Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مجموعه فرهنگی رهپویان وصال گفت: کاروان خادمان آستان قدس رضوی صبح جمعه از طریق فرودگاه شهید بهشتی وارد اصفهان می‌شوند. ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد توکلی ظهر امروز در نشست خبری تبیین برنامه‌­های مجموعه فرهنگی رهپویان وصال به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: این مجموعه از سال 86 آغاز به‌کار کرد و در سال 96 از سوی سپاه صاحب الزمان(عج) به عنوان مجموعه نمونه تربیتی استان برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی راه اندازی کاروان زیر سایه خوشید در راستای استفاده معنوی مشتاقان زیارت امام رضا (ع) را از برنامه­های این مجموعه معرفی کرد و افزود: کاروان خادمان آستان قدس رضوی صبح جمعه از طریق فرودگاه شهید بهشتی وارد اصفهان خواهد شد؛ این کاروان در قالب دو گروه از شنبه 15تیر لغایت 23 تیر به شهرستان‌­های مختلف عزیمت خواهند کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی رهپویان وصال با بیان اینکه برای این کاروان  185برنامه اعم از جشن­‌های عمومی-محلی، دیدار با خانواده‌­های شهدای مدافع حرم و مدافع وطن پیش‌بینی شده ­است، گفت: خادمان آستان قدس رضوی در 10 امامزاده استان نیز حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای کاروان زیر سایه خورشید دیدار با آیت الله طباطبایی ­نژاد نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه اصفهان و امام جمعه شش شهر استان پیش ­بینی شده ­است، گفت: خادمان آستان قدس رضوی همچنین به دیدار علمای اصفهان نظیر آیات عظام مهدوی، مظاهری و ناصری خواهند رفت.

برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه کرامت در استان خراسان رضوی اعلام شد‌حرم مطهر رضوی در آغاز دهه کرامت گلباران شدبیش از 550 برنامه دهه کرامت در استان کرمان برگزار می‌شود

توکلی با بیان اینکه خادمان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) پس از حضور در استان جهت استفاده معنوی بیماران از پرچم آستان قدس رضوی در 11بیمارستان حضور پیدا می­‌کنند، گفت: دیگر برنامه این کاروان حضور در 5 زندان استان خواهد بود.

وی پیرامون برنامه این کاروان جهت حضور در شهرستان­‌های استان نیز خاطرنشان کرد: روز شنبه یک کاروان به شهرستان­‌های فریدون‌شهر و بویین میاندشت و کاروان دیگر به شهرستان باغ­بهادران اعزام خواهند شد و یکشنبه نیز این دو کاروان به شهرستان‌­های نجف آباد و فلاورجان عزیمت خواهند کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی رهپویان وصال شهرستان‌­های داران و اردستان را میزبان روز یکشنبه کاروان زیر سایه خورشید معرفی کرد و تصریح کرد: دوشنبه شب نیز خادمان امام هشتم میهمان برنامه هشت بهشت صداوسیمای مرکز اصفهان خواهند بود.

وی با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید روز سه­شنبه به شهرستان­‌های سمیرم و کوهپایه و روز چهارشنبه به شهرستان های شهرضا، دهاقان و خمینی‌شهر اعضام خواهند شد، گفت: روز پنجشنبه نیز شهرستان نایین، جرقویه و درچه میزبان کاروان زیر سایه خورشید خواهند بود و در ادامه خادمان آستان قدس رضوی در گلستان شهدای شهر اصفهان حضور پیدا می‌کنند.

توکلی در پایان با بیان اینکه کاروان زیرسایه خورشید روز جمعه به شهرستان­‌های خوانسار و مبارکه اعزام خواهند شد، گفت: روز شنبه که مصادف با شب میلاد با سعادت امام رضا(ع) است هر دو گروه در شهرستان اصفهان مستقر خواهند بود و برنامه‌­هایی نظیر حضور در بیمارستان صدوقی برای آن­ها درنظر گرفته ­شده ­است.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با کاروان قاریان اعزامی به حج تمتع گفت: افرادی که سال ۸۵ برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند همچنان در صف هستند و برخی از آن‌ها حدود ۳۰ سال در نوبت حج خواهند ماند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب در دیدارِ قاریان اعزامی به حج ۱۴۰۳ با اشاره به اینکه برخی از زائران ثبت‌نامی تا زمان اعزام به حج حدود ۳۰ سال در نوبت خواهند بود، میانگین سنی ۳۵ سال برای قاریان حج امسال را یادآور شد و افزود: افرادی که در سال ۸۵ برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند همچنان در صف هستند و برخی از آن‌ها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند، ولی شما که با قرآن معامله کرده‌اید برای این سفر انتخاب شده‌اید.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه این سفر برای بسیاری از افراد دست نیافتنی است، خطاب به قاریان اعزامی به حج گفت: قدردان حضور در سرزمین وحی باشید و از فرصت‌ها استفاده کنید.

او سپس در تبیین نکات و موارد ضروری و اثر گذار در گردهمایی بزرگ مسلمانان، اظهار کرد: با گذشت سالیان، شرایط تغییر یافته و حج امروز نسبت به دوره‌های پیشین با تغییراتی همراه بوده است. یکی از این موارد هم حضور «کاروان قرآنی نور» است که منسجم، هدف‌گذاری شده و ویژه و میزبان معنوی ضیوف الرحمن است.

نواب بیان کرد: حضور در کاروان قرانی نور و خادم قرآن بودن سخت است، ولی حفظ این عنوان با توجه به اینکه در بین مردم چهره می‌شوید سخت‌تر و شرایط برای شما متفاوت خواهد بود.

او همچنین درباره چگونگی بهره‌مندی بیشتر از فضای حج، مسئولیت‌ها و وظایفی که این قاریان در سفر حج به عهده دارند، حضور در گردهمایی‌ها و ارتباط با زائران پیش از اعزام به این سفر توصیه‌هایی داشت و در ادامه تاکید کرد: وقت‌تان را به شکلی مدیریت کنید که بیشترین استفاده را از آن ببرید و صدا و حنجره خود را در کرسی‌های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید. خدا هم به این کار بزرگ برکت خواهد داد.

سرپرست حجاح ایرانی همچنین گفت: اگر در جایی زائری به کمک نیاز داشت این کار را انجام دهید، چونکه بر اساس آیات قرآن، جبران خدمت با ثواب نیست بلکه با خدمت مشابه از جانب مخدوم و خداست. خدا رحمت کند حاج آقا ابوترابی را، او در عین حال که یک خادم بود به دیگران هم کمک می‌کرد حتی دست شکنجه‌گر خود را در اسارت گرفت و با خود هم‌مسیر کرد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و پایان این حضور در دهه اول ماه محرم خواهد بود، از قاریان خواست که برای موسم حج برنامه‌ریزی کنند تا حضوری کاربردی و تاثیرگذار داشته باشند.

محمدتقی میرزاجانی، رئیس دبیرخانه کمیته اعزام این گروه از قاریان گفت: اعضاء این کاروان از برخی استان‌های کشور هستند و تعدادی برای نخستین بار به حج اعزام می‌شوند. این نخبگان قرانی پس از آزمون‌ها و ارزیابی‌های متعدد انتخاب شده‌اند و در مدینه و مکه، قرائت قرآن و اجرای تواشیح خواهند داشت.

او اضافه کرد: متوسط سنی این قاریان در حج امسال، ۳۵ سال است و در این کاروان، سه قاری حافظ کل قرآن، قاری برجسته و گروه تواشیح وجود دارد.

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود