Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@15:19:34 GMT

قاچاق لوازم خانگی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۱۰۴۴

ایسنا: سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از افزایش قاچاق لوازم خانگی خبر داد و گفت که دولت باید اقدام مؤثری برای بهبود فضای صنعت لوازم خانگی انجام دهد.

محمدرضا غزنوی با بیان اینکه تخمینی از میزان قاچاق لوازم خانگی وجود ندارد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد قاچاق این کالا نسبت به ماه‌های پیش به مراتب بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جمله دلایل افزایش قاچاق لوازم خانگی را ممنوعیت کامل واردات و کاهش برندهای کره‌ای در بازار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قاچاق فرصت مناسبی برای حضور مؤثر در بازار یافته است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه آمارها گویای کاهش نسبی تولید لوازم خانگی است، تصریح کرد: در حالیکه بازار بهتری برای تولیدکنندگان فراهم شده، شرایط تولید سخت‌تر شده و نیاز است که دولت اقدام مؤثری برای بهبود فضای صنعت لوازم خانگی انجام دهد.

وی افزود: از طرف دیگر افزایش قیمت لوازم خانگی باعث شده که واردات غیر قانونی این محصول برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی داشته باشد.

غزنوی با بیان اینکه عرضه‌کنندگان لوازم خانگی به سرمایه در گردش و متقاضیان به تسهیلات ارزان‌قیمت نیاز دارند، اظهار کرد: در شرایط فعلی تقاضای لوازم خانگی ثابت بوده اما عرضه این محصول کاهش نسبی داشته، در حالیکه هزینه‌های سربار تولید در جای خود باقی است و به دلیل نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه در گردش، امکان افزایش تولید وجود ندارد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه تصریح کرد: قاچاق در زمان‌های مختلف نقش خود را تغییر می‌دهد و حتی در زمان‌هایی قاچاق از داخل به خارج انجام می‌شود، اما در حال حاضر شاهد واردات غیرقانونی لوازم خانگی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در زمینه ایجاد کد رهگیری برای کشف کالای قاچاق انجام داده که باید سرانجام آن از این وزارتخانه پیگیری شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از بازدید تولیدکنندگان هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و روزآمدن شدن و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

شهرزاد با اشاره به 7 ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته‌ افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین‌المللی می‌تواند در ارتقاء کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره 18 برای تجهیز واحد‌های تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی درنظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثربخش خواهد بود.

گفتنی است هیئت تجاری و اقتصادی استان هرمزگان بااستقبال گرم سرکنسول در فرودگاه شانگهای، وارد کشور چین شده و در اولین و دومین روز از سفر هیات تجاری، مذاکرات دوجانبه تولیدکنندگان هرمزگانی با طرف چینی در حوزه‌های مختلف بویژه تولید قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی، توسعه واحدهای پتروپلاستیک، تولید آب معدنی و تولید پلاستوفوم صورت پذیرفت همچنین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لاستیک و پلاستیک (CHINA PLUST) کشور چین نیز در شهر شانگهای مورد بازدید هیئت تجاری قرار گرفت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان