غرق شده که نمی‌تواند لبینی را ببیند! در نهایت اتفاقاتی برای فرهاد می‌افتد که از مسیر گذشته‌اش بازمی‌گردد و لبینی در مقابل او سجده می‌کند...

 

کیهان

اما کیهان نوشت: یک پروژه سینمایی در سکوت خبری، پذیرای یک مدلِ عکس‌های غیراخلاقی بود. این بازیگر که به سختی می‌توان عکسی قابل انتشار از وی پیدا کرد، سال‌هاست که به‌ عنوان مدل عکس‌های مستهجن فعالیت می‌کند و حتی صفحه شخصی وی نیز مملو از چنین تصاویری است.

 

استفاده از بازیگران خارجی امری مرسوم در سینمای ماست، به‌ ویژه در تولیدات مشترک بین ایران و دیگر کشورها، شاهد حضور بازیگران غیروطنی هستیم. اما مشخص نیست که سازمان سینمایی وزارت ارشاد چگونه مجوز بازی یک مدل غیراخلاقی را در فیلمی داخلی داده است؟

 

گفتنی است کارگردان این فیلم سال‌ها قبل به‌ عنوان هنرجویی مذهبی و ارزشی، با بهره از امکانات برخی نهادها فیلمساز شد. اما سال‌هاست که به ساخت فیلم‌های سخیف و «هندی» مشغول است و در تازه‌ترین فعالیت خود نیز همکاری با مدلی بدکاره را پذیرفته است.

واکنش فرخ‌نژاد

فرخ‌نژاد با انتشار تصویری از خود کنار ایشی گوپتا، بازیگر زن فیلم سینمایی «دختر شیطان» ساخته قربان محمدپور در اینستاگرام، به گزارش دیروز روزنامه کیهان که به انتقاد از حضور این بازیگر زن در فیلمی ایرانی پرداخته بود، واکنش نشان داد و نوشت: «اگر می‌خواهید به ورطه فساد کشیده نشوید و بنیان خانواده و دودمان‌تان به باد نرود و فرزندان‌تان معتاد نشوند و دچار حمله قلبی نشوید و آخرت‌تان به باد نرود، این فیلم را نبینید!

 

 

نظر روزنامه کیهان درباره فیلم ضاله، مستهجن و شنیع دختر شیطان: «یک پروژه سینمایی در سکوت خبری، پذیرای یک مدل عکس‌های غیراخلاقی بود. این بازیگر که به سختی می‌توان عکسی قابل انتشار از وی پیدا کرد، سال‌هاست که به‌ عنوان مدل عکس‌های مستهجن فعالیت می‌کند و حتی صفحه شخصی وی نیز مملو از چنین تصاویری است...»

در قم چه خبر است؟

محمدکاظم رضوانی، مدیر اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد قم، در گفت‌وگو با ایسنا مخالفت با اکران فیلم «دختر شیطان» در قم را کذب محض دانست و عنوان کرد: طبق بخشنامه جدید وزارت ارشاد، بنا شده است برای اکران هر فیلمی پروانه نمایش فیلم برای استان صادر و توسط سازمان سینمایی ارسال شود.

 

او افزود: برای فیلم «دختر شیطان» هنوز این روال طی نشده و سازمان سینمایی تا این لحظه پروانه نمایش این فیلم را برای استان قم ارسال نکرده است و بر همین اساس سینماداران قم نیز درخواستی برای اکران نداشته‌اند.

 

 

مدیر اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد قم بیان کرد: این حق برای هر استانی وجود دارد که متناسب با فرهنگ، اقلیم و شرایط، با اکران فیلمی موافقت کند یا اینکه اجازه اکران آن فیلم را ندهد.

 

او ادامه داد: در مورد فیلم «دخترشیطان» نیز این شرایط وجود دارد و پس از اینکه سازمان سینمایی پروانه نمایش این فیلم را برای استان ارسال کند و سینماداران نیز برای اکران درخواست بدهند، این فیلم مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای اکران، نظر نهایی داده می‌شود، اما اصلاً هنوز این فیلم به آن مرحله نرسیده و اظهار نظر‌ها در خصوص مخالفت با اکران این فیلم در قم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کذب محض است.

واکنش کارگردان

فیلم دختر شیطان را می‌توان ناکام بزرگ اکران عید فطر دانست. فیلمی که کارگردانش  گفته بود که از اکران آن در این زمان پشیمان است و زمان بدی برای اکران فیلمش به پخش‌کننده پیشنهاد داده است. این فیلم که از همان ابتدا اکرانش در شهر قم ممنوع اعلام شده بود، از دوروز پیش تمام سانس‌هایش در سینما آزادی و برخی دیگر از سینماهای حوزه هنری را به «زهرمار» ساخته جواد رضویان داد تا دیگر تمام امیدهایش برای فروش مناسب را از دست بدهد. 

 

 

قربان محمدپور اما یک بار دیگر مثل روزهای گذشته با انتشار پستی در صفحه شخصی خود نسبت به این اقدام حوزه هنری و البته مسئولان سینمایی شهر قم واکنش نشان داد.

 

او نوشت: «دختر شیطان را بایکوت کردند. سینما آزادی که سانس ده صبح و یک ظهر را به دختر شیطان داده بود از دیروز کلاً دختر شیطان را برداشت. حوزه هنری هم هرچه سانس ده صبح و دو ظهر بود رو به دختر شیطان داد بعد هم فیلم رو برداشت... الان به این فکر می‌کنم علتش این است که حوزه هنری به فیلمم اصلاحیه داد و من انجام ندادم. علت بایکوت فیلم فقط همین می‌تونه باشه... راستی جناب آقای رضوانی مدیر ... سینمای ارشاد قم! پروانه نمایش دختر شیطان بعد از دو هفته هنوز از تهران به قم نرسیده؟ ای کاش... صادقانه می‌گفتی دختر شیطان در قم اجازه اکران ندارد نه اینکه بگویی هنوز پروانه نمایشش به قم نرسیده.»

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی ظهر پنجشنبه در در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: هفت ماه جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی، علیه مردم غزه ادامه دارد و در این هفت ماه جنگ در غزه اکثر کشورهای دنیا حرف‌هایی را زدند که امام راحل در سال‌های انقلاب درباره این رژیم سفاک صهیونیستی زده بودند.

وی با بیان اینکه چه افتخاری بالاتر از این‌که ملتی به پا خیزند و با مستکبرین و جنایتکاران عالم مقابله کنند، گفت: باید خودمان وسط میدان باشیم و خودمان باید مؤثر واقع شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: جنگ بین حق و باطل دائمی و همیشگی است و شیطان از خداوند مهلت گرفت تا بندگان خداوند را یک‌لحظه راحت نگذارد و انسان‌ها را به دنبال خود بکشاند.

وی با بیان اینکه شیطان بزرگ دائم به شکست‌ها اعتراف کرده است، گفت: مردم ما پایداری صبر و استقامت دارند و این را باید ادامه بدهیم تا همه مشکلات حل شود و اگر ما به تکالیفمان ادامه بدهیم، دست نصرت خداوند را خواهیم دید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما امروز به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم خبیثان عالم را تنبیه کنیم، گفت: از روز اول جنگ غزه آمریکایی‌ها فرماندهی جنگ را پذیرفتند و امروز هم هستند و اگر برخی کشورها این رژیم کودک کش را همراهی نمی‌کردند امروز نبودند و این اقدامات در غزه توسط جبهه متحد شیطان بزرگ انجام شد.

سردار فدوی تصریح کرد: یکی از تبلورهای خاص باطل، همین درست کردن رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل است برای اینکه تضمین‌کننده منافعشان باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به عملیات بزرگ وعده صادق گفت: با وجود اینکه امپراتوری شیطان بزرگ و غرب تمام تلاشش را برای سانسور این عملیات انجام دادند، اما عالم متوجه شد و فیلم‌ها و تصاویر زیادی از این تنبیه بیرون آمد و این عظمت بزرگ جمهوری اسلامی است و اگر غرب بازهم از این خباثت‌ها بکند، دوباره اقدامی بزرگ‌تر علیه آن‌ها خواهیم داشت.

سردار فدوی با بیان اینکه شهدا به اعلی‌علیین رسیدند و ذهن ما نمی‌تواند به‌جایی که شهدا رسیده‌اند هم خطور کند، گفت: امروز به نام شهدا جمع می‌شویم و درواقع برای خودمان جمع می‌شویم ما حتی ذهنمان به مقام شهدا نمی‌تواند خطور کند، ولی شهدا می‌توانند دست ما را نیز بگیرند چرا که شهدا مقام شفاعت دارند.

وی تصریح کرد: در خصوص مقام شهدا هزاران حدیث وجود دارد و عالی‌ترین حدیث هم در تفسیر مجمع‌البیان آورده شده است که خداوند مقام شهیدان را یاد می‌کند و این حدیث از لحظه‌ای که رزمنده برای حرکت درراه خدا، نیت می‌کند که جهاد کند تا زمانی که به بالاترین مقامی که غیر معصوم می‌تواند برسد را شرح می‌دهد.

سردار فدوی اظهار داشت: در این حدیث از شهید و خانواده شهید بسیار یادشده است و هر شهید می‌تواند ۷۰ هزار نفر از اهل‌بیت خود را شفاعت کند.

وی افزود: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی وعده حق خداوند است و خدا را شاکر هستیم که به برکت حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی که در سال ۴۲ پایه‌گذاری شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، روندی وجود دارد که هرلحظه تحقق وعده خدا را می‌بینیم چراکه وعده خداوند حق است.

سردار فدوی بیان داشت: اکنون ما شاهد عزت و اقتدار و افتخار نظام اسلامی هستیم.

کد خبر 6095014

دیگر خبرها

  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • ماجرای جنگ شهاب حسینی و پارسا پیروزفر مقابل جواد عزتی و الناز حبیبی
  • رضا عطاران صدام می‌شود
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد