Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حسین شهدادی معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه می‌توان خطوط کشتیرانی مسافری دریایی را به کشور‌های مختلف از جمله مسیر ایران- عمان فعال کرد، گفت :زیرساخت‌ها برای پذیرش مسافر و انجام سفر‌های دریایی از بندر چابهار فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه چابهار با کشور عمان از طریق دریا فاصله اندکی دارد، افزود: از جمعیت ۴،۵ میلیونی کشور عمان ۴۵ درصد آن نژاد عرب، بلوچ و آفریقایی هستند که بلوچ‌های ساکن عمان با هموطنان بلوچ ما در استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار قرابت‌های قومی عمیقی دارند.

شهدادی ادامه داد: با راه اندازی خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بنادر کشور عمان تردد و جابه جایی مسافر در این مسیر از سر گرفته خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول بخش گردشگری دریایی عمان مقصد بسیاری از تور‌های دریایی است و با داشتن جاذبه‌های گردشگری در ایران، تور اپراتور‌های ایرانی با همکاری مشترک تور اپراتور‌های عمانی می‌توانند نسبت به جذب گردشگر منطقه‌ای و بین المللی اقدام کنند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مذکور مستلزم تشریک مساعی و همت تمامی دستگاه‌ها در تسهیل امور و حمایت از ظرفیت‌های بخش خصوصی خواهد بود که با انجام اقدامات لازم می‌توان از ظرفیت‌های موجود بهره برداری حداکثری کرد.

شهدادی از جمله اقدامات لازم را همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بخش خصوصی جهت ایجاد و معرفی تور‌های گردشگری دریایی دانست و افزود: همکاری وزارت امور خارجه در تسهیل و کاهش هزینه‌های اخذ ویزا برای مسافرت‌های دریایی با کشور‌های هدف یکی از ملزومات این امر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر ایران-عمان و پاکستان ضروری است.

انتهای یپام/ع

راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر ایران-عمان و پاکستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، کاظم غریب‌آبادی روز پنجشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: در جریان سفر رییس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

غریب آبادی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.
رییس قوه قضاییه در سی‌اُمین سفر استانی خود و در راس هیئت عالی قضایی، شامگاه چهارشنبه وارد بندرعباس شد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب داده‌اند.

در جریان این سفر، رییس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری ـ صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد