Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد اشجعی دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های زیست‌محیطی سی و هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: راه‌اندازی فرآیند اسقاط خودرو‌ها نیازمند تدابیری است و باید کاری کنیم که صاحب خودرو یا موتورسیکلت فرسوده با اشتیاق برای اسقاط مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشور حدود ۹.۵ میلیون موتورسیکلت فرسوده وجود دارد که در مصوبه سال ۹۵، وزارت صمت مکلف شد برنامه جامعی را برای تولید موتور‌های برقی ارائه کند که این برنامه در دولت با شکست رو به رو شد.

اشجعی با تاکید بر اینکه مشکل عمده در تولید موتورسیکلت‌های برقی قیمت بالای این دستگاه است، گفت: تا زمانی که قیمت موتورسیکلت‌های برقی کاهش پیدا نکند، انتظار استقبال از آن را نداشته باشیم.

وی بیان کرد: در برنامه جامع تولید موتورسیکلت برقی که مجددا مطرح شد، موضوع قیمت و استفاده از این موتورسیکلت‌ها به صورتی بود که مالکیت باطری موتور در اختیار دولت باشد که این موضوع می‌تواند موجب کاهش ۵۰ درصدی قیمت برای موتور شود، همچنین پیشنهاد شد که ۵۰ درصد دیگر نیز از طریق بانک‌ها به صورت تسهیلات در اختیار مشتریان قرار گیرد.

دبیر کمیته فنی صدور مجوز‌های زیست‌محیطی با بیان اینکه برای مباحث مربوط به پارکینگ موتور‌های برقی، ایستگاه شارژ خانگی و ایستگاه شارژ در مراکز پرتردد پیش‌بینی‌هایی شده است، افزود: پیشنهاد شده که تسهیلاتی برای تردد، عوارض و شماره‌گذاری موتور‌های برقی در نظر گرفته شود. همچنین یک کمیته تخصصی برای بررسی طرح و تولید و توسعه موتور‌های برقی تشکیل شده است که پس از نهایی شدن، این طرح در کمیته تخصصی به هیأت دولت ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای تصویب آئین‌نامه فنی ماده ۲، ۲۰ مورد موتورسیکلت برقی مجوز شماره‌گذاری گرفته‌اند. این اتفاق به این معناست که تعدادی از موتورسیکلت‌سازان به قانون احترام گذاشته و در راستای تولید موتور برقی حرکت کرده‌اند. مسلماً تعویق در اجرای قانون اجحاف در حق این موتورسیکلت‌سازان به حساب می‌آید.

اشجعی تصریح کرد: تصویب قانون هوای پاک و آئین‌نامه‌های فنی مربوط به آن بسیار زمان‌بر بود، اما موتورسیکلت‌سازان توانستند در عرض یک هفته تعویق ماده ۱۲ آئین‌نامه فنی قانون هوای پاک را از دولت بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در آیین گرامیداشت هفته کار و کارگر در شهرستان نور با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد مردم مازندران از کالابرگ خود استفاده کردند، گفت: استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ الکترونیک و طرح فجرانه، نشاندهنده عملکرد مطلوب دولت در این بخش است.

علی باقری با بیان اینکه۱۲ هزار و ۶۰۰ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان صادر شده است، افزود: یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

او لازمه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را توجه بیش از پیش به تعاونی‌ها دانست و ادامه داد:‌ توسعه اقتصاد روستاها و شهرها با محوریت تعاونی ها زودتر محقق می شود

علی باقری گفت: حمایت از تعاونی ها اولویت اصلی دولت است و تسهیلات و خطوط اعتباری به سمت تعاونی ها سوق داده می شود 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از مردم خواست با جمع کردن سرمایه های خرد و تشکیل تعاونی برای خود و جامعه شغل ایجاد کنند. 

او با بیان اینکه در هفته کار و کارگر بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه پیش بینی شده است، گفت: ۱۱۰ هزار کارگاه‌ بزرگ و کوچک در ا استان وجود دارد که بازرسان اداره کار در چند ماه گذشته از ۶ هزار و ۲۰۰ کارگاه‌ها بازرسی کردند.

باقری گفت: میزان تعهد اشتغال پارسال مازندران ۴۹ هزار و ۹۰۰ شغل بود که ۱۲۴ درصد آن محقق شده است.

دیگر خبرها

  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • پیکاپ T ۹ برقی، گزینه واردات به ایران
  • پیکاپ T۹ برقی، گزینه واردات به ایران/ عکس