Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:06:28 GMT

اهمیت تغذیه در کودکان بیش فعال

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۸۲۲۵۰

اهمیت تغذیه در کودکان بیش فعال

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدحسن افتخاری رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز با بیان اینکه بیش فعالی نوعی اختلال شایع است که حدود ۸ تا ۱۰ درصد کودکان را مبتلا می‌کند و در پسران شایعتر از دختران است، گفت: ویژگی‌های اولیه بیش فعالی از سال‌های اولیه رشد یعنی پیش از ورود به مدرسه شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صبحانه یک وعده مهم برای کودکانی است که بیش فعال هستند، افزود: نخوردن صبحانه می‌تواند موجب افت قندخون و به دنبال آن تشدید تحریک پذیری و بی قراری شود.

محمدحسن افتخاری ادامه داد: صبحانه‌ای که سرشار از پروتئین و کلسیم باشد، تاثیری آرام بخش بر بسیاری از کودکان دارد و ظرفیت یادگیری را در این گونه کودکان بهبود می‌بخشد.

استاد دانشکده تغذیه و علوم غذایی اضافه کرد: کودکان ممکن است به مقادیر زیاد فسفات موجود در برخی غذا‌ها مانند انواع سوسیس، غذا‌های فرایند شده، فرآورده‌های شیر و نوشابه‌های گازدار حساس باشند؛ حساسیت‌های غذایی می‌تواند مشکل پیش فعالی را تشدید کند.

وی تصریح کرد: رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی نیز باعث تشدید این مشکل در کودکان می‌شوند.

افتخاری توصیه کرد: بادام، گیلاس، انگور، پرتقال، گوجه فرنگی، کشمش، هلو، توت فرنگی، زردآلو، خیار، سرکه، توت سیاه، شلیل و انواع شوریجات به دلیل دارا بودن سالیسیلات باید محدود شوند.

انتهای پیام/چ

 تغذیه در کودکان بیش فعال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۸۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مسئولان، با توجه به اتمام زمان مأموریت حجت الاسلام مطهری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته، حجت‌الاسلام حمید افتخاری به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی شد.

گفتنی است حجت‌الاسلام افتخاری از اساتید حوزه علمیه و امام جمعه صالح آباد است.

کد خبر 6095020

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • کودکان از چه سنی می‌توانند ماست بخورند؟
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد